Fitness Seller

Alternatief voor Whey

MarBX

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
23%
Hallo,

Ik heb op dit moment geen whey en ben benieuwd wat ik pre en post workout zou kunnen nemen om toch de benodigde eiwitten binnen te krijgen.

Zelf dacht ik aan Melk+Complex Carbs Pre Wo en dan Melk samen met een stuk fruit (voor suikers) post workout. Is dit een goed idee of hebben jullie nog andere alternatieven voor whey die geen supplementen zijn?

Alvast bedankt.

Een fles ketjap manis, eiwit hydrolisaat:p

Ik denk dat melk sowieso een vereiste is. Ik zou denk ik om het aminozuur profiel wat te verrijken er ei-eiwitten (gekookt) doorheen blenderen. Ik weet alleen niet of het lekker is maarja, whey is nou ook niet per se een delicatesse.

En wat betreft carbs, als pre-workout zou ik er dus lage GI carbs doorheen blenderen en dit dus een half uur voor je workout opzuipen. Als post-workout zou fruit kunnen maar als ik een (zeer incomplete) GI index mag geloven wordt fruit helemaal niet zo snel opgenomen, althans, fructose zelf niet. Je kan nog beter een colaatje drinken dan een stuk fruit nemen wat dat betreft. Hangt er ook vanaf wat je op dat moment voor handen hebt, honing wordt ook snel opgenomen.

Ik zou wel eerst eventjes uitwerken hoeveel gr van e/k/v je normaal in je shakes hebt en dit dan zo goed mogelijk benaderen met pure e, k, en/of v producten.

Goh, een anderhalf uur op voorhand eiwitrijk eten.

melk ervoor, chocomel erna, hoppa

Wat dacht je van gewoon vlees?

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik eet nu wat kipfilet/gekookte eitjes pre Wo en Post WO nu nog chocomel gedaan maar de dextrose is al binnen en hopelijk binnenkort ook wat Proteine voor shakes :)

Terug
Naar boven