XXL Nutrition

Algemene voorwaarden T-Mobile

Tartarus

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
216
Lengte
1m87
Massa
80kg
Ik ben al sinds juli 2009 klant bij T-mobile en kreeg vrijdag de onderstaande sms.

Consuwijzer zegt dat dit soort aankondigingen minimaal 4 weken van te voren gedaan moeten worden, dus dat is 1.
2 is, is een aanvulling ook een wijziging van de algemene voorwaarden? Ik ben hier niet erg bedreven in maar wat ik hier uit lees is dat ik mijn abo gratis op kan zeggen door de gewijzigde voorwaarden omdat het wel degelijk nadelig voor mij kan zijn.

Iemand hier ervaring mee?

SMS
Beste klant, uw algemene voorwaarden zijn per 1 april aangevuld i.v.m premium SMS diensten. Kijk op: %url% voor meer informatie. Groeten, T-Mobile
info url zegt het volgende:
URL
AANVULLENDE VOORWAARDEN ABONNEE CONSUMENT (+ toelichting)
GELDEND VOOR ALLE CONSUMENTEN DIE VALLEN ONDER ALGEMENE VOORWAARDEN
VAN VOOR 22 JANUARI 2011
Nieuwe regelgeving
Per 1 april 2011 wijzigt de regelgeving met betrekking tot betaalde SMS-diensten. Vanaf deze
datum hebben consumenten langer de tijd om een klacht bij hun mobiele aanbieder in te
dienen over betaalde SMS-diensten. Daarnaast gelden er voor mobiele aanbieders striktere
voorwaarden voor het (tijdelijk) afsluiten van mobiele telefoonaansluitingen bij het uitblijven van
betaling en worden zij verplicht om consumenten de mogelijkheid te bieden om hun mobiele
telefoonnummer te blokkeren voor het gebruik van betaalde SMS-diensten.
In verband met deze nieuwe regelgeving heeft T-Mobile per 22 januari 2011 reeds nieuwe
Algemene Voorwaarden Abonnee Consument in gebruik genomen. Voor alle klanten op wie
nog oudere versies van de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn vult T-Mobile de
algemene voorwaarden als volgt aan:
“T-Mobile is gerechtigd de kosten te incasseren voor de dienstverlening van derden voor SMSdiensten,
Contentdiensten en/of overige (mobiele) diensten welke door de klant zijn afgenomen.
De klant stemt er mee in dat deze als Gebruikskosten door T-Mobile op haar facturen in
rekening worden gebracht. T-Mobile kan, zonder ingebrekestelling, de Dienst geheel of
gedeeltelijk opschorten indien de Klant een of meer van de in rekening gebrachte kosten voor
Diensten en/of Content van derden, waaronder SMS diensten, Contentdiensten en/of overige
(mobiele) diensten niet heeft betaald en er voldaan is aan de voorwaarden van Regeling
Universele Dienstverlening en Eindgebruikersbelangen. Klachten over voornoemde diensten
dienen binnen 2 maanden na de factuurdatum ingediend te worden.”
Kosteloos blokkeren betaalde SMS-diensten
Vanaf 1 april 2011 heb je dus de mogelijkheid om je mobiele telefoonnummer binnen 24 uur
kosteloos te blokkeren voor het gebruik van betaalde SMS-diensten. Het (de)blokkeren voor
betaalde SMS diensten kun je doen via de website www.smsdienstenfilter.nl.
Afrekenen van SMS-diensten via je telefoonrekening
De kosten voor betaalde SMS-diensten worden vanaf 1 april 2011 nog steeds via je
telefoonrekening in rekening gebracht. Je hoeft dus geen actie te ondernemen. T-Mobile
behoudt net als nu het recht om bij te late betaling van (ook) de hier bedoelde kosten de
dienstverlening op te schorten of – uiteindelijk - te beëindigen. Wel is zij daarbij gebonden aan
striktere voorwaarden.
Klachten over SMS-diensten
De termijn waarbinnen je kunt klagen over in rekening gebrachte SMS-diensten wordt vanaf 1
april 2011 verlengd tot twee maanden vanaf de factuurdatum.

Snap niet hoe dit nadelig voor jou kan zijn, er veranderd niets behalve dat de positie van de onwetende consument sterker wordt tegenover dat van de sms-dienst aanbieder. Het gedeelte dat T-mobile gerechtigd is de kosten te incasseren voor de dienstverlening van derden voor sms-diensten,Contentdiensten en/of overige (mobiele) diensten, betekent dat T-mobile het abonnement geld dat jij verschuldigd bent overdraagt aan het bedrijf dat de sms-dienst beschikbaar stelt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
als ik heel erg gesteld zou zijn op die premium sms diensten, is dat dan niet nadelig voor me als T-mobile die dienst afsluit?
Niet dat ik dat wil maa rkan me wel voorstellen dat je dit als nadelig kan beoordelen.

Ik zie hier echt helemaal geen enkel probleem. Volgens mij staat de consument alleen maar sterker, that's it.

als ik heel erg gesteld zou zijn op die premium sms diensten, is dat dan niet nadelig voor me als T-mobile die dienst afsluit?
Niet dat ik dat wil maa rkan me wel voorstellen dat je dit als nadelig kan beoordelen.

Nee, juist voordelig, stel dat die dienst teveel rekent om een of andere reden. Dan word het veel makkelijker voor jou om je geld terug te halen, dat kan je bij t-mobile doen. Je hebt ook veel beter inzicht op de kosten, die nogal hoog kunnen oplopen.

Terug
Naar boven