XXL Nutrition

Afghanistan-missie

Sport2000

Freaky Bodybuilder
Waardering
29
DEN HAAG - "Afghanistan zit met smart op de komst van Nederland te wachten. Nederland heeft als paradijs op aarde een verantwoordelijkheid anderen te helpen." Dat zei de ambassadeur van Afghanistan in Brussel, Humayun Tandar, donderdag in het televisieprogramma NOVA.

Volgens Tandar is het "een keuze tussen de strijd tegen de fascistische Taliban en de terroristen van Al Qaeda of bommen in eigen land en treinen vol bloed zoals in Madrid. Terroristen kennen geen medelijden."

Tandor hoopt vurig dat het Nederlandse parlement uiteindelijk kan instemmen met de uitzending van zo'n 1200 militairen naar het zuiden van zijn land. "Een dergelijke missie strekt Nederland tot eer," benadrukte hij.

Volgens de ambassadeur kan de missie "misschien enkele soldaten het leven kosten maar duizenden anderen het leven redden". De Nederlandse soldaten zijn nodig om scholen, ziekenhuizen en bruggen te bouwen. Daar zal de meeste tijd in gaan zitten. De confrontaties met de Taliban en Al Qaeda zullen volgens Tandor kleinschalig zijn en maar een klein deel van de missie uitmaken.

bron: nu.nl

tsjah wij als paradijs op aarde:rolleyes: ben benieuwd of ze er voor eind volgend jaar nog uit kunnen komen:o

Als je kijkt dat Nederland qua BNP iets boven de 1,37% van het totale BNP van de wereld zit lijkt het mij dat Nederland eens wat minder voorop moet lopen in dit soort kwesties.

En het is helemaal te zoetsappig voor woorden om je te laten chanteren door een ontwikkelingsland tussen Canada en Mexico. Wordt dat je vijand heb je er weer genoeg vrienden bij.

Als ze gaan.. dan is t allemaal kontenkusserij!!!

what happened to Pakistan? is alles al opgelost is Sudan? ze hebben imo wel wat beters te doen dan opium bewaken.

Paradijs op aarde :)
Dat klopt wel ja. Hoewel we af en toe wel moeite moeten doen om het zo te houden (als je moeite moet doen is het dan nog wel een paradijs?).

Ik kan me niet voorstellen dat zo’n ambassadeur echt gelooft dat het westen met dwang een stabiele democratische regering kan instaleren. Dat is in het verleden al vaker geprobeerd, en het is nog niet gelukt. Ook dit keer gaat het niet lukken. Over een jaar of 20 a 30 staan we weer in het midden oosten, om al die arme mensen daar alweer te bevrijden van het zoveelste ‘misdadige regime’ (lees: een regime dat de olie voor een hoge prijs wil verkopen of zoveel macht krijgt dat de VN er zenuwachtig van wordt. ).

Ze schijten in en Haag al in hun broek als ze denken aan de mogelijke consequenties als ze het niet doen. Het zou mij zeer verbazen als ze het niet doen. Er valt voor zowel een ja als een nee veel te zeggen. Balkie kan dit gewoon niet winnen en dat vind ik het leukste van deze hele zaak. :)

Dat je niet mee wil doen aan een oorlog, oke.
Maar dat je gaat zeggen dat het te gevaarlijk is voor de militairen is imo bullshit.

Want dan kun je net zo goed stoppen met het hele defensie apparaat, want wanneer hier de oorlog uitbreekt vechten onze militairen toch niet, want het is te gevaarlijk voor ze, dus geven we onszelf maar over.

RichardV zei:
Dat je niet mee wil doen aan een oorlog, oke.
Maar dat je gaat zeggen dat het te gevaarlijk is voor de militairen is imo bullshit.

Want dan kun je net zo goed stoppen met het hele defensie apparaat, want wanneer hier de oorlog uitbreekt vechten onze militairen toch niet, want het is te gevaarlijk voor ze, dus geven we onszelf maar over.

Inderdaad, dat slaat nergens op. Echte defensie zou ik dat legertje van ons overigens niet willen noemen.

De sneuvelbereidheid van de Nederlandse soldaat is vrij laag. :D

Als je de reclame van defensie ziet dan krijg je ook meer het idee dat het om een doe-vakantie gaat als om oorlog. Lekker over een touwbaan klauteren met z’n allen.

Het zou wel leuk zijn als iemand een filmpje maakt die die reclame even vertaald naar de praktijk van een slagveld.
Dus dat die muts over die touwbaan klautert en dat er dan een mortier granaat onder haar ontploft waardoor een granaat scherf zo haar hele onderbuik opentrekt waardoor haar darmen eruit hangen. En dat ze dan 2 meter naar beneden pleurt en stuiptrekkend met helder rood schuimend bloed uit haar mond en wijd opengesperde ogen rochelend de pijp uit gaat. Welkom in het leger. :D

Lauw zei:

Als je de reclame van defensie ziet dan krijg je ook meer het idee dat het om een doe-vakantie gaat als om oorlog. Lekker over een touwbaan klauteren met z’n allen.

