XXL Nutrition

Acidic / Alkaline voeding

Tres Equis

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
16%
Een onderwerp dat hier niet vaak voorbij komt is de Ph balans van het lichaam, en hoe acidic en alkaline voeding hier invloed op heeft.

Een gebalanceerde Ph dat iets meer naar Alkaline toe neigt wordt over het algemeen gezien als een ideale omgeving voor de organen en systemen van het lichaam.

Wat eten jullie zoal om de Ph balans meer alkaline te krijgen?

En hoe belangrijk is deze balans voor - specifiek - een bodybuilder?

Ik heb hier nog nooit mijn voeding op aangepast. Sterker, ik heb er nog nooit bij stil gestaan.

Nieuwe trend?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb er zelf ook nog nooit mijn voeding op aangepast of bij stilgestaan.

Wil er daarom graag meer info over hebben.

Een onderwerp dat hier niet vaak voorbij komt is de Ph balans van het lichaam, en hoe acidic en alkaline voeding hier invloed op heeft.

Een gebalanceerde Ph dat iets meer naar Alkaline toe neigt wordt over het algemeen gezien als een ideale omgeving voor de organen en systemen van het lichaam.

Wat eten jullie zoal om de Ph balans meer alkaline te krijgen?

En hoe belangrijk is deze balans voor - specifiek - een bodybuilder?
Dat is echt van die fucking zever.

Het kent alleen enigszins toepassing bij risicogroepen voor osteoporose ed.

Ik heb hier nog nooit mijn voeding op aangepast. Sterker, ik heb er nog nooit bij stil gestaan.

Nieuwe trend?
Enigszins. Heb er ooit wat over geschreven, maar nooit het vervolgstuk afgerond:
https://peterbond.nl/ph-pis-en-alkalisch-dieet/

Dat is echt van die fucking zever.

Het kent alleen enigszins toepassing bij risicogroepen voor osteoporose ed.

Enigszins. Heb er ooit wat over geschreven, maar nooit het vervolgstuk afgerond:
pH, pis en alkalisch-dieet - PeterBond.nl
Zal wel weer iets op Netflix geweest zijn.

Mijn collega is sinds een paar maanden vegan sinds hij de een of andere “documentaire” gezien heeft. Mensen zijn niet gemaakt om vlees te eten want ons speeksel is alkalisch, of iets dergelijk als “bewijs”. :hamer:

Mijn collega is sinds een paar maanden vegan sinds hij de een of andere “documentaire” gezien heeft. Mensen zijn niet gemaakt om vlees te eten want ons speeksel is alkalisch, of iets dergelijk als “bewijs”. :hamer:
Vraag hem eens in welke niet-dierlijke producten vitamine B12 zit, zonder dat dit is toegevoegd voor veganfaggots.

Laatst bewerkt:
Je lichaam reguleert je pH van het bloed zeer strikt, dmv CO2 (longen) en bicarbonaat (nieren). Daar kun je niets consequent aan veranderen (als gezond persoon).

• Like
Waarderingen: 040B

Meteen zijn hoektanden uit zijn bek geslagen?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie antwoorden en in het speciaal die van Galen en zijn artikel.

Terug
Naar boven