AndroidHealthClinic

AOW versus Hypotheekrenteaftrek - Geef hier je stem!

Peiling Peiling Wat moet er gebeuren als er echt knopen moeten worden doorgehakt

• Totaal stemmers
    24
Geen van beide.

Er wordt bakken met geld over de balk gesmeten. Het hele sociale stelsel moet op de schop, incl het ambterlijke bestel.
Geen geld aan defensie, of buitenland missies. Moet je kijken hoeveel geld er over blijft.
Laat het koningshuis ook maar eens inteeren.

Lekker dat de werkende burger weer de klappen van het wanbeleid op moet vangen. Wordt strontziek van deze regering.

Heb trouwens prongelijk voor afschaffing hypotheekrente gekozen, maar vindt dit de minste van de 2.

Beiden.

Hypotheekrenteaftrek is een fiscale voorziening die jaarlijks iets van 8 miljard kost en daarvan komt het leeuwendeel ten goede aan de kleine groep rijksten in Nederland.

Alhoewel de afschaffing op korte termijn problematisch kan zijn is dit een stap die genomen moet worden. AOW moet ook op de schop willen de premies niet te pan uit rijzen.

Het eerste kan worden gezien als een 'links' standpunt, maar het is in alle redelijkheid niet te verdedigen. Lees anders eens de artikelen van Prof. Stevens hieromtrent.

hahaha werken tot me 67ste.
Of niet.

Kvind 45 wel een mooi jaar om te stoppen.

Werken is natuurlijk nooit verplicht tot je 67e, zolang je het kan betalen met pensioen te gaan ;)

Die pensioengrens moet ook omhoog. En de hypotheekrenteaftrek mag wat mij betreft ook moven. (al heb ik daar geen kennis van, maar gezien het argument van Zoutzak lijkt het me geen slechte zaak) De visie op arbeid dient sowieso hevig in de revisie, aangezien we het veel langer moeten (mogen?) gaan doen. Het gelijk van Marx...

Terug
Naar boven