Het zou wel leuk zijn als iemand een filmpje maakt die die reclame even vertaald naar de praktijk van een slagveld.
Dus dat die muts over die touwbaan klautert en dat er dan een mortier granaat onder haar ontploft waardoor een granaat scherf zo haar hele onderbuik opentrekt waardoor haar darmen eruit hangen. En dat ze dan 2 meter naar beneden pleurt en stuiptrekkend met helder rood schuimend bloed uit haar mond en wijd opengesperde ogen rochelend de pijp uit gaat. Welkom in het leger. :D

he ik ben nog in onderhandeling voor een contract bij defensie, kap ff met die beeldvorming;)

Och jee weer zo'n gast die makkelijk geld wil verdienen aan onze belastingcenten ;)

Van mij mogen ze gaan, en dan met het drievoudige aantal manschappen. Daarvoor hebben we toch een leger? Mooie training toch? En zo kunnen we de Amerikanen (en de Afghanen) hopelijk laten zien hoe het ook kan. En het is een mooie zuivering van al die gezellige meiden (en jongens) die het leger als één groot zeilkamp zien idd. :D

marz01 zei:
he ik ben nog in onderhandeling voor een contract bij defensie, kap ff met die beeldvorming;)
Haha, de mensen die ik ken die in het leger zitten (op 1 uitzondering na) denken allemaal dat een kogel synoniem is voor een snelle pijnloze dood, zoals in de films zeg maar. :D

Het lijkt me nogal ontnuchterend als je dan meemaakt dat iemand nog even door leeft/lijdt zelfs als er een stuk uit z’n kop is geschoten (behalve je achterhoofd, dan ben je wel gelijk de pijp uit).

Oorlog is ongelooflijk smerig. Als je denkt van niet dan ontbreekt het je aan voorstellingsvermogen danwel realiteitszin.

Een personeelsmijn is niet gemaakt om te doden maar is gemaakt om te verwonden. En gewonde soldaat is slechter voor het moreel (vooral als je ze laat liggen) en kost meer als een dode. Dat is oorlog.

Probeer je nu eens voor te stellen hoe het voelt om met 2 uur slaap achter de kiezen je krijsende kameraad met anderhalf been gerust te stellen omdat de heli nu toch echt ieder moment kan komen.

Lauw zei:
Haha, de mensen die ik ken die in het leger zitten (op 1 uitzondering na) denken allemaal dat een kogel synoniem is voor een snelle pijnloze dood, zoals in de films zeg maar. :D

Het lijkt me nogal ontnuchterend als je dan meemaakt dat iemand nog even door leeft/lijdt zelfs als er een stuk uit z’n kop is geschoten (behalve je achterhoofd, dan ben je wel gelijk de pijp uit).

Oorlog is ongelooflijk smerig. Als je denkt van niet dan ontbreekt het je aan voorstellingsvermogen danwel realiteitszin.

Een personeelsmijn is niet gemaakt om te doden maar is gemaakt om te verwonden. En gewonde soldaat is slechter voor het moreel (vooral als je ze laat liggen) en kost meer als een dode. Dat is oorlog.

Probeer je nu eens voor te stellen hoe het voelt om met 2 uur slaap achter de kiezen je krijsende kameraad met anderhalf been gerust te stellen omdat de heli nu toch echt ieder moment kan komen.

Om nog maar te zwijgen over wat er met je gebeurt als je gevangen wordt genomen door die gasten daar...

hahaha, marteltechnieken zeggen me niet zoveel.

ik heb gehoord dat Saddam nogal fan was van het electrocuteren van de geslachtsorganen? :D

@lauww; achter mijn stukje tekst zie ik toch echt een smiley staan...

Ik werk momenteel al in de gezondheidszorg en ga voor een opleiding tot algemeen militair verpleegkundige bij de landmacht.

Maar ik ben het helemaal met je eens dat heel veel jongeren geen idee hebben wat hun te wachten staat.
Ik ben bij voorlichtingsdagen en op keuringsdagen geweest waar men dus met vragen kwamen over hun vakanties en eigen kamer.... heel van van die mannetjes denken echt dat het wel grappig is en de reclame's maken het er niet echt beter op.

Lauw zei:

Lauw zei:

Het lijkt me nogal ontnuchterend als je dan meemaakt dat iemand nog even door leeft/lijdt zelfs als er een stuk uit z’n kop is geschoten
(behalve je achterhoofd, dan ben je wel gelijk de pijp uit).

hehehe...Lauw...nou verpest je het voor marz...nu wil ie niet eens meer het leger in:D

marz01 zei:
@lauww; achter mijn stukje tekst zie ik toch echt een smiley staan...

Ik werk momenteel al in de gezondheidszorg en ga voor een opleiding tot algemeen militair verpleegkundige bij de landmacht.

Maar ik ben het helemaal met je eens dat heel veel jongeren geen idee hebben wat hun te wachten staat.
Ik ben bij voorlichtingsdagen en op keuringsdagen geweest waar men dus met vragen kwamen over hun vakanties en eigen kamer.... heel van van die mannetjes denken echt dat het wel grappig is en de reclame's maken het er niet echt beter op.

hehe..dan ben je JUIST als eerste de lul in een oorlogssituatie:D in WOII en Vietnam schakelden ze altijd de EHBO'ers uit zodat de kansen op overleven voor de gewonden miniem waren:D :p

Nou, zojuist is dan bekend geworden dat NL toch gaat mee doen in Afghanistan. Balkje is er erg blij mee, we moeten in immers aan onze plichten voldoen...

(pisvlekken daar in Den Haag)

Nou, zojuist is dan bekend geworden dat NL toch gaat mee doen in Afghanistan. Balkje is er erg blij mee, we moeten in immers aan onze plichten voldoen...

:headbang:
(pisvlekken daar in Den Haag)

Weinig verrassend.

Terug
Naar boven