XXL Nutrition

Allochtoonse staatsecretaris brengt mooi idee met zich mee!

spiertje16

Monstrous Giant
Waardering
0
Vuurwapen voor bewaker van tbs'er

Bewakers die tbs'ers op beveiligd verlof begeleiden, kunnen een vuurwapen meekrijgen en een korte of lange wapenstok. Ze moeten dan wel getraind zijn om deze wapens te gebruiken. Ook mogen ze de tbs'ers indien nodig handboeien omdoen of hen voorzien van een broekstok.

Dat zei staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie - PvdA) dinsdag in een overleg met de Tweede Kamer. Beveiligd verlof is een nieuwe fase in het begeleid verlof. Tot nu toe ging daarbij alleen een sociotherapeut mee. Voortaan moet er ook een beveiliger mee om te voorkomen dat een tbs'er de benen neemt. De kliniek moet per geval aangeven welke beveiligingsmaatregelen er nodig zijn.

Als een patiënt probeert te vluchten, mag een sociotherapeut vanaf juli gepast geweld gebruiken. De beveiliger moet in zo'n geval proportioneel geweld gebruiken. Een broekstok is een anti-ontsnappingsmiddel en zit tussen de riem en de enkel, waardoor iemand moeilijk kan lopen.

Een Kamermeerderheid steunt het beveiligd verlof en de aangescherpte geweldsinstructie, zolang de veiligheid van de beveiligers niet in het geding komt. Sommige fracties, maar ook directeuren van tbs-klinieken en de Raad voor de Strafrechtstoepassing vrezen dat de maatregel juist geweld uitlokt.

Dat hoeft volgens Albayrak echter niet het geval te zijn, omdat het aan de kliniek is om te bepalen welk type beveiliging nodig is. Ze benadrukte dat het niet haar bedoeling is om begeleiders bloot te stellen aan gevaar. Volgens haar zijn er voor hen geen onacceptabele risico's van geweld. Medewerkers van de dienst vervoer en ondersteuning zullen worden ingezet als beveiligers.

Bron: fok.nl

icon14.gif
Gewoon lekker neerknallen die handel

Ze kunnen beter zo'n nekband met explosieven om doen die ontploft als je 10 meter verwijdert bent van de begeleider, net zoals in die film met (volgens mij) Arnold.

nou ik denk dat er alleen maar meer ellende van komt. kijk vaak zijn het van die zwakke vrouwtjes en mannetjes ( ik stigmatiseer even :o) die hen begeleidden. TBS-er grist vuurwapen af van zn begeleider en schiet even een magazijntje leeg... nee dan ben ik idd voor de optie van thomas.

TBSers laten begeleiden door schietgrage allochtonen, hell yeah! :thumbup:

nou ik denk dat er alleen maar meer ellende van komt. kijk vaak zijn het van die zwakke vrouwtjes en mannetjes ( ik stigmatiseer even :o) die hen begeleidden. TBS-er grist vuurwapen af van zn begeleider en schiet even een magazijntje leeg... nee dan ben ik idd voor de optie van thomas.
Idd, iets in de richting van zichzelf in gevaar brengen of gewoon vastlopen is veel beter dan de bewaker/begeleider bewapenen die dan zelf het slachtoffer kan worden. geloof dat statistieken trouwens uitwijzen dat mensen met een wapen om zichzelf te beschermen (thuis) vaak zelf het slachtoffer er van worden.

Waarom werd dat idee met het knieslot afgekeurd terwijl dit dan weer wel kans maakt?

Ze moeten gewoon niet met verlof...

jonge, kijk je nooit james bond ofzo? :mad:

hebben ze tegenwoordig wapens met handpalmafdruk lezers voor!

Ze moeten gewoon lekker binnen blijven. Ze hebben het recht op kostbare cadeautjes verspeeld door de wet te overtreden, komt nog bij dat het gewoon levensgevaarlijk is. Volgens mij worden er jaarlijks verschillende mensen vermoord en/of verkracht door ontsnapte TBSers, nogal belachelijk om dat gevaar bewust te lopen omdat het zo zielig is als ze het terein niet af mogen.

Idd, tijdje geleden was er ook een tbs-er die een vrouw had aangerand. Bleek dat hij aan zn begeleider ontsnapt was toen ze samen een tandenborstel zouden gaan kopen :rolleyes:

Ik denk dat een TBS-er ook eerder iemand aanrand. (voor hetzelfde geldt zitten ze voor de rest van hun leven vast, die hebben niks meer te verliezen imo)

TBSers laten begeleiden door schietgrage allochtonen, hell yeah! :thumbup:

Zo los je wel 2 problemen in 1 x op, zoder dat het ten koste gaat van de schatklist, en dan nog wat:

Bij goed functioneren moeten deze schietgrage allochtonen dan ook de beveiliging in kunnen.....uiteraard met positieve referenties... :roflol:

De bedoeling is juist dat deze TBSers buitenspel staan in de maatschappij, door verlof te geven doet de verdedigings linie een stap terug en doen ze kortstondig weer mee in het spel. :thumbdown:

Vind het een slecht voorstel, dit zijn veelal gestoorde mensen, het feit dat ze met hun ogen weer de normale straat waarnemen is al een stap te ver.

Eens met de VVD, geen verlof!

Wat misschien wel kan, is bijvoorbeeld bij goed gedrag 10% aftrek van het totale verblijf. Hoewel TBSérs vaak een spel spelen met psychiaters om weer zo snel mogelijk op straat te staan ----> hun bakermat voor zeden vergrijpen en bizar gedrag. Net als bij pedofielen geloof ik niet in verandering.

wat is een tbser (term wordt hier in Vlaanderen nooit gebruikt denk ik)?

• Topic Starter Topic Starter
Terbeschikkingstelling

Terug
Naar boven