XXL Nutrition

Acteurs met hun 2-3-4-5-..-ologiëen

Corleoné

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.273
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
20%
Valt me op dat bijna de meeste (goede) acteurs vaak bekend zijn om hun "serie"-films, of vaak hierdoor grote bekendheid hebben verworven en tot groot acteur zijn uitgegroeid.

Enkele die in m'n gedachten komen:

Al Pacino: The Godfather-triologie
Harrison Ford: Stars Wars en Indiana Jones
Bruce Willis: Die Hard
Christian Bale: Batman en in de toekomst Terminator Salvation..
Clint Eastwood: Dirty Harry reeks
Sylvester Stallone: Rocky & Rambo
Arnold Schwarzeneeger: Terminator
Mel Gibson: Mad Max & Leathal Weapon
Tom Cruise: Mission Impossible
Michael Keaton: Batman
Matt Damon: The Bourne (Identity, ...)
Johnny Depp: Pirates Of The Caribbean
Sean Connerty: James Bond
Anthony Hopkings: Silence Of The Lambs, Hannibal en Red Dragon
Chuck Norris: Mission In Action films
Tobey Maguire: Spider-Man
...
...

Harry Potter & Lord of the Rings.

Die n*ger met zijn geluidjes uit police academy.

En James Bond natuurlijk

Valt me op dat bijna de meeste (goede) acteurs vaak bekend zijn om hun "serie"-films, of vaak hierdoor grote bekendheid hebben verworven en tot groot acteur zijn uitgegroeid.

Nah, ik vind niet dat deze stelling klopt. Ze zijn waarschijnlijk bij jou bekend vanwege die films, maar ongeveer de helft uit je lijstje brak al eerder door of worden sneller aan andere rollen gelinkt.
  • Clint Eastwood (Rawhide) en Bruce Willis (Moonlighting) braken door op televisie. En Eastwood word vooral herinnerd omwille van z'n Westerns.
  • Christian Bale brak al door op 12-13 jarige leeftijd met Empire Of The Sun.
  • Tom Cruise brak door met Topgun en werd destijds ook gecast in een Scorsese met Paul Newman. De MI-Serie is eerder een teken van commerciele sellout.
  • Michael Keaton is een ééndagsvlieg die behalve Batman niet veel gepresteerd heeft.
  • Matt Damon brak door met Good Wil Hunting en speelde daarvoor al in een Coppola.
  • Johnny Depp = Edward Scissorhands
  • De 3 sequels op Silence Of The Lambs hebben ook te maken met commerciele sellout. Red Dragon was goed, Hannibal viel tegen, The Beginning was slecht. Maar het is inderdaad wel zijn meest memorable rol.
  • Tobey Maguire was al te zien in This Boy's Life (1993) met DiCaprio en De Niro.
Over de rest heb je wel een punt. Al denk ik bij Gibson toch eerder aan Braveheart dan aan Mad Max of die dumbass politiefilms, voor Braveheart stond hij nog niet zo hoog aangeschreven en nu word hij ironisch genoeg overschat. (over Norris kan ik niet oordelen)

Laatst bewerkt:
Keanu Reeves: The Matrix

Rocco Siffredi: True Anal Stories

• Topic Starter Topic Starter
Nah, ik vind niet dat deze stelling klopt. Ze zijn waarschijnlijk bij jou bekend vanwege die films, maar ongeveer de helft uit je lijstje brak al eerder door of worden sneller aan andere rollen gelinkt.
  • Clint Eastwood (Rawhide) en Bruce Willis (Moonlighting) braken door op televisie. En Eastwood word vooral herinnerd omwille van z'n Westerns.
  • Christian Bale brak al door op 12-13 jarige leeftijd met Empire Of The Sun.
  • Tom Cruise brak door met Topgun en werd destijds ook gecast in een Scorsese met Paul Newman. De MI-Serie is eerder een teken van commerciele sellout.
  • Michael Keaton is een ééndagsvlieg die behalve Batman niet veel gepresteerd heeft.
  • Matt Damon brak door met Good Wil Hunting en speelde daarvoor al in een Coppola.
  • Johnny Depp = Edward Scissorhands
  • De 3 sequels op Silence Of The Lambs hebben ook te maken met commerciele sellout. Red Dragon was goed, Hannibal viel tegen, The Beginning was slecht. Maar het is inderdaad wel zijn meest memorable rol.
  • Tobey Maguire was al te zien in This Boy's Life (1993) met DiCaprio en De Niro.
Over de rest heb je wel een punt. Al denk ik bij Gibson toch eerder aan Braveheart dan aan Mad Max of die dumbass politiefilms, voor Braveheart stond hij nog niet zo hoog aangeschreven en nu word hij ironisch genoeg overschat. (over Norris kan ik niet oordelen)

