AndroidHealthClinic

ALAT te hoog

hardbody

Advanced Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
101kg
Vetpercentage
7%
IK heb onlangs mn mn leverenzymen laten bepalen dmv bloedonderzoek,volgens mn huisarts is mijn ALAT aan de hoge kant(61).Ik kreeg een verwijsbrief om een echo te laten doen in het ziekenhuis.Overige waarden zijn;ASAT 50,GT 20.Zijn die waardes nou gevaarlijk hoog,of valt het wel mee?Mn laatste AS kuur was 4mnd geleden(lichte deca,winstrol depot kuur).

laat uw echo doen en ik denk dat de dokter dan veel beter op uw vraag zal kunnen antwoorden. maar die waardes hebben niets te maken met een kuur van 4 maanden geleden. dat hertstelt zich veel vlugger.

Asat is volgens de norm (40) ook te hoog. Had zelf laatst ook 1 te hoge leverwaarde (alkalische fosfatase). Die was twee keer zo hoog als normaal. Zoiets kan komen door medicijngebruik en kan zeker wel een aantal maanden voortduren. Mijn hogere waarde was er nog na bijna 2 maanden na het gebruik van coorticosteroidenspray.

Tweede test was de waarde weer normaal, dus gewoon even afwachten hoe het bij jou gaat met die echo.

Heb over die waarden wel wat gevraagd en opgezocht en meestal is er pas echt een probleem bij waarden meer dan 2 a 3 keer boven de norm liggen. Maar altijd het zekere voor het onzekere nemen en alles laten onderzoeken als het nodig is.

In ieder geval goed dat je hebt laten testen.

Maak jij het je lever nog op andere manieren zwaar? Alcohol, drugs, medicijnen? Doen we hier trouwens allemaal door zo idioot veel te eten, ook dat zet je lever aan het werk.

veel eten heeft geen invloed op uw leverwaardes.

Terug
Naar boven