MuscleMeat

afvallen maar eet ik wel genoeg??

willemyates

Advanced Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m86
Massa
112kg
Vetpercentage
25%
ik ben een 33 jarige sporter (bodybuilder wil ik maar even niet zeggen) die probeert om zijn lichaam weer in shape te krijgen.
nou heb ik sinds mij 12 al geen wabordje maar de afgelopen 4 jaar is het echt helemaal uit de hand gelopen toen ik gestopt was met serieus trainen, ik gin van +/- 128 gespierde (+/-18%bf) kiloos naar 128 vette kiloos bf geen idee.
ik ben vorig jaar met behulp van sonja ongeveer 20 kg afgevallen en ben nu weer begonnen met trainen en dat gaat lekker ging vrij snel terug naar 100 kg e naarmate me spiermassa toenam werd ik ook weer zwaarder niet zo gek
maar nu heb ik het idee dat ik geen reet aan vet meer kwijtraak en de zomer komt er toch echt aan en na de zomer ga ik trouwen dus moet er wel een beetje redelijk uit zien.
ik ben sinds een paar dagen begonnen met mijn dieet aan te passen na de commentaren op mijn fotoos.

maar mij grote vraag is is dit dieet ok, en eet ik wel genoeg, volgens wat ik lees in de flex etc moet ik namelijk ergens rond de 3000/3500 calorieen zitten.

maaltijd 1
grieks non fat yoghurt 250 gram
whey poeder 1 schep
2 eetlepels brinta

maaltijd 2
een appel

maaltijd 3
tonijn in olijfolie
1 tomaat en een stukje komkommer
een pistolet

maaltijd 4
2 stukje ontbijtkoek met margerine

maaltijd 5
100 gram rosbief
komkommer en tomaat

maaltijd 6
200/300 gram mager vlees/vis/kip
300 gram groenten
200 gram aardappels

verders koffie met suiker 6 stuks ongeveer

dit maakt een totaal van
calorien2214 eiwit 226 gram koolhydraten 212 en vet 46

het grote verschil met mijn vorige dieet is dat ik meer overdag eet en minder bij het avond eten geen alcohol meer drink vroeger +/- 3 consumpties per dag en minder snoep tussendoor
ik ben van 111 naar 107.3 gegaan in 3 dagen maar dat is water natuurlijk maar ziet er al stukken beter uit in de spiegel.
zijn er mense die suggestie cq ideeen hebben ik hoor ze graag

ik denk trouwens dat mijn bf ergens rond de 20% ligt maar echt weten doe ik het niet zal eens kijken of ze op de sportschool meten

even mij stats althans tot 01-01-08 dan

3 maanden onder weg

1.86
110 kg
bp 110* 6
sq helaas niet vanwege blesure
net weer begonnen met deadliften 70 *10
mijn forum
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/3-maanden-onderweg-coming-back-shape-163259/

mijn enige logische tip zou zijn

tonijn op water basis,
en maaltijd 4 geheel vervangen

afkicken van koffie met suiker zou ook goed doen

• Topic Starter Topic Starter
vervangen door??
meer eiwitten?

ik had ook gedacht om de tonijn te vervangen door tonijn op water basis, maar volgens mij eet ik al zo weinig vet of zie ik dat verkeerd??

Als je wilt afvallen moet je ook op dieet he:) Dus geen luxe dieet(lees koffie MET SUIKER)
800KCAL onder je onderhoud vind ik ook erg veel. Probeer eens in de week/2 weken 100kcal omlaag tegaan

ehm?? dus die 3000 zou goed zijn maar dat is onderhoud dus ik moet iets minder eten dan 3000.
oftoewel ik eet te weinig?

koffie zonder suiker

ik zal de suiker proberen te skippen, bleeehhhh koffie zonder suiker, maar beter als geen koffie

ja, heb de berekening gedaan, en daaruit zou je idd concluderen dat ik te weinig eet,
zal het aanpassen aan mijn behoeften

nu nog iemand vinden die mijn vetjes wil meten

bedankt alvast voor de eerste tips

een appel is geen maaltijd zou het vervangen door 200 gram koolvis en mischien nog wat cashews

vis of vleeswaren zal het worden, en wat vezels, noten kan ik niet eten ben ik lichtelijk allegisch voor, bedank voor de info

maaltijd 2 en 4 zijn suikers??? maak er portie havermout van met wat magere melk??
en niet teveel onder onderhoud zitten heh.. 300kcal kan genoeg zijn anders ga je ook in spiermassa hard achteruit..

gefeliciteerd met het trouwen iig alvast!

maaltijd 2 en 4 zijn suikers??? maak er portie havermout van met wat magere melk??
en niet teveel onder onderhoud zitten heh.. 300kcal kan genoeg zijn anders ga je ook in spiermassa hard achteruit..

gefeliciteerd met het trouwen iig alvast!

ja zal idd mijn suikertjes proberen te vervangen door meer langzame koolhydraten moet ff kijken wat het wordt. mischien een beetje mueslie dat hoef ik niet op te warmen. ik ga het even een kans geven en kijken of het werkt en dan ga ik een beetje aanpassen.

Muesli zitten weer suikers in:)

havermout koud met yoghurt??

Terug
Naar boven