MuscleMeat

advies

sunday

Novice
Waardering
0
Hoi
Ik ben bezig met fitness (nu cardio om conditie omhoog te krikken). Maar zou nu ook willen beginnen met krachttraining. Wat voor schema zou ik het beste volgen dan.
Het is de bedoeling dat ik natuurlijk strakker in mijn vel kom te zitten en vetmassa verlies en spiermassa bij kom.
Ga hiermee starten vanaf maandag. En dan natuurlijk ook een goed voedingsschema pakken.

Hoeveel dagen wil je trainen??
Zelf doe ik full body (alle spiergroepen op 1 dag en dan meerder dagen in de week)
Maarrrr ik zou eerst even kijken bij de trainigschema's in de andere topic.
Er zijn nl heel wat verschillende schema's
Er is vast ook een instructeur op jouw sportschool die je kan helpen

succes

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga nu al 3 dagen in de week half uur cardio doen.
Ik weet wel dat als je start met krachttraining dat je dit moet doen voor je cardio training, allee ja wil toch ook vet verliezen.

Mmm de instructeurs op de sportschool die zijn er precies voor de fun. Daarmee dat ik het hier vraag.

Als je vet wil verliezen moet je juist eerst KT doen en daarna de cardio.
reken er op dat je ca een uur bezig bent met KT en daarna dan 20 minuten Cardio.
Er is niet 1 manier om te trainen, maar veel verschillende.
Je moet iets vinden wat voor jou werkt dus veel lezen op dit forum en gewoon proberen.

Dit is mijn eigen schema maar je kan het zelf aan passen aan je eigen wensen.
Dus een squat vervangen voor een legpress of Bent Over Row vervangen door jezelf optrekken. Het gaat er om dat je van alle spiergroepen een set oefeningen doet zodat je het hele lichaam (full body) traint
begin rustig aan om te kijken wat je kan en heeeel belangrijk.....
Zorg voor rustdagen tussen de trainingsdagen (je moet herstellen van de spierpijn)
Bijvoorbeeld train Maandag / Woensdag / Zaterdag
En hou het leuk anders hou je het niet vol
succes

Dag1
Benen Squat 4x8 reps
Borst Benchpress 4x8 reps
Rug Bent Over Row 4x8 rpes
Schouders Militairy Press 4x8
Triceps Dips 4x8
Biceps Barbell Curl 4x8
Kuiten Extra Oefening Calves 4x8
Buik Grondoefeningen

Dag2
Benen Front Squat 4x8
Borst Incline Press 4x8
Rug Chins 4x8
Schouders Wide Grip Upricht Rows 4x8
Triceps Lying Triceps Extension 4x8
Biceps Preacher Curls 4x8
Trapezius Cable Shrugs 4x8
Buik Machines

Dag3
Benen Squat 4x8
Borst Dumbbell Flyes 4x8
Rug Deadlift 4x8
Schouders military press 4x8
Triceps Cable Extension 4x8
Biceps Cable Curls 4x8
Buik Grondoefeningen

Hi, zou beginnen met je grote spiergroepen (rug, borst en benen) per keer voor je cardio te trainen. Beginnen met 3 sets -15 hh om je spieren en aanhechtingen te laten wennen zodat je niet meteen tegen een blessure aanloopt. Na 4 tot 6 weken kan je minder hh met zwaarder gewicht pakken. Houdt je rustpauzes tussen de sets kort, dan verbrandt je ook meer.

Terug
Naar boven