AndroidHealthClinic

Afbak broodjes

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meeste mensen eten dagelijks gewoon brood op werk of schooldag hoor?

Klopt. Vind het ook beetje achterlijk als iemand zegt dat brood niet goed is, maarja .. K zou het niet weten of afbak brood goed is.
 
Brood is snelle suikers... 99% van het "bruine" brood is ook niet gezond.
Dus beter eet je iets fatsoenlijks..
 
Ja brood wordt toch echt dagelijks gegeten. Je kan toch niet altijd warm eten of altijd rijst en aardappelen ?
 
Calories in - Calories out niks is slecht als het maar past in je voedingsschema ligt eraan of je bulkt of cut...
 
Brood is snelle suikers... 99% van het "bruine" brood is ook niet gezond.
Dus beter eet je iets fatsoenlijks..

Brood is snelle suikers HAHAHA je kan beter je mond houden als je niet weet waar je het over hebt, je bedoelt misschien snelle koolhydraten maar zelfs dat hoeft niet zo te zijn, afhankelijk van het soort brood.
 
Brood is snelle suikers HAHAHA je kan beter je mond houden als je niet weet waar je het over hebt, je bedoelt misschien snelle koolhydraten maar zelfs dat hoeft niet zo te zijn, afhankelijk van het soort brood.

Wat is volgens jou dan het verschil tussen snelle suikers en snelle koolhydraten? Suiker is niet enkel sacharose, glucose en fructose he.

Suiker is evengoed een verzamelnaam voor alle koolhydraten. Zetmeel is bijvoorbeeld ook een suiker in de ruime betekenis.
 
Ik eet gewoon geen brood gewoon kipfilet en eieren all the way
 
Ik eet gewoon geen brood gewoon kipfilet en eieren all the way

500g eiwitten en 50g koolhydraten per dag, jij komt er wel.
 
Brood is snelle suikers... 99% van het "bruine" brood is ook niet gezond.
Dus beter eet je iets fatsoenlijks..
stop met bodybuilding

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 13:43 ----------

Ik eet gewoon geen brood gewoon kipfilet en eieren all the way
hou jij deze ratio aan 90-5-5?
 
zou er niet teveel zorgen over maken, zin in een broodje? eet er één :-)
 
Ik hoor niemand over zout.. brood zit enorm veel zout in. Zeker al die luxe meuk van de appie, dat donkerbruine brood. Lijkt zo gezond, maar zit vol met zout. Zoveel zelfs dat je al over je behoefte heen zit met alleen brood.

Wel lekker btw :P
 
Dat idd, voornaamste reden dat ik geen brood eet. Tevens komt het altijd al snel me strot uit.
 
Calories in - Calories out niks is slecht als het maar past in je voedingsschema ligt eraan of je bulkt of cut...

ben ik het mee eens, als ik cut en vocht kwijt wil dan eet ik zeker geen brood meer, omwille van spier behoud ga ik dan hoog in de eiwitten en laag in koolhy. ..een verhouding als 50/30/20 ofzo
tijdens bulk kan een beetje extra vocht alleen maar goed doen en daarnaast is het een makkelijke manier om extra caloriën te eten

Ik hoor niemand over zout.. brood zit enorm veel zout in. Zeker al die luxe meuk van de appie, dat donkerbruine brood. Lijkt zo gezond, maar zit vol met zout. Zoveel zelfs dat je al over je behoefte heen zit met alleen brood.

Wel lekker btw :P

klopt, ik heb lang geleden wel eens uitgerekend hoeveel zout er nou daadwerklijk in me schema zat ..kwam toen uit op iets van 10 a 15 gram!! tijdens de cut de meeste graanproducten verbannen en zat toen nog op 2 a 5 gram uit voeding, dus zonder toevoegen
 
Ik hoor niemand over zout.. brood zit enorm veel zout in. Zeker al die luxe meuk van de appie, dat donkerbruine brood. Lijkt zo gezond, maar zit vol met zout. Zoveel zelfs dat je al over je behoefte heen zit met alleen brood.

Wel lekker btw :P

tjaa ik kan een dag niet zonder brood(denk vele niet) dat het veel zout bevat dat kan wel kloppen maar je hebt ook volkoren-broden die zout arm zijn bij de aldi bv.
 
ben ik het mee eens, als ik cut en vocht kwijt wil dan eet ik zeker geen brood meer, omwille van spier behoud ga ik dan hoog in de eiwitten en laag in koolhy. ..een verhouding als 50/30/20 ofzo
tijdens bulk kan een beetje extra vocht alleen maar goed doen en daarnaast is het een makkelijke manier om extra caloriën te eten



klopt, ik heb lang geleden wel eens uitgerekend hoeveel zout er nou daadwerklijk in me schema zat ..kwam toen uit op iets van 10 a 15 gram!! tijdens de cut de meeste graanproducten verbannen en zat toen nog op 2 a 5 gram uit voeding, dus zonder toevoegen
Ik had exact hetzelfde.. zat echt 2x boven wat je mag hebben ofzo. Kwam vooral door brood, maar ook door sauzen zoals chickentonight en van die Knorr pakjes (spagetti bijv en dan nog lekker de pasta met zout koken :o).

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 20:40 ----------

tjaa ik kan een dag niet zonder brood(denk vele niet) dat het veel zout bevat dat kan wel kloppen maar je hebt ook volkoren-broden die zout arm zijn bij de aldi bv.
Goeie tip, tnx.
 
In alles zit veel te veel zout! Ik gebruik zelf zo weinig mogelijk zout omdat het gewoon ongezond is.
 
Ik heb altijd de Twentse bollen donker volkoren van AH
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven