XXL Nutrition

Afonso Alves definitief naar AZ

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
EXCLUSIEF -AZ heeft zich definitief versterkt met Afonso Alves van SC Heerenveen. De Alkmaarders bereikten twee weken geleden in het diepste geheim al overeenstemming met de Friezen over de transfer van de Braziliaan, zo laten bronnen Voetbal International weten.

AZ betaalt een recordbedrag van achttien miljoen euro voor Alves, die daarmee de Italiaan Graziano Pellè (deze zomer voor vijf miljoen euro overgenomen van Lecce) aflost als duurste aankoop ooit van de club.

AZ wil de komst van Alves op korte termijn officieel bekendmaken. Mogelijk gebeurt dat op maandag 7 januari, wanneer de club zijn nieuwjaarsreceptie houdt.

Niemand minder dan trainer Louis van Gaal maakte zich de voorbije weken sterk voor de komst van Alves. Naar verluidt zou de oefenmeester zijn baan beschikbaar hebben gesteld als AZ er niet in zou slagen de trefzekere international naar Alkmaar te halen.

Dat de productiviteit van Alves voor AZ bittere noodzaak is, blijkt na een duik in de statistieken. Alves scoorde dit seizoen in acht competitieduels elf keer en maakte daarmee in zijn eentje bijna net zoveel goals als de huidige voorhoede van AZ: Pellè, Ari, Mounir El Hamdaoui en Moussa Dembélé kwamen samen tot twaalf goals.

SC Heerenveen kan met de verkoop van Alves de tussentijdse komst van een nieuwe middenvelder financieren. De club is op zoek naar een echte nummer tien.

'Met de middenvelders die we nu hebben kunnen we prima het 4-4-2-systeem spelen', aldus trainer Gertjan Verbeek. 'Voor een 4-4-3-systeem hebben we echter geen echte middenvelder die in de kleine ruimte achter de diepe spits kan spelen.'

Heerenveen zit bovendien niet al te ruim in de middenvelders. Mede door blessures en schorsingen in die linie bij Kristian Bak-Nielsen, Geert-Arend Roorda, Thomas Prager en Michael Bradley pakte de ploeg in de laatste drie duels slechts één punt.

van VI - Home

Goede aankoop van AZ, al is het wel érg veel geld.

eindelijk...

Ik begrijp niet dat jullie Nederlanders zo klagen over het niveau, ik bedoel er speelt verdomme een braziliaanse international bij een subtopper :eek:

Zat er al lang aan te komen. Zal hij dan tegen ajax gelijk aantreden in de spits bij AZ?

Scheringa wordt ook wel de Nederlandse Roman Abramovitsj genoemd.

Of toch niet?

Scheringa: 'Transfer Alves is geen feit'
In tegenstelling tot het bericht in Voetbal International, ontkent voorzitter Dirk Scheringa dat de transfer van Afonso Alves naar AZ rond is. "De transfer is geen feit. Absoluut niet."

Woensdag meldde Voetbal International dat de transfer van Afonso Alves van SC Heerenveen naar AZ rond was. De overgang van de topscorer van de eredivisie van vorig seizoen zou zelfs al twee weken geleden beklonken zijn. "Dit is een gerucht", verklaart Scheringa tegenover VoetbalPrimeur.

"Er worden wel duizend interessante voetballers aan AZ gelinkt. Aan geruchten doen wij niet mee", aldus de preses van de club uit Alkmaar. Hoe media eraan komen dat de transfer al rond zou zijn, is Scheringa een raadsel. "Dat antwoord kunnen alleen de desbetreffende media geven." Ook de voorzitter van SC Heerenveen, Yme Kuiper, ontkende woensdag de transfer.
VoetbalPrimeur.nl

Scheringa heeft veel geld omdat veel mensen te weinig hebben en daarom wat bij hem lenen;)

Is die Leen van Frisia zijn broer eigenlijk? :roflol:

Alves is aan het einde van het seizoen weer weg man.

Die Alves schaamde zich om met Dingsdag samen te spelen, maar gaat de komende jaren wel vlammen met Barry Opdam :roflol:

Oh ja, Alves wilde zo nodig naar een grotere club. AZ staat verdorie 9e en Heereveen 7e. Daarnaast gaan van Gaal en Alves nooit samen volgens mij.

@tractortje,

daar zeg je wat idd :), kan nog leuk worden.

Toch kan az ook nog wel cashen wanneer alves zijn volgende misschien wel snelle transfer naar het buitenland maakt.

Alves scoort veel, maar om daar als eredivisieclub nou 18 miljoen voor neer te tellen is wel erg buiten proportie.

Sowieso gaat hij nooit lang blijven en twijfel ik of hij zijn huidige waarde van 18 miljoen kan overtreffen. De overige belangstelling was van Man.City geloof ik... ik verwacht dan niet dat er ineens een club komt die 25+ neer gaat leggen bij AZ.

Die huilbaby zal wel net zo lang zeiken tot hij weg mag dan.. bij elke grotere naam wil die weg. Nooit genoeg en lekker loyaal aan je club; wat een k*tmentaliteit heeft Alves.

• Topic Starter Topic Starter
De enige manier waarom Alves die 18 miljoen waard kan zijn is als hij AZ naar het kampioenschap schopt en ze dus de Champions League in gaan.

AZ mag blij zijn als ze nog binnen de 6 vallen.

Wat was nou eigenlijk de reden dat Alves de eerste aantal wedstrijden niet op kwam dagen?

Als Alves naar AZ gaat zou het me anders niet verbazen moesten ze kampioen spelen.

"We hopen op de komst van Alves, maar op dit moment is niets concreet'', aldus technisch manager Marcel Brands. "We kennen het financiële plaatje."

Nog niets is zeker dat Alves wel naar AZ gaat maar de kans is groot dat Alves op 19 januari in het Abe Lenstra Stadion aantreedt in het AZ-shirt wordt echter met het uur groter. Persoonlijk zie ik hem liever naar een buitenlandse club vertekken. hij is te goed voor AZ, en kan zich beter ontwikkelen in de Engelse Primaire League. Maar als Alves het niet word hebben ze nog een oogje op "meerdere" spelers uit het "buitenland"

"Nilsson bij AZ als alternatief voor Alves"
bron: vbal.nl

Terug
Naar boven