dewalrus1918
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 65kg
- Vetpercentage
- 15%
Kortom:
- je weet nog niet precies hoeveel zo'n machine kost, een specifiek model heb je niet voor ogen (laat staan hoe zo'n ding werkt);
- je wil meer verdienen dan de afschrijving kost, maar daarbij vergeet je dat er dus minimaal twee mensen zijn die misschien ook wat aan het risico willen verdienen (lees: verloning aan minimaal twee man);
- er is maar één gekwalificeerd persoon, namelijk "de labrat". Mochten jullie ruzie krijgen is de persoon met de meeste kennis weg en heb je geen vervanger;
- en dan komt de mooiste nog: jullie hebben de wet goed in beeld, maar "tips zijn altijd welkom".
Ik hoop dat je begrijpt dat dit op mij overkomt als een halfbakken idee dat geboren is tijdens een biertje in de nachtelijke uurtjes, jullie zelf geen geld hebben om te investeren (of misschien nog erger: geen geld willen investeren) in dergelijke apparatuur en dus zelf ook totaal geen risico lopen aan deze "onderneming". Mijns inziens klinkt het alsof jullie weinig vertrouwen in het slagen van dit plan hebben en anders is het een regelrechte oplichtingspraktijk.
//negged
Als het zo klinkt heb ik verkeerd gecommuniceerd. Mijn excuses daarvoor.
- We zijn flink op zoek en hebben onderhand een pomp bestelt. Is het technische echt interessant voor klanten?
- Als we alleen de machine verdienen aan dit ene project vind ik dat ook mooi. Alles wat erbij komt is loon. Of dacht je dat we mensen arbeidscontracten aan gaan bieden?

- We zijn ons bewust van bijvoorbeeld de geneesmiddelenwet. Iemand melde echter dat we een vergunning nodig hadden voor het testen van geneesmiddelen, dat was vervelend geweest. Dat bleek gelukkig alleen nodig te zijn als je tests wil doen voor apotheken en andere "officiële" instanties. Dat soort tips zouden echter wel waardevol kunnen zijn, en zijn dus welkom. Alleen liever niet in dit thread, omdat dit thread over animo gaat. (uitstaande vraag: zou de douane pakketjes onderscheppen die aan ons bestemd zijn? We verwachten nu "af en toe tot zelden, ook al is het niet illegaal".)
Als je verder nog vragen hebt sta ik je graag te woord. Nodeloos pessimisme heeft weinig zin, maar als je dat graag wilt spuien kan ik je niet stoppen.

Ken minder risicovolle dingen.