XXL Nutrition

AAS - Praktijk of theorie ?

Peiling Peiling Wat telt meer theorie of praktijk ?

• Praktijkervaringen zijn voor mij het belangrijkste

Stemmen: 3 5,6%
  • Praktijkervaring aangevuld met theoretische kennis is voor mij het belangrijkste

Stemmen: 22 40,7%
  • Theoretische kennis m.b.v. wetenschappelijke studies is voor mij het belangrijkste

Stemmen: 11 20,4%
  • Het maakt mij niet uit, zo lang er maar een goede onderbouwing plaatsvind

Stemmen: 2 3,7%
  • Theoretische kennis aangevuld met praktijkervaringen van derden uit directe omgeving

Stemmen: 16 29,6%

• Totaal stemmers
    54
Wetenschappelijke kennis is voor mij het belangrijkst. Zelfs mijn oma kan een theorie hebben! Waar het om gaat is dat de theorie bewezen wordt door middel van gedegen wetenschappelijk onderzoek binnen een gecontroleerde groep. Ervaringen zijn voor mij belangrijk bij het toepassen van de bewezen theorie omdat het net een nuance verschil kan zijn die voor jou belangrijk is. Dat vele gebruikers geen b*ch-tist krijgen na een zware kuur, ook zonder anti-oestrogenen, wil nog niet zeggen dat het veilig en slim is om het risico te nemem. Genetisch zijn we allemaal anders en daarom hou ik me aan die dingen die wetenschappeijk bewezen zijn. De risico's die ik daarna neem zijn gecalculeerde risico's en NIET wat redelijk velen hier doen, een enorme gok.

Goeie poll!

Xtreme_BODY zei:
vind persoonlijk dat iemand die nog nooit gekuurd heeft hier nix te zoeken heeft en ook geen commentaar of oordeel hoord te geven over mensen die wel zelf ervaring hebben. ik heb liever advies van iemand die weet waarover die lult dan iemand die op een papiertje heeft staan van jah zo en zo zou het moeten.

:rolleyes:

Ik ken zat gasten met meer dan genoeg practijkervaring die de afkorting AAS nog niet eens kunnen spellen... Ik heb gekozen voor optie 5.

meningen vershillen. maar ik ben echt niet de enigste die er zo over denkt.

Xtreme_BODY zei:
vind persoonlijk dat iemand die nog nooit gekuurd heeft hier nix te zoeken heeft en ook geen commentaar of oordeel hoord te geven over mensen die wel zelf ervaring hebben. ik heb liever advies van iemand die weet waarover die lult dan iemand die op een papiertje heeft staan van jah zo en zo zou het moeten.

Wat een onzin. Ik weet nog goed dat jij hier op het board aan kwam zetten met allerlei threads waaruit duidelijk was dat je er de ballen niet van snapte. Oke je had een paar kuur ervaringen maar voor de rest wist je er geen reet van. Geloof maar dat je dan beter naar Tyl kan luisteren die "geen praktijk ervaring" heeft, dan naar jou.

In de tussentijd heb je heel veel bijgeleerd hier en nu heb je wel iets zinnigs te melden (no offence). Wat je hebt geleerd is een heel groot deel theorie en dat sluit mischien wel aan op je praktijkervaring.

Maar ga nou niet zeggen dat mensen zonder praktijkervaring hier niks te zoeken hebben. Zeg dan ook maar meteen tegen Big Cat dat hij oprot want die heeft ook nog geen eigen ervaring wat betreft AS.

theorie met wetenschappelijke studies, ik neem aan dat iemand die zich met de wetenschappelijke studies bezighoudt en dat bijhoud, al een hele sterke basiskennis heeft MBT het samenstellen van kuren, en alle andere info die daarbij komt.

Iemand die nog nooit bij zichzelf gespoten heeft maar daar wel veel over nagelezen heeft en de correcte uitvoering weet, lijkt me veiliger dan iemand die t alleen de praktijk kent en niet de achterliggende medische motivaties achter die gebruikte methodes. zo denk ik ook dat iemand die veel studie naar AS heeft gedaan beter een op de persoon gerichte kuur kan samenstellen, dan iemand die dat puur uit praktijkervaring doet. omdat die studies veel onafhankelijker zijn uitgevoerd.

Dus kennis komt bij mij eerst :thumb:

Idddie domme BigCat laat hem opkrassen hij heeft nog geen een pijl in zijn hol gehad. Philiep krijgt natuurlijk allemaal k*t kuren, daarom ziet hij er ook zo belabbert uit.. :roflol:

Denk dat johny en kurgan de meest realistische opvatting wel hebben samengevat. :)

• Topic Starter Topic Starter
Ben ik dan de enige die het niet uitmaakt hoe de info is verkregen ? :roflol: Ik kijk natuurlijk wel wie de info plaatst maar vind welke bron van info dan ook belangrijk genoeg om tot een totaal oordeel te komen. Eigenlijk een combi van alle mogelijkheden dus.

Ericr zei:
Ben ik dan de enige die het niet uitmaakt hoe de info is verkregen ? :roflol: Ik kijk natuurlijk wel wie de info plaatst maar vind welke bron van info dan ook belangrijk genoeg om tot een totaal oordeel te komen. Eigenlijk een combi van alle mogelijkheden dus.

als hij als bron DBB heeft vrees ik nix :D

goeie poll

ik ben voor keuze nummer 5 gegaan.

Doei

zeker goeie poll :thumbs:
ik ben voor 2 gegaan maar praktijkervaring is het belangrijkste voor mij

Wetenschap vind ik veruit het belangrijkst, maar je moet wel in staat zijn onderzoeken goed te interpreteren. Praktijkervaring vind ik leuk en aardig, het is zeker ook heel nuttig, maar als ik zie wat voor een #@!^*? allemaal kuren en elkaar napraten, dan kan het ook heel gevaarlijk zijn. Vooral de zogenaamde elite die op halve waarheden een enorme hoeveelheid massa heeft opgebouwd en nu dus maar gelijk een messiasstatus heeft gekregen. De meest hardnekkige misvattingen in bodybuilding ontstaan door elkaar na te praten.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Xtreme_BODY zei:
het gaat me puur om de mensen die hun praktijk ervaringen kunnen geven. eventueel aangevuld door theorie. maar niet andersom zo als de meesten hier helaas doen, op papier kan iets heel leuk staan maar dat zegt niet dat het ook echt werkt! elke dag komen er weer nieuwe onderzoeken en ene x is het weer dit andere x weer dat. Duz het enigste waar je op kan vertrouwen zijn de echte praktijk ervaringen.

Henk waarom ga je zelf dan in op vragen over IGF, insuline, GH of AAS ? Heb je ervaring met die middelen ? Jouw kuurtje was toch alleen visolie ? Dus dan zou je volgens jouw theorie alleen maar advies mogen geven over gebruik van visolie. Wrong section dus ;)

Even over die visolie... :D

Jullie denken toch niet echt dat ze visolie in vervalste ampullen stoppen? Veel te duur joh! Gewoon pindaolie of zonnebloemolie, misschien als je geluk hebt af en toe een luxe variant met 2e persing olijfolie of zoiets...

Thorwulf zei:
Even over die visolie... :D

Jullie denken toch niet echt dat ze visolie in vervalste ampullen stoppen? Veel te duur joh! Gewoon pindaolie of zonnebloemolie, misschien als je geluk hebt af en toe een luxe variant met 2e persing olijfolie of zoiets...

Test. Ent. Extra Vierge! :thumbup:

Terug
Naar boven