XXL Nutrition

Alcohol

Ano_93433

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
184
Hoeveel impact heeft alcohol op je groei?
Dat had ik graag eens geweten ;)
Want ik ging normaal iedere weekend uit, maar nu ik ga trainen lijkt het me beter om niet zo vaak meer uit te gaan of alleszinds niet te drinken. Want ik heb vaak gehoord dat je spieren er trager door groeien etc.

Dus als iemand er iets meer over weet, tell me.
Wat zou de impact zijn van bijvoorbeeld 5 pintjes?

Bedankt

Ik weet nu al dat mensen belachelijke reacties gaan zetten, maar ik post t toch maar omdat er misschien één serieuze reactie tussen zit waar ik wel wat kan uit afleiden

Volgens mij kan je niet precies zeggen wat de gevolgen zijn van een paar biertjes. Ik heb er een tijdje geleden een stuk over gelezen, wat ik me meen te herinneren (als het fout is, hoor ik dat vast wel), is dat je lichaam door het drinken van alcohol van een anabole staat naar een catabole staat gaat, waardoor spiergroei komt stil te liggen en spierafbraak start. Maar het is een tijdje terug dat ik dat heb gelezen, ik kan er naast zitten.

Je bent 15 jaar, (volgens je stats). Dus omdat je groeit zou ik nog zo min mogelijk drinken als ik jou was.

enkel in het weekend 5 pintjes maakt niks uit. heb gewoon een goede tijd en maak je geen zorgen over die 1 gram spier die je zodoende op jaarbasis misloopt

op je vijftien moet je sowieso niet elk weekend zuipen als je hersenen je lief zijn;

Onder de 16? Geen druppel.

:p

Ik ben sowieso een voorstander om de minimumleeftijd naar 18 te verhogen, maar het zal geen gigantische gevolgen hebben. Mits je het binnen de perken houd uiteraard en niet 3 dagen per week 15 biertjes achterover gooit. Verder moet je niet gaan drinken omdat het MOET, maar dat vroeg je niet. :o

zolang je maar geen sjonny wordt :)
ps. drink om het weekend wat en ga elk weekend stappe, zo heb ik het gedaan en het remt de spiergroei niet tot weinig ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt iedereen :) Tis maar dat de fuiven periode net weer begonnen is :p

alcohol breekt af maar zoals inoObx al melde , drink om de week en zorg voor voldoende vocht op de dagen na het stappen/drinken

Het grootste probleem is vaak dat als je op een zaterdag avond gaat zuipen je zondag tot 13:00 uur in bed blijft liggen... Dan ben je zo slecht en zit je nog zo vol van de alcohol dat je bijna niks eet...
Doe je dit elk weekend kun je net zo goed niet trainen!!

Ik heb dit ook te lang gedaan :D:o

Het grootste probleem is vaak dat als je op een zaterdag avond gaat zuipen je zondag tot 13:00 uur in bed blijft liggen... Dan ben je zo slecht en zit je nog zo vol van de alcohol dat je bijna niks eet...
Doe je dit elk weekend kun je net zo goed niet trainen!!

Ik heb dit ook te lang gedaan :D:o

maak maar gerust 5 uur ervan kan je gelijk anat avondeten das meestal vette hap op zondag

goed eten voor het stappen, ik vreet meestal een 1000 gram kwark voor het uitgaan, ligt even zwaar, maar je hebt sowieso je eiwitjes, plus veel water drinken, zet vast een fles water naast je bed zodat als je thuiskomt je nog even een halve liter water weg kan drinken, sta (hoe moeilijk het ook is) rond een uurtje of negen even op om een dubbele dosis brinta te nuttigen en ga weer even verder slapen!

maar al met al, alcohol is slecht voor de spiergroei, liever niet drinken, maarja, je moet ook leven!

Terug
Naar boven