AndroidHealthClinic

Alex90, van 12-02-2008 tot 12-02-2009

Alex90

Novice
Waardering
0
Hey,

ik ben al jaren fanatiek bezig met sport (waterpolo sinds mijn 9e) rond mijn 14e ben ik bij een sportschool gegaan en heb een beetje aangekloot bij de krachtapparaten. Sinds 12-02-2008 ben ik begonnen met het langzaam opbouwen om te gaan knallen, shakes, minder tot geen ongezonde dingen eten (blijft een gewoonte) cardio met kracht afwisselen en lekker blijven sporten.

Maaltijden: Whey shake in de ochtend voor het ontbijt.
Mammoth, snelle koolhydraten direct na een training
Whey na het avondeten.
Tussendoor eet ik vooral dingen als Yoghurt, granen en dat soort dingen. Gewoon iets dat vult en weinig 'slecht' vet bevat.

op 12-02:
1.78m hoog ( PR! )
73,7kg
Lichaamsvet is 14,1%

Nu is de situatie: ik sport 7 dagen in de week, het liefst zou ik cardio en kracht op dezelfde dag doen (training waterpolo 3 keer in de week in de avond, dus sochtends/smiddags kracht) tenzij mijn lijf dat niet toestaat. Hierbij doe ik ook aan Mountainbiken, Kitesurfen en Squash. Minder sporten zit er niet in want dan wordt ik helemaal lijp van het niks doen..

Ik meet mijzelf iedere 12e van de maand op, ik ben inmiddels al ongeveer 21 dagen sinds mijn 'start' bezig en heb er al anderhalve kilo aan zitten. Dat gaat lekker dus, denk ik...

Een vast schema gebruik ik niet, ik probeer áltijd full body te doen. Op mijn benen na, deze verzuren snel omdat ik ze vaker gebruik bij andere dingen. Ik probeer af te wisselen tijdens het trainen op basis van mijn gevoel, wanneer mijn spieren verzuren nog nét even extra en dan stoppen. Ook simpel, steeds het tegenovergestelde: Wanneer mijn biceps verzuren ga ik naar mijn triceps. Borst is op, dan naar rug. Schouders willen niet meer> etc..

Benen is vooral Squatten en Deadlift. Ik doe ze dus wel, maar minder vaak. Vooral omdat ik straks in dienst ga en niet met van die grote klompen om mijn benen wil rondrennen/kruipen/springen/duiken..

Dit was ongeveer mijn verhaal, ik wil het iedere 12e van de maand gaan updaten om voor mezelf ook een mooi overzicht te houden.

Ik hoor graag de mening van anderen en kritiek hoeft voor mij niet altijd negatief te zijn!

Nog even een foto van hoe het was:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
12-03:
Gewicht gemeten op 75,4kg. Dat betekent dat ik 1,8kg aangekomen ben in 4 weken tijd. Vetpercentage heb ik nog niet op kunnen meten, dat komt volgende maand. Wel merk ik dat het aanzienlijk lager is geworden, de zogenaamde 'zwembandjes' of 'doeteugels' zijn weg en het verdwijnen van vet en het aankomen van bijna 2kg massa toch een indicatie dat ik het goed gedaan heb afgelopen maand. Ik neem nog steeds iedere dag shakes, na iedere training (snelle koolhydraten) en sochtends/savonds Whey. Trainingen iedere dag, waarvan 3 keer in de week conditie (waterpolo, MTB, squash) en 4 keer in de week kracht.

Hieronder een paar kleine stats, ik hou ze niet allemaal bij:
DBpress, 24kg
Militarypress, 35kg
EZ Barbell Curl, 30kg
Squat/deadlift, 80kg
Benchpress, 60kg

Nog even wat foto's gemaakt van hoe het er op dit moment voor staat:

Eej man. Mooi dat je bezig bent met trainen enzo;) Begint er al goed uit te zien! Ik doe zelf ook aan waterpolo trouwens:D Verder moet je dit schema enzo maar ff aan de profs overlaten!

• Topic Starter Topic Starter
12-04

Gister weer op de weegschaal gestaan: 73,2. Maar ik heb de dag ervoor (Ik sta altijd s'ochtends op de weegschaal) weinig gegeten. Ik baal hiervan, omdat ik nu dus niet weet hoeveel het bij de vorige 2 wegingen moet zijn geweest. Overigens is mijn BF niet veranderd, maar voel ik me wel enorm veel sterker. Overal zitten alweer een paar kilo extra gewichten aan, enorm trots ben ik op de dumbbell press: van 17kilo in het begin, is nu 28kilo 10x. Biceps beginnen aderen door te komen en mijn huid begint flink strakker rond mijn lijf te staan. Abs worden individeel zichtbaar en mijn rug (paar maanden geleden gebroken) is weer in staat om 80 kilo 3 maal 10 te deadliften zonder pijn.

Ik ben van plan mijn lijf wat meer rust te gunnen en mijn dieet nu aan te passen om mijn BF verder omlaag te krijgen.

Laatst bewerkt:
Dat klinkt erg goed man, nette progressie op gebied van gewichten. Maar je zegt dat je BF niet is gedaald, maar je zegt ook dat je huid strakker rond je lijf komt, en dat je abs zichtbaar worden. Dat betekent dus dat je droger bent geworden, en droger betekent een lager bodyfat percentage. Heb je nog een paar pics?

Wat is eigenlijk je doelstelling? Dat kwam niet echt naar voren in je verhaal.
Als ik je verhaal zo lees dan zit je niet in de meest ideale situatie om bodybuilding gericht bezig te zijn.

Probeer over te stappen van een fullbody naar een splitschema en probeer een fatsoenlijk eetschema in elkaar te zetten, en post ze hier voor tips.

Succes met je log.

Terug
Naar boven