Fitness Seller

AOW versus Hypotheekrenteaftrek - Geef hier je stem!

Peiling Peiling Wat moet er gebeuren als er echt knopen moeten worden doorgehakt

• Totaal stemmers
    24

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Stel, er is 1 van de 2 maatregelen noodzakelijk om het met z'n allen economisch te kunnen blijven bolwerken.

Kies jij:

Werken tot ons 67ste

of

Afschaffing van de hypotheekrenteaftrek

Barst los over dit hete hangijzer!

Ik heb er geen verstand van, maar ik stem voor een integratie stop, en uitzetting van criminele allochtonen:)

Werken natuurlijk, ben voor die tijd toch allang miljonair, dus maakt voor mij niks uit.

Werken tot ons 67e, dat doe ik toch niet (laat de rest het maar doen)....

Zal wel beiden worden. Dit jaar alleen al moet er voor 20 miljard worden bezuinigd.

Zal wel beiden worden. Dit jaar alleen al moet er voor 20 miljard worden bezuinigd.

En ondanks alle bezuiningingen die we van het kabinet moeten maken, vinden zij tog nog een gaatje om 140 000 immigranten het land in telaten (een record aantal) :rolleyes:

Maar wij moeten wel tot ons 67ste werken en hypotheekrente afschaffen en vergeet natuurlijk niet dat we ook nog ffe de ontwikkelings hulp moeten opschroeven voor de arme kindertjes in Afrika:rolleyes: fl**ker tog op man EIGEN VOLK EERST!

het volledig afschaffen van de hypotheekrente aftrek lijkt me niet haalbaar, volgens mij kan een bijzonder groot deel van de bevolking dan maandelijks niet meer rondkomen.

als hypotheekrente aftrek verdwijnt komt er denk ik alleen maar een grotere crisis, veel mensen kunne dan niet meer rondkomen,waaronder ikzelf:P ,maar ik kies voor tot mn 67e werken, vind het toch niet erg om te werken.

Laat die staatsschuld maar oplopen. Bezuinigingen zorgen er alleen maar voor dat de economie nog meer op slot slaat, r**ards.

Denk niet dat het slim is hypotheekrente aftrek ook af te schaffen. De huizenmarkt zit al op zn gat dacht ik zo.

Ontwikkelingshulp en geld naar Brussel voor dat misselijkmakende clubje dat de EU heet, allé.
Maar het moet niet zo zijn dat Nederland 0.8 % van het bnp geeft aan ontwikkelingshulp en het gemiddelde EU lid maar 0.2%. Relatief gezien geeft Nederland het meeste geld van de hele wereld aan ontwikkelingshulp.
Bovendien betalen we relatief en-of absoluut ook het meeste geld aan de eu, namelijk zo´n 6.3 miljard. Hiervan zien we echter maar 2.1 miljard via subsidies terug.
Ook komen er nog massaal niet Westerse buitenlanders binnen die geen bal uitvoeren maar wel belastingscentjes toe krijgen gediend alsof het zoete koek is.
Als je deze cijfers zo ziet dan is het voor mij niet te verkroppen dat ze de hardwerkende Nederlandse burgers nu willen verplichten tot hun 67ste door te werken.

Ontwikkelingshulp en geld naar Brussel voor dat misselijkmakende clubje dat de EU heet, allé.
Maar het moet niet zo zijn dat Nederland 0.8 % van het bnp geeft aan ontwikkelingshulp en het gemiddelde EU lid maar 0.2%. Relatief gezien geeft Nederland het meeste geld van de hele wereld aan ontwikkelingshulp.
Bovendien betalen we relatief en-of absoluut ook het meeste geld aan de eu, namelijk zo´n 6.3 miljard. Hiervan zien we echter maar 2.1 miljard via subsidies terug.
Ook komen er nog massaal niet Westerse buitenlanders binnen die geen bal uitvoeren maar wel belastingscentjes toe krijgen gediend alsof het zoete koek is.
Als je deze cijfers zo ziet dan is het voor mij niet te verkroppen dat ze de hardwerkende Nederlandse burgers nu willen verplichten tot hun 67ste door te werken.

+1 en laat jan met de korte achternaam er maar weer voor op draaien, voor de chaos die ze er van gemaakt hebben!

Keer eerst die overvolle pensioen potten maar eens om, dan kom je een heel eind.

Zeker gemist dat de meeste pensioenfondsen onder hun dekkingsgraad zitten door de malaise op de financiele markten?
Ja maar waar is het overschot al die jaren gebleven?
En het geld van al die alleenstaande kerels die sterven in het eerste jaar van hun pensioen, en geen vrouw of kinderen hadden?

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen,sahria invoeren(verbiedt rente) en alles komt goed:D

Ja maar waar is het overschot al die jaren gebleven?
En het geld van al die alleenstaande kerels die sterven in het eerste jaar van hun pensioen, en geen vrouw of kinderen hadden?

Dat geld is allang berekend, daarvoor hebben die fondsen hele tabellen die ze bijhouden. Sterfte van net gepensioneerden wordt rekening mee gehouden maar ook de toegenomen levensverwachting.

Het overschot is verdwenen in de zakken van degenen die speculeerden op een daling van de beurzen of andere onderdelen van de financiele markt. Het overschot was in ieder geval geen winst, dat was hooguit een hogere dekkingsgraad.

Terug
Naar boven