MuscleMeat

alternatief standing military press?

godsmack

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
welke oefening kan je nog doen ipv standing military press? Ik krijg telkens het gevoel dat mijn rug eens gaat plooien als ik military press doe. kheb wel beetje een holle rug. misschien heeft het daarmee te maken?

zelfde oefening zittend misschien ???

Gewoon rug minder hollen. Span je buikspieren eens aan.

werk eerst aan je houding voordat je zwaardere gewichten neemt en je rug te ver moet hollen

meer het 'afremmen' van het gewicht aan het einde van de negatieve fase wat meer door je knieen gaan om de klap op te vangen?

nu ik dit zo zeg, misschien is pushpress wat voor je? dat die de druk beetje van je onderrug afhaalt?

mijn onderrug is ook flink hol als ik MP's doe. Mijns inziens niks mis mee, het is wat lastig als je al spierpijn in je rug hebt van bv. deadliften. Maar een 'arch' bij banken, deads en squats is goed, maar bij overhead niet? Beetje raar.

mijn onderrug is ook flink hol als ik MP's doe. Mijns inziens niks mis mee, het is wat lastig als je al spierpijn in je rug hebt van bv. deadliften. Maar een 'arch' bij banken, deads en squats is goed, maar bij overhead niet? Beetje raar.

is niet raar.

arch bij bench is omdat je de bank als rugsteun hebt

arch bij overhead zorgt voor grotere druk op je rug; beter is onderrug te versterken met GoodMornings of hyper extensions.
;)

tip:
ga eens tegen een pijler van smith staan tijdens standing MP

Als hij extreem hol wordt heb je gewoon een geeky back + geeky core strength.

Terug
Naar boven