XXL Nutrition

Nieuws Aanwerving van allochtonen verplicht bij stad Antwerpen

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Aanwerving van allochtonen verplicht bij stad Antwerpen

Alleen bedrijven die inspanningen leveren om allochtonen, mensen met een handicap of homo's aan te werven, maken kans op een opdracht van Antwerpen. De stad wil op die manier de toegang van minderheden op de arbeidsmarkt verhogen.

De aanwerving van allochtonen, mensen met een handicap of homo's is opgenomen in het Stadsplan Diversiteit 2008-2012. Antwerpen is vast van plan om de nieuwe maatregel in te voeren. Het stadsbestuur moet alleen nog onderzoeken hoe het de voorwaarden juridisch kan afdwingen van de aannemers en leveranciers.

Antwerpen is ook medeorganisator of financier van talrijke evenementen. Daarmee beschikt de stad over een hefboom om andere organisaties aan te sporen om hun maatschappelijk engagement op te nemen. Zo moeten organisatoren zorgen dat hun evenementen toegankelijk zijn voor mensen met een handicap. Anders krijgen ze geen vergunning van de stad. (belga/sps)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...verplicht-bij-stad-Antwerpen.dhtml#reageerTag

Complete waanzin dit. Meest bekwame persoon voor de job? Gelijkheid van burgers? Allemaal niet van belang meer. Gewoon één groep van de bevolking discrimineren om een andere een voorkeursbehandeling te geven. Wat men het Vlaams Belang jaren heeft verweten doet men nu zonder schaamte gewoon zelf in de andere richting.

Je titel is niet compleet, mensen met een handicap en homo's horen ook nog bij de hele riedel.

Volgens mij kan je als burger toch een klacht neerleggen hierover? Geheid dat je in je recht wordt gezet als je aangeeft dat je je gediscrimineerd voelt...of gaan ze alleen rennen wanneer een allochtoon zich benadeeld voelt?

Marrokaanse homo met een bochel maakt dus een goede kans op een baan.

Dit soort crap werkt toch amper, ook al kan het bevorderen van het aan het werk krijgen van mensen met een handicap geen kwaad. Echter voor homo's en allochtonen gaat het nergens over, die kunnen zichzelf wel redden. Neem toch aan dat je bij een sollicitatie niet gelijk meldt dat je homo bent.

Ja maar dan moet je er ook niet verwijfd bij lopen haha....en al helemaal die handtas thuis laten staan tinkiewinkie

en bij het Centrum van Gelijke Kansen en Rechten blijft het plots stil ...

wat een zooi in ons Apenlandje

• Topic Starter Topic Starter
Je titel is niet compleet, mensen met een handicap en homo's horen ook nog bij de hele riedel.
Ik heb het artikel en dus ook de titel overgenomen van Het Laatste Nieuws, don't shoot the messenger ;) Verder maakt dat natuurlijk niets uit, hetzelfde principe geldt.

Marrokaanse homo met een bochel maakt dus een goede kans op een baan.

Dit soort crap werkt toch amper, ook al kan het bevorderen van het aan het werk krijgen van mensen met een handicap geen kwaad. Echter voor homo's en allochtonen gaat het nergens over, die kunnen zichzelf wel redden. Neem toch aan dat je bij een sollicitatie niet gelijk meldt dat je homo bent.
Inderdaad het werkt niet, men heeft dit in het verleden genoeg geprobeerd zonder veel succes. Ik heb niets tegen het feit dat men iedereen aan het werk wilt krijgen, maar dit is gewoon een slecht idee en ik ben zeker dat de toekomst dit ook zal uitwijzen. De vraag is: wanneer gaat de Antwerpenaar eens verstandig gaan stemmen? 50% stemt voor extreem rechts en de andere helft voor extreem links, dit soort bestuur is dan het resultaat...

En deze titel is leuker :D

tis niet normaal en vanmorgen hoorde ik het op het nieuws dat ze bij een of ander bedrijf de kerstviering af gingen schaffen omdat allochtonen hier niet op zaten te wachten we wonen en werken hier toch gvd in nederland wat een kul zeg

te belachelijk voor woorden dit!

