Fitness Seller

Agent krijgt veelste lichte straf

apfelstrudel

Superior Athlete
Waardering
61.740
Rechtvaardigheid my ass.
Agent bestraft na gooien met baksteen

ZUTPHEN - De rechtbank Zutphen heeft woensdag de 31-jarige agent B.K. uit Didam veroordeeld tot 240 uur werkstraf en twee maanden cel voorwaardelijk wegens poging tot doodslag.
m1azwnhanxno.jpg
© NU.nl/Robin Hogervorst Fotografie

De politieman gooide 4 augustus 2009 in Didam een baksteen naar een passerende automobilist. De autobestuurder en de agent hadden in het verleden al meerdere conflicten gehad. Op het moment dat de man langsreed gooide de agent een baksteen dwars door de zijruit.
De inzittende kon het projectiel van 20 bij 7 bij 7 centimeter maar net ontwijken. De agent mocht na het incident gewoon blijven werken bij het korps.
,,

Psychische overmacht

De officier van justitie eiste twee weken geleden nog dat de actie onbestraft zou blijven, omdat K. gezien de eerdere incidenten en zijn overspannenheid zou hebben gehandeld uit psychische overmacht. Die conclusie leidde na de zitting al tot felicitaties op de gang van de rechtbank van collega's aan K.
De rechtbank vindt echter dat K. helemaal niet uit psychische overmacht handelde. Hij ging volgens de rechters juist berekenend te werk. Zo riep K. bijvoorbeeld twee weken voor het incident al eens dat hij een baksteen door de ruit zou gooien als hij die man weer zou tegenkomen.

god man, als ik nu een baksteen door een ruit van een auto gooi kom ik in het nieuws en is het schande.
maar een agent doet het en is er met een taakstrafje vanaf.

Wtf? Goeie straf:rolleyes:

Zelfs als je geld namaakt krijg je zwaardere straffen:rolleyes:

t*ring hey die rechters in nl zijn echt p*ssy's en dat is niet alleen in dit geval

Toen ik iemand in elkaar geslagen had en een gescheurde lever had en een gebroken schedel had moest ik boete van 4500 euro betalen en anderhalf maand zitten en zon sukkel 240 uur werkstraf, t*ring lijers daar

Welkom in Nederland...dit is toch meer gewoonte dan uitzondering?

t*ring hey die rechters in nl zijn echt p*ssy's en dat is niet alleen in dit geval

dan heb je hier nog niet eens gekeken..

voor dodelijk ongeval met vluchtmisdrijf:
- nl: 3j rijbewijs kwijt, 2j cel effectief en boete
- belgie: 2j rijbewijs kwijt, 6maand voorwaardelijk en boete

dan heb je hier nog niet eens gekeken..

voor dodelijk ongeval met vluchtmisdrijf:
- nl: 3j rijbewijs kwijt, 2j cel effectief en boete
- belgie: 2j rijbewijs kwijt, 6maand voorwaardelijk en boete
oh iemand die ik ken zei dat ze in belgie veel strenger zijn. maar dat is dus niet zo ?:(

Wat is het nut om te vermelden hoe groot een ****ing baksteen is:roflol:.

Gewoon die agent opzoeken met een groepje jongeren en dan even een lesje leren. Bij een rechtzaak dan allemaal zwijgen zodat ze niet kunnen bewijzen wie de definitieve klap heeft gegeven en dan is het allemaal 240 uur schoffelen in het park achter je huis en Nederland leeft weer verder in onwetendheid ....... lang leven ons rechtstelsel .... ***zucht***

Gewoon die agent opzoeken met een groepje jongeren en dan even een lesje leren. Bij een rechtzaak dan allemaal zwijgen zodat ze niet kunnen bewijzen wie de definitieve klap heeft gegeven en dan is het allemaal 240 uur schoffelen in het park achter je huis en Nederland leeft weer verder in onwetendheid ....... lang leven ons rechtstelsel .... ***zucht***
misschien een idee om dit te doen bij de persoon/personen die het rechtstelsel kan/kunnen wijzigen?

Ben ik de enige die achter de agent staat..

Terug
Naar boven