XXL Nutrition

Afvallen

Yamaha

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
106kg
Hallo allemaal,

Ik ben 18 jaar en ik ben 185CM en weeg 106kg (veelste veel).
Ik had veel eerder op me gewicht moeten letten maarja.
Dus wil ik nu gewoon goed me best doen met het afvallen.
Maar ik wil het gelijk goed aanpakken dus met een voedingsschemaen trainingsschema.

Ik train 5 dagen in de week. (40-50min Kracht & 10-20min Cardio)
Ik heb van me zelf al best brede schouders en rug dus daar wil ook wat mee gaan doen door af te vallen en spieren te kweken.
Sinds ik 5 dagen in de week train heb ik gemerkt dat me schouders wat breder zijn geworden en me Biceps en Triceps.
Maar ik heb het gevoel dat als ik zo door blijf gaan dat ik niet afval.

Dus daarom besloot ik me om op deze forum aan te melden en om hulp te vragen.

Ik zou het zeer waarderen als jullie me konden helpen met een eetschema en trainschema.

En ik heb wat rond gelezen en zag dat heel veel mensen Whey eiwit shakes aanraden, is dit voor mij ook een optie?

Mvg,

Yamaha

Laatst bewerkt:
Maar ik heb het gevoel dat als ik zo door blijf gaan dat ik afval.

Dus daarom besloot ik me om op deze forum aan te melden en om hulp te vragen.

Dat is je doel toch?

Ik zou het zeer waarderen als jullie me konden helpen met een eetschema en trainschema.

Op jou gewicht hoef je niet eens een eetschema te hebben, als je hoog eiwit eet en zoveel mogelijk koolhydraten laat liggen dan val je super af! Denk aan eieren, tonijn, kip(borst) ect. en snoepen laat liggen.

En ik heb wat rond gelezen en zag dat heel veel mensen Whey eiwit shakes aanraden, is dit voor mij ook een optie?

Ja hoor, zolang je er niet afhankelijk van wordt zeer aan te raden..alleen zou niet meer dan 2/3 shakes op een dag pakken omdat je dan gaat leven op shakes ipv echte 'normale' voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is je doel toch?

Op jou gewicht hoef je niet eens een eetschema te hebben, als je hoog eiwit eet en zoveel mogelijk koolhydraten laat liggen dan val je super af! Denk aan eieren, tonijn, kip(borst) ect. en snoepen laat liggen.

Ja hoor, zolang je er niet afhankelijk van wordt zeer aan te raden..alleen zou niet meer dan 2/3 shakes op een dag pakken omdat je dan gaat leven op shakes ipv echte 'normale' voeding.

oke mooi dat is goed om te horen. maar ik bedoelde eigenlijk dat ik het gevoel heb ik niet afval, maar ik kan het ook mis hebben aangezien ik mezelf nooit weeg.

ik heb de Whey Pro al bestelt.

maar ik hoef dus geen voedingsschema te volgen???
als ik maar meer eiwitten binnenkrijg en minder koolhydraten binnekrijg?

heeft iemand anders nog wat tips?
klopt het wat laguitara zij? dat ik geen voedingsschemanodig heb om af te vallen.
alleen meer eiwitten en minder koolhydraten?

en weet iemand mischien hoe ik aan een goed trainingschema kan komen?
ik train 5 dagen per week

niemand?

De keuze voor een voedingsschema ligt helemaal bij jezelf, een voedingsschema kan je mogelijk helpen om gedisciplineerd te blijven eten. Wel klopt het dat je met of zonder voedingsschema hoog in eiwitten moet zitten en laag in koolhydraten en vet. Koolhydraten uit volkoren brood, rijst, brinta of havermout zijn echter wel erg belangrijk om energie te hebben om de dag door te komen. Ook zijn gezonde vetten uit bijvoorbeeld noten, pindakaas en vis noodzakelijk.

Om in te gaan op je vraag omtrent de Whey, het is een goede aanvulling op je dieet en zal je helpen met spierherstel, maar zie het niet als een vervanging. Kijk wat verder rond op het forum en je zult een hoop leren.

Grtzz

is goed hartstikke bedankt voor je reactie :)

Terug
Naar boven