Als je als ondernemer al gedwongen wordt in je personeelskeuze is dat een zeer kwalijke zaak die inbreuk doet op het ondernemerschap!

Waarom staat er in de titel niet gehandicapten en wel allochtonene ? Of zouden toevallig iedereen minder hevig reageren moesten er handicapten staan ?

Ik ben ook niet voor positieve discriminatie, maar als het tijdelijk gebruikt wordt om kansgroepen aan een werk te laten geraken, dan vind ik dat wel goed.
Anders blijft men met vooroordelen dat allochtonen niet werken en lui zijn etc. en dan worden ze ook niet aangenomen gewoon omdat hij een bruin kleur heeft ==> vicieuze cirkel.

Ik zie het dus als een doorbreken van vicieuze cirkel, maar tmoet wel tijdelijk zijn.

Tegenwoordig kan je beter geen opleidng meer volgen, best zorg je gewoon dat je een marokkaans paspoort hebt ofzo :rolleyes:

Waarom staat er in de titel niet gehandicapten en wel allochtonene ? Of zouden toevallig iedereen minder hevig reageren moesten er handicapten staan ?

Ik ben ook niet voor positieve discriminatie, maar als het tijdelijk gebruikt wordt om kansgroepen aan een werk te laten geraken, dan vind ik dat wel goed.
Anders blijft men met vooroordelen dat allochtonen niet werken en lui zijn etc. en dan worden ze ook niet aangenomen gewoon omdat hij een bruin kleur heeft ==> vicieuze cirkel.

Ik zie het dus als een doorbreken van vicieuze cirkel, maar tmoet wel tijdelijk zijn.

stond hier laatst niet een artikel over een wervingsactie van de brusselse politie die 600.000 euro gekost heeft en slechts 1 ''allochtoon'' opleverde.
de verhoudingen zijn wel erg zoek om de allochtonen te plezieren.

racisten zijn het. kloteracisten.

stond hier laatst niet een artikel over een wervingsactie van de brusselse politie die 600.000 euro gekost heeft en slechts 1 ''allochtoon'' opleverde.
de verhoudingen zijn wel erg zoek om de allochtonen te plezieren.
Nee, was ook in Antwerpen. En die actie was algemeen, niet gericht op allochtonen ofzo.

Volgens mij wel bro. Heb het toch duidelijk gelezen in de krant dacht ik.
Nee, die campagne werd door de stad zelf georganiseerd (sinds juni 2007) om het zwaar tekort aan personeel op te vullen. Wat 15 aspirant-agenten en 30 aspirant-inspecteurs opleverde. Deze zijn dan voor 6 jaar gebonden aan Antwerpen.
Nu gaat men deze campagne trouwens weer voeren en zoekt men 30 aspirant-agenten en 30 aspirant-inspecteurs. :)

Positieve discriminatie werkt NIET. Hoeveel slechte voorbeelden moeten er nog volgen voordat deze waanzin stopt?

Nee, die campagne werd door de stad zelf georganiseerd (sinds juni 2007) om het zwaar tekort aan personeel op te vullen. Wat 15 aspirant-agenten en 30 aspirant-inspecteurs opleverde. Deze zijn dan voor 6 jaar gebonden aan Antwerpen.
Nu gaat men deze campagne trouwens weer voeren en zoekt men 30 aspirant-agenten en 30 aspirant-inspecteurs. :)
Volgens mij was het wel degelijk gericht op meer allochtonen in dienst nemen:

"Antwerpen vindt geen allochtone politieagenten

De Antwerpse politie slaagt er niet in om meer diversiteit in het korps te krijgen. Ondanks een grootschalige campagne van 600.000 euro, gericht op meer kleur in het korps, werd slechts één allochtoon aangenomen. Komende week herhaalt de politie de campagne in een nieuwe poging om meer allochtonen aan te werven."

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...en-vindt-geen-allochtone-politieagenten.dhtml

Positieve discriminatie werkt NIET. Hoeveel slechte voorbeelden moeten er nog volgen voordat deze waanzin stopt?
positieve discriminatie is tegelijkertijd ook negatieve discriminatie, imo een slechte term. overheid moet neutraal zijn en niet discrimineren imo.

Terug
Naar boven