Als nederland niet gaat, dan zal amerika dat niet leuk vinden ivb met "We saved y0 ass back in the days, dutchies! Y0u owe us!".
Nederland is wel anders dan de amerikanen, nederlanders die uitgezonden worden hebben naar mijn mening meer respect voor de bevolking. Dat is erg netjes, alleen nu krijgen we dus het probleem of we moeten gaan omdat we het zelf willen, of omdat amerika het wil.. Wil iemand samenwerken met een land die VN resoluties negeert?(als het gaat om de guantanamo bay gevangenen). Het is zo moeilijk om die keuzes te maken.. kan je al zien bij de guantanamo bay gevangenen. Of je sluit ze op, martelt ze (en je hebt schijt aan de regels) en je krijgt je antwoorden waardoor je waarschijnlijk mensen levens kan redden, of je kiest voor de legale weg wat of een hele lange weg wordt of geen weg...
Wat ben ik blij dat ik die beslissingen niet hoef te maken.
Als je in het leger gaat, vind ik dat je je leven verkoopt aan de overheid. Alleen de overheid is nu net een overbezorgde moeder:"Ja, ik wil niet dat je buiten nederland gaat spelen want straks raak je nog gewond!!"
Tja.. Ik wil niet zeggen dat nederland een mieterig leven heeft, maar wel terughoudend. Ik denk dat dit komt omdat het niet onze zaken zijn. Als een land nederland zou aanvallen dan zal nederland niet terughoudend zijn lijkt me.
Either way, als we wel het leger sturen, dan is het niet goed. Sturen we het leger niet, dan krijgen we weer gezeik.
Ik vindt dat we het leger wel moeten sturen omdat nederland zeker wel het goede voorbeeld laat zien. Een manier hoe het MOET en hoe het kan! Netjes omgaan met de bevolking, de regels respecteren. Klasse dus!