Idd, al zal het grote publiek hen mss daar meer aan linken. Het viel me gewoon op dat de meeste bekende acteurs vaak hun "reeksen" hebben. Zal wss wel bijna altijd zo zijn dat een goed acteur de kans krijgt om zoiets in z'n carriëre te doen..

Charles Bronson is vnml. bekend uit de filmreeks Death Wish.

Uit 1 van die films komt ook de beste oneliner in voor die ik ooit gehoord heb.

Vent ligt dood op de grond en schurk zegt koelltjes.

''Hmm dit is de 1e keer dat ik naar hem kan kijken zonder me aan hem te lopen ergeren'':hahaha:

Idd, al zal het grote publiek hen mss daar meer aan linken.

Geen idee. Ik vind het een verwarrende redenering. Ik zie niet in waarom 'het grote publiek' een bepaalde rol meer zou herinneren omdat de acteur in kwestie ze meerdere malen vertolkt heeft.

Het gaat om de intensiteit waarmee een acteur een bepaalde rol neerzet. De Niro mag nog drie sequels maken op Showtime toch zullen mensen hem eerder herinneren voor zijn rollen in Taxi Driver of Raging Bull.

Nog een ander voorbeeld: Hugh Jackman word snel gelinkt aan Wolverine (X-Men) omdat hij het uitstekend deed niet omdat hij de rol vier maal vertolkte.

Corleoné zei:
Het viel me gewoon op dat de meeste bekende acteurs vaak hun "reeksen" hebben.

$$$,$$$,$$$

Zelden worden ze vanuit creatief oogpunt gemaakt. Kijk maar naar je voorbeelden het zijn bijna allemaal high concept films.

Corleoné zei:
Zal wss wel bijna altijd zo zijn dat een goed acteur de kans krijgt om zoiets in z'n carriëre te doen..

Wees gerust, slechte acteurs ook. :o

Laatst bewerkt:
Eddy Murphy - Beverly Hills Cop :)

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee. Ik vind het een verwarrende redenering. Ik zie niet in waarom 'het grote publiek' een bepaalde rol meer zou herinneren omdat de acteur in kwestie ze meerdere malen vertolkt heeft.

Het gaat om de intensiteit waarmee een acteur een bepaalde rol neerzet. De Niro mag nog drie sequels maken op Showtime toch zullen mensen hem eerder herinneren voor zijn rollen in Taxi Driver of Raging Bull.

Nog een ander voorbeeld: Hugh Jackman word snel gelinkt aan Wolverine (X-Men) omdat hij het uitstekend deed niet omdat hij de rol vier maal vertolkte.

Idd, ze worden er mss niet meer om herinnerd maar ik vind het toch iets extra geven aan hun carriëre. Ik vind het ergens ook jammer dat sommige acteurs dit niet hebben, vooral als de film zelf en de sequel(s) van goede kwaliteit zijn en ze de rollen goed neer weten te zetten. Van de mindere films zal het wss wel niet veel uitmaken.

Het staat wel leuk i guess. Al zijn er veel acteurs die het (bewust) vermijden.

De Niro heeft toch geen triologiëen gemaakt?

De Niro is wel van plan twee sequels te maken op The Good Shepherd. Ik weet niet of hij erin zal meedoen, stierf zijn personage niet in deel I?

Terug
Naar boven