AndroidHealthClinic

Nieuws Apple behaalt ongekend hoge omzet en winst

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Omzet en winst bereiken absolute recordhoogte

iPhone-verkoop stijgt 142 procent; iPad-verkoop stijgt 183 procent

Apple heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt voor het derde kwartaal van het boekjaar 2011, dat werd afgesloten op 25 juni 2011. Het bedrijf boekte het afgelopen kwartaal een recordnettowinst van $7,31 miljard, ofwel $7,79 per aandeel, bij een recordomzet van $28,57 miljard. In hetzelfde kwartaal van het vorige boekjaar werd een omzet geboekt van $15,70 miljard, en een nettokwartaalwinst van $3,25 miljard, ofwel $3,51 per aandeel. “We zijn erg blij dat we de beste kwartaalresultaten ooit bekend kunnen maken, met een omzet- en winststijging van respectievelijk 82 en 125 procent”, aldus Steve Jobs, CEO van Apple. “Op dit moment richten we ons volledig op de release van iOS 5 en iCloud, komend najaar.”

Bron: http://www.apple.com/nl/pr/library/2011/07/19Apple-Reports-Third-Quarter-Results.html

Opgelet, geen bashing in dit topic, posts worden verwijderd!

Huh ik las AH behaalt.... :o

What else is new. Apple is net als Blackberry en All stars, erg overrated. En dat levert geld op.

No offence T. (voordat er straks weer een shitstorm komt)

Even aandelen kopen.

Microsoft had ook een flinke winst gemaakt meen ik me te herinneren. Zelfs nog groter dan Apple?

Anyways, zoals ik altijd al heb gezegd, Apple is overrated en veel te duur. Het wiel opnieuw uitvinden en net doen alsof de ontdekking/uitvinding van jou was.

• Topic Starter Topic Starter
Het wiel heruitvinden en verbeteren bedoel je.

'Te duur' is een relatief begrip, als het te duur was zou de verkoop juist dalen.

Zou het nog nut hebben om aandelen te kopen of is het beste nu wel geweest haha

In principe betaal je gewoon veel te veel voor wat je krijgt bij Apple. Maar het werkt wel. En goed ook.

Reacties hierboven.

Overrated, en is naar mijn mening het geld niet waard.

Maar slimme marketing en arrogante zinnen doen het werk inderdaad. Week terug nog even gesproken met iemand die Manager is bij Apple, hij is uiteraard helemaal Apple minded. Maar toen ik zei over hun reclame, gaf die als excuus/tegenargument dat, dat de arrogantie is van Amerika en die zie je terug in nederland. Jammer maar helaas.

Genoeg dingen op hun posters of reclame gezien dat ik denk van, wat een gelul.

Deze zinnen bijvoorbeeld
"In OS X Lion krijgt e-mail een hele nieuwe dimensie"
Ik: Vraag hoezo, email bestaat al jaren. Alsof Apple email opnieuw heeft uitgevonden.
Hij: Nee, alleen het email programma is veranderd. :o

Dat bestaat in Office al jaren.

"maar ook voor iedereen die wel eens uren werk is kwijtgeraakt doordat hij of zij was vergeten om op Command + S te drukken"
Heel volwassen door Windows zwart te maken

Zucht, iets wat al jaren bestaat is wederom zogenