Fitness Seller

Aantal probleemjongeren fors omlaag

Niet zo moeilijk huh als ze allemaal in de bak zitten

"maar we zijn er nog lang niet."

Goed dat hij het zelf zegt.

de harde kern jongeren zouden die ook vaker de wat zwaardere delicten begaan of gaat dat vaak niet op?

• Topic Starter Topic Starter
Monster stormloop topic
Zegt alweer genoeg van hoe het hier heerst

Elk cijfer van de ene instantie kan bestreden worden met cijfers van een andere instantie. Cijfer doen mij ook niet zo bar veel, de interpretatie ervan alleen al, is vaak voor verschillende conclusies vatbaar. Negatief, of positief.

Als we die cijfers even loslaten, ook die van mevrouw Jurgens, dan blijft er een (vooral) moedig en zeer goed stuk tekst staan dat handelt over de manier van denken en handelen van de Marokkaanse gemeenschap. Van de wantoestanden in gezinnen tot en met hun kijk op andermans spullen, het niet op tijd verschijnen, het schuld leggen bij de ander c.q. de maatschappij en het missen van een goede taalontwikkeling.

Dat zijn zaken die er wel degelijk toe doen. Alleen zijn die zaken wel een enorm taboe om uit te spreken omdat je een bepaalde groep tegen het zere been schopt danwel een boomknuffelorganisatie op je dak krijgt.
Zoals wel vaker is gezegd, wordt het tijd dat er gewoon wordt gesteld dat die problemen er zijn, want zolang we blijven volhouden dat bovenstaande tekortkomingen niet aanwezig zijn lopen we onszelf voor het lapje te houden.

Dalende cijfers of niet, de manier waarop deze groep in de samenleving staat is verre van ontwikkeld.
Dat zijn geen cijfers maar feiten.

dat het zo'n taboe is, mag ondertussen ook wel naar het land van wat ooit was....

Maar nu doen cijfers er ineens niet meer toe :roflol:
Wat een onzin.
Als jij in je omgeving veel van het ene ziet, maar die omgeving bevat maar een deel van al het 'ene' wat er in nederland te vinden is en we cijfers maar links laten liggen, nee, dat gaat vast heeeeel RATIONELE gedachten opleveren.
Lang leve de taal van het geslachtsdeel. Lang leve de vooruitgang en het neersabelen van alles wat de statistische wiskunde heeft gedaan :roflol:
je noemt iets wel erg makkelijk FEITEN DBC.
Maar goed het is natuurlijk ook een FEIT dat AS gebruikers agressoren zijn. Al die gasten die ik heb gezien die gebruiken waren opgefokt en irritant, niet te handhaven en een gevaar in het verkeer. Dat ze hier op het board relax overkomen en cijfers presenteren die het tegendeel denk te bewijzen, I don't give a ****, I made up my mind. Whahaha, uitzetten die handel!

intrappen van een open deur, geef het toe, gaat me er natuurlijk ook niet om dat je AS gebruikt, maar om mn punt van FEITEN duidelijk te maken.

Cijfers spreken meer de waarheid dan een subjectieve waarneming, zeker als dat waarnemingen zijn van het kaliber zoals ze door Fleur Jurgens worden opgetekend met haar zelfgenoegzame kop.

Niemand ontkent problemen, het is wel grappig dat er wel altijd op wordt gehamerd dat dit wel het geval is. Het gaat er om dat cijfers niet verdraaid worden in de zin van 'de meesten zijn xxxxxx', ''99% is xxxxx', 'in xxxxxx landen is altijd ellende, elders niet' etc.

Cijfers zijn de enige maatstaaf om een probleem goed te duiden, ook al kunnen waarnemingen in directe zin wel bijdragen om een beeld te vormen. Echter afgaan op de waarnemingen van anderen brengt het risico met zich mee dat er een verstoord beeld van de werkelijkheid ontstaat.

Als cijfers zo enorm duidelijk waren beste Builderb, dan zouden er NOOIT discussies over plaats vinden en de meningen zouden NOOIT zó enorm uiteen lopen over dezelfde cijfers! :D

->Lees die posts eeens boven je: Topicstarter opent met een op het eerste gezicht zeer prettig bericht maar wie de cijfers goed doorneemt en ze ánders interpreteert dan TS...komt op héél andere conclusies! :D :roflol:

Op zo'n manier kun je dus elk statisctische CBS rapportje nader onderzoeken en om zeep helpen. Eeuwige discussies volgen of 1+3 nou evenveel 4 is als 3+1. Jouw persoonlijke bevindingen doen er ook toe.

