XXL Nutrition

Amnesty International: Politie is racistisch tijdens preventief fouilleren

Ach ik ben altijd degene die preventief gecontroleerd word dus dat brengt het evenwicht weer een beetje terug..

"Racisme" tegengaan is tegenwoordig meer een hobby voor mensen die niks te doen hebben heb ik het idee.

Miss eens de statistieken daar naast plaatsen van criminaliteit dat per nationaliteit word gepleegd? Misschien zullen ze daar een link tussen zien.

Zo blank als wat en het overkomt mij meestal ook.

Grappig om te lezen, ben deze week ook 2x gefouilleerd, en gewoon van de weg af geplukt ( niet eens een verkeerscontrole )
En ben gewoon een Nederlander.
Altijd weer dat gejank om racisme... word er doodziek van.

Dan moet Amesty eerst eens in Hongarije kijken. Ik zat anderhalf uur op CS Budapest, 2 agenten voor mn neus en die controleerde zo 100 mensen in die periode. 90 waren gekleurd (n*ger,albanees.....) en de witte mensen die gecontroleerd werden daar was ook echt opvallend iets mee zoals stom dronken. De gekleurde medemens was echt stelselmatig vrijwel 100% controlle.

Ook dat is EU maar nee Amnesty gaat liever spijkers op laag water zoeken in NL in plaats van onze politie een pluim geven omdat wij het in EU perspectief namelijk heel goed doen imo. Zelfs in Belgie Italie Frankrijk en Duitsland heb ik het vermoeden dat de politie zich meer richt op ethische afkomst dan in NL.

De politie heeft hier ook op gereageerd zag ik op geenstijl. Best een redelijk reactie gaf meneer de agent.
Dezelfde reactie die hier ook al is besproken; Op basis van statistieken/cijfers en ervaring worden allochtonen meer gefouilleerd. Vaak krijgen ze zelfs een signalement met "(Noord)Afrikaans uiterlijk, kroeshaar etc etc.", dan vind ik het helemaal niet raar dat je dan jongens met die signalementen aanhoudt.

Ik word het echt kotsbeu en voel me steeds meer een buitenlander in mijn eigen land, ookal houd ik zielsveel van Nederland, als het op deze manier doorgaat ben ik over 10 jaar weg. We laten ons verdrijven uit ons eigen land, onze cultuur wordt afgepakt. Dat is ook het zwarte piet verhaal, waarom hebben we het daar over? Het is cultuur, afblijven dus.

Ook dat is EU maar nee Amnesty gaat liever spijkers op laag water zoeken in NL in plaats van onze politie een pluim geven omdat wij het in EU perspectief namelijk heel goed doen imo. Zelfs in Belgie Italie Frankrijk en Duitsland heb ik het vermoeden dat de politie zich meer richt op ethische afkomst dan in NL.

Mooi spreekwoord, kende hem nog niet

dat was vroeger wel zo ja, nu is dat helemaal verpest.

"Nadat Nederland al op de vingers is getikt door de VN vanwege de zwarte pieten"

:roflol: grappig hoe ze landen gradueel regels proberen op te leggen. 'Alleen om monetaire redenen'

dat een mensenrechten organisatie nederland op de vingers tikt zegt al veel eigenlijk.

Terug
Naar boven