MuscleMeat

Absolute beginner met geen ervaring

Koen147

Novice
Waardering
0
Lengte
Massa
130kg
Hallo iedereen,

Ik doe al een tijdje geen sport meer en voel dus dat mijn conditie wat is afgenomen. Ik weeg 59 kilogram met een lengte van 1m 74, echt naar de magere kant dus. Mijn doel is om evenredig in kracht, uithouding en massa toe te komen.

Ik heb al wat zitten rondsnuisteren op het forum en heb dus al van alles een beetje opgevangen maar niet om te zeggen dat ik ook alles begrijp.

Ik heb reeds een abonnement in een sportschool met allerhande toestellen ter beschikking. Maandag ben ik voor de eerste keer geweest en heb ik ook uitgebreidde uitleg gekregen. Ik zat vooraf wat te vrezen omdat ik niet echt een trainingschema had maar dit leek geen probleem te zijn. Hij vroeg me wat mijn precieze bedoeling was en gaf me daarna een kaart met de oefeningen (sets + reps).

Ik ga normaal 3 X per week en moet die 3 dagen de oefeningen doen die vermeld staan op de kaart (als ik mij niet vergis, train ik 3 dagen iedere keer full body).

Maar ik sta jammer genoeg continu te brielen met de gewichten :( . Eerst en vooral moet ik mijn buikspieren oefenen (leg raises en sit ups, niet machinaal dus. De rest van de oefening zijn allemaal machinaal en met gewichten.

Ik kan echt niet onderscheiden hoeveel kilo ik bij iedere oefening moet nemen. Met als resultaat dat ik bij de ene oefening (vooral squatten) lucht zit te heffen en bij andere oefening (chest, ...) moet vroegtijdig stoppen omdat ik gewoon niet meer kan waardoor ik het gevoel krijg dat ik bepaalde spiergroepen laat liggen en andere te veel train.

Ook doordat mijn buikspieren en ondererste rugspieren niet machinaal zijn krijg ik het gevoel dat ik deze niet genoeg train in vergelijking met de rest van de spiergroepen die wel met gewichten worden getraind.

Plus nog eens het feit dat ik niet weet hoeveel rustpauze ik moet nemen tussen de sets kan ik niet echt onderscheiden of ik nu wel bezig ben met krachttraining of uithouding.

Kunnen jullie mij wat helpen met mijn vernoemde problemen, want zelf graak ik er geen wijs meer uit :(

Mvg,
Koen

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, zal me inderdaad wat helpen

Maar ik denk dat het hem niet zit in het trainingschema maar eerder bij de klungeligheid van mezelf omtrent de gewichten

Met lichte gewichten beginnen en eerst zorgen dat je de techniek van de oefeningen beheerst,
Daarna de gewichten beginnen te verhogen.

neem een notablokje mee en schrijf op welke gewichten je voor welke oefening gebruikt hebt.... en of het te licht of te zwaar aanvoelde.
de keer erna gewicht aanpassen

• Topic Starter Topic Starter
Dit lijkt me een interessante methode om het bij te houden!

Erg bedankt voor de tip, zal me zeker helpen

Mvg,
Koen

Terug
Naar boven