Klein voorbeeld:
Onlangs werd er een website geplaatst waar je het aantal allochtone inwonders per buurt per gemeente kon zien. Type je postcode in en DE CIJFERS vertellen je hoe het zit.

Welnu ik kan je al meteen vertellen dat het Pipo de Clown moet zijn geweest die die cijfers in elkaar heeft gezet want er klopt voor mijn regio geen hout van :roflol:

En zo komen er om de zoveel weken wat members met een nieuw rapport naar buiten waaruit blijkt dat Amsterdam juist minder of meer criminaliteit heeft t.o.v. ik noem maar eens Leiden. Andere interpretatie van cijfers en meteen scoort een middelgrote stad als Leiden inééns slechter dan Amsterdam.

Geloof jij het? Ik niet. Het is maar net...hoe je het interpreteert! :)
Wat mevrouw Fleur heeft geschreven over de wantoestanden in gezinnen, wat ze schreef over de manier van denken over bezittingen, taalontwikkeling en dergelijke, da's een open deur. Dat weten we allemaal wel. Maar zij schrijft het óp. Dat is het verschil.

Die feiten hoef je niet te interpreteren.

Ze schrijft niet zoveel hoor, buiten wat gerommel in de marge is haar boek nou niet echt een eye-opener. Conclusies trekken die in haar straatje passen, maar of het feitelijk ook waar is daar komt ze niet aan toe.

Iedereen kan cijfers pakken en daar conclusies aan verbinden, maar dat maakt de conclusie nog niet tot feit.

De cijfers uit dit artikel zijn vrij duidelijk, harde kern en veelplegers nemen af. Mede door de gekozen aanpak, ook al zal je op dat gebied ook geen 1:1 verband kunnen leggen. Er spelen meer zaken mee dan alleen de gekozen aanpak om een afname te kunnen verklaren.

Wat betreft die allochtonenmeter, weet niet meer wat de bron was maar in het geval van het CBS zijn het in principe altijd cijfers uit het GBA. Dat zijn cijfers die buiten de illegalen gewoon kloppend zijn. Is de bron anders dan het GBA, tja dan heb je afwijkingen. Zaak dus om goede bronnen te gebruiken voor de cijfers.

Cijfers vervalsen is niet echt slim, zeker niet door het CBS. 1 keer zoiets doen en ze zijn hun jarenlang opgebouwde krediet in 1 keer kwijt.

Tuurlijk, cijfers zijn voor interpretatie vatbaar. Zo denk ik aan de 'neergaande cijfers' en de 'teruggang van de economie'. Er is feitelijk geen sprake geweest van een teruggang, maar een vermindering van de groei (al zou ik niet met zekerheid durven zeggen dat er op enige moment niet een echte teruggang is geweest, maar niet op de manier zoals ze werden gepresenteerd en Jan met de Pet ze intepreteerde)

Maar verkeerd geinterpreteerde cijfers zijn ALTIJD, maar dan ook echt ALTIJD door rationaliteit te weerleggen. Ik denk aan de topics van thinkalot, waarin de rationaliteit in heel veel gevallen stuitte op een onwil om te accomoderen ipv het altijd maar saaie assimilatieproces.

Cijfer op cijfer werd gepresenteerd, maar als je de schijn maar tegen hebt is het vechten tegen de bierkaai.

Maar welke FEITEN bedoel je nu in je laatste zin? Dat Fleur Jurgen iets op geschreven heeft? Dus omdat ZIJ ze OPGESCHREVEN heeft zijn het feiten?

Iemand een weblink naar het interview met Ahmed Marcouch?
Die man is een held en centrale figuur in het vraagstuk van de jeugdcriminaliteit ondeer allochtonen in Amsterdam.

Die man wordt dagelijks met de dood bedreigd omdat ie zoveel goede projecten neerzet voor de Marokkaanse jeugd.
Dan zou je zeggen die man wordt op handen gedragen door z'n eigen volk toch? Niets is minder waar.
De bedreigingen komen uit diezelfde hoek.

Hele volksstammen spinnen goed gaar bij de criminaliteit. Die willen niet geholpen worden! Zegt toch genoeg?

Met zijn Actieplan Slotervaart (vorige maand gepresenteerd) wil hij de radicalisering aanpakken van allochtone jongeren. Mooi initiatief zou je zeggen ! Maar opnieuw blijkt dat de meeste er niet op zitten te wachten om uit hun isolement geholpen te worden. Die willen niet anders.

