AndroidHealthClinic

Nieuws Aantal hiv-diagnoses fors gestegen

Gast 2315

Colossal Veteran
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
407
Lengte
1m91
Massa
128kg
Het aantal hiv-diagnoses is vorig jaar met 20 procent gestegen. Dat heeft het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bekendgemaakt. Hiv is een virus dat aids kan veroorzaken. De stijging komt door nieuw beleid. Sinds vorig jaar worden alle bezoekers van soacentra automatisch op hiv gecontroleerd, tenzij mensen hiertegen bezwaar maken.

Daarvoor gebeurde dat om ethische redenen niet. Hiv en aids zijn lange tijd dodelijke ziekten geweest. Het levensgeluk van besmette mensen die nog geen klachten hadden, zou door de kennis over de besmetting te veel worden aangetast.

Maar sinds een aantal jaar kunnen hiv en aids met medicijnen vrijwel altijd worden onderdrukt. Volgens deskundigen is er nu geen reden meer om mensen te beschermen tegen de wetenschap dat ze besmet zijn.

Gare regel dat dat eerst niet vermeld werd, lekker andere mensen besmette :thumb: Ben blij dat ik niet naief ben geweest en braaf condooms heb gebruikt.

Het aantal hiv-diagnoses is vorig jaar met 20 procent gestegen. Dat heeft het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bekendgemaakt. Hiv is een virus dat aids kan veroorzaken. De stijging komt door nieuw beleid. Sinds vorig jaar worden alle bezoekers van soacentra automatisch op hiv gecontroleerd, tenzij mensen hiertegen bezwaar maken.

Daarvoor gebeurde dat om ethische redenen niet. Hiv en aids zijn lange tijd dodelijke ziekten geweest. Het levensgeluk van besmette mensen die nog geen klachten hadden, zou door de kennis over de besmetting te veel worden aangetast.

Maar sinds een aantal jaar kunnen hiv en aids met medicijnen vrijwel altijd worden onderdrukt. Volgens deskundigen is er nu geen reden meer om mensen te beschermen tegen de wetenschap dat ze besmet zijn.

Gare regel dat dat eerst niet vermeld werd, lekker andere mensen besmette :thumb: Ben blij dat ik niet naief ben geweest en braaf condooms heb gebruikt.

wtf? Dus ze lieten iemand met HIV gewoon vrolijk doornken zondat dat diegene dat zelf wist? Wat is dit voor debielenlogica?

Die condomenlobby toch..

Gelukkig is de kans dat je als hetero besmet wordt zeer klein. :)

Het feit dat de ziekte beter te controleren is, heeft ook grote nadelen. Jammer genoeg ziet een aanzienlijk deel van de homo's het nu als reden om te stoppen met veilige coïtus, terwijl bij hen de kans op besmetting veel groter is dan bij hetero's.

Waar is het onderzoek gedaan?

Nederland, Europa ...

Natuurlijke selectie.

Mja, ik weet wat er doorgaans gebeurd dus dit is een logische ontwikkeling. Er wordt niet alleen gesprokn van vertrouwen, maar er wordt zelfs selecteerd op hoe voitaal iemand eruit ziet en zich gedraagt.

Overigens kun je met een sterke weerstand, gezonde lever en met wat geluk makkelijk als 20er zonder aidsremmers door het leven en zonder te dat je HIV hebt.

Is zwaar overtrokken, kans dat je een van je vrienden het heeft is reeel. Of DBBers waarmee je aan tafel zit. :P

Mja, ik weet wat er doorgaans gebeurd dus dit is een logische ontwikkeling. Er wordt niet alleen gesprokn van vertrouwen, maar er wordt zelfs selecteerd op hoe voitaal iemand eruit ziet en zich gedraagt.

Overigens kun je met een sterke weerstand, gezonde lever en met wat geluk makkelijk als 20er zonder aidsremmers door het leven en zonder te dat je HIV hebt.

Is zwaar overtrokken, kans dat je een van je vrienden het heeft is reeel. Of DBBers waarmee je aan tafel zit. :P
heb jij het?
je bent toch een graag geziene gast bij de dames van plezier

me neither, trouwens heel gaar dit:

Het levensgeluk van besmette mensen die nog geen klachten hadden, zou door de kennis over de besmetting te veel worden aangetast.

denk dat dames van plezier wel veiliger/ schoner ??? zijn dan 't gemiddelde sletje

Hierop inhakend. Makkelijke sletjes neuk ik dus echt niet. Nouja, in ieder geval niet zonder condoom. Ik bedoel, als ze jou zo makkelijk doen, zullen ze dat bij een ander ook niet schuwen.

Meisjes waar je wat meer moeite in moet steken vind ik echt geweldig. Ten eerste heb je een voldaan gevoel en ten tweede kun je waarschijnlijk zorgeloos nken.

Blijkbaar maak ik een verpletterende indruk met m'n heroïsche schrijfsels want m'n verslagje van die twee bezoekjes blijft als een dondersteen bewaard in het geheugen van velen hier. ;)

me neither, trouwens heel gaar dit:

Het levensgeluk van besmette mensen die nog geen klachten hadden, zou door de kennis over de besmetting te veel worden aangetast.

Ignorance is bliss. Ga eens op een HIV forum kijken voor de gein. Het motto 'nu kan er echt zorgeloos genoten worden van pure coïtus' of 'gewetenloos veel coïtuspartners verslijten nog effe voordat ik uit de kast kom' is geen uitzondering.

Veeeeeel lager. Ik dacht 0.1%. En dan verschilt het nog tussen mannen en vrouwen. Vrouwen gaan eerder besmet worden door een man dan omgekeerd (omdat hij een goedje achterlaat, en zij niet).

Maar vrouwen kunnen weer ongesteld zijn/raken. waarschijnlijk nken ze dan niet, maar toch...en mocht je onwetend ook een andere soa hebben als bijv chlamydia dan is de kans alweer veel groter om toch besmet te raken. Kans is zeer aanwezig bij een wetenloze seropositieve dat ze ook een andere soa met zich meedragen.
Dus in het gunstigste geval is het idd 0,1%

Terug
Naar boven