Laatst bewerkt:
Amsterdam los van de feiten is gewoon zowieso een k*tstad
-Edit

Laatst bewerkt:
Hij pakt de probleemjongeren aan, dus juist ook degenen waarbij hij weerstand kan verwachten. Maakt dat het tot een feit dat de rest van de groep die geen probleem vormt hem niet op handen draagt? Nee, want die groep hoef je niet aan te pakken via projecten. Die vinden hun weg zo ook wel.

Dus omdat ZIJ ze OPGESCHREVEN heeft zijn het feiten?

Nee hoor, zoals ik al zei, zijn het open deuren. Wat Fleur schreef, och kerel, dat weten we toch al -tig jaar?
Maar het is toch prettig voor heel veel mensen als dit eens uitgebreid ter sprake komt lijkt me. De voortdurende problemen tussen groepen mensen moeten bespreekbaar zijn.

Maar o wee als we bepaalde groepen gaan bespreken dan zie je al snel dat er vanuit allerlei hoeken ineens tegenstand komt want er-mág-gewoon-niet negatief geluld worden over een aangewezen rijtje mensen, da's niet correct snap je? En daar heb ik schurft aan. ;)

Editje: Ook wel leuk is te zien hoe in het ene topic mensen juist trots en voluit stoer praten over de criminaliteit van 'hun achterban' en inn een volgend topic, waar het serieus ter sprake komt ineens gaan zeggen dat er 'niets aan de hand is'....;) :rolleyes: Back your shit up, als je trots bent op de criminaliteit van je volk, blijf er dan ook achterstaan ;)

Laatst bewerkt:
Net zo goed als er geschopt mag worden, mag er kritiek komen op dat geschop. Dat is het kenmerk van een land waar vrijheid van meningsuiting bestaat.

Er is geen enkele groep met enig belang in Nederland die op dit moment problemen ontkent of anders wil doen voorstellen dan ze zijn. Is wel eens anders geweest, maar er moet niet gedaan worden alsof we in een land leven waar personen monddood worden gemaakt. Dat extremisten die vrijheid van meningsuiting bedreigen doet daar verder niks aan af.

Nee hoor, zoals ik al zei, zijn het open deuren. Wat Fleur schreef, och kerel, dat weten we toch al -tig jaar?
Maar het is toch prettig voor heel veel mensen als dit eens uitgebreid ter sprake komt lijkt me. De voortdurende problemen tussen groepen mensen moeten bespreekbaar zijn.

Maar o wee als we bepaalde groepen gaan bespreken dan zie je al snel dat er vanuit allerlei hoeken ineens tegenstand komt want er-mág-gewoon-niet negatief geluld worden over een aangewezen rijtje mensen, da's niet correct snap je? En daar heb ik schurft aan. ;)

als je het goede 'rijtje' of de goede groep kiest is er niks aan de hand.
Zoals ik al zei is het taboe rond deze zaken imo ALLANG een zaak van het verleden en is er geen sprake van een taboe, maar het aanzien van gevoelens voor feiten en de reactie die daarop volgt.

Mja je moet inderdaad de goede groep uitkiezen. Kies je eentje die gevoelig ligt dan ben je meteen de Sjaak natuurlijk he, niet politiek-correct dus verdient een waarschuwing.

Als je overigens via nieuwsberichten constant bevestiging gaat zoeken voor een zelf gecreerde werkelijkheid dan zal je al snel vervallen in het constant afsteken van riedeltjes die enigzins de waarheid geweld aandoen. Niet persoonlijk gericht, maar een algemene constatering.

Zelfbevestigende nieuwsgaring is niet de beste manier om een beeld te verkrijgen van hoe we er in dit land voorstaan. Nederland behoort qua levensomstandigheden op zo'n beetje alle vlakken tot de top 10 in de wereld, er zijn maar heel weinig landen waar het gras groener is. Het eerste land zonder problemen moet nog gevonden worden, er zal altijd wel iets te klagen blijven.

Als je overigens via nieuwsberichten constant bevestiging gaat zoeken voor een zelf gecreerde werkelijkheid dan zal je al snel vervallen in het constant afsteken van riedeltjes die enigzins de waarheid geweld aandoen. Niet persoonlijk gericht, maar een algemene constatering.

Zelfbevestigende nieuwsgaring is niet de beste manier om een beeld te verkrijgen van hoe we er in dit land voorstaan. Nederland behoort qua levensomstandigheden op zo'n beetje alle vlakken tot de top 10 in de wereld, er zijn maar heel weinig landen waar het gras groener is. Het eerste land zonder problemen moet nog gevonden worden, er zal altijd wel iets te klagen blijven.

:thumbup:

Terug
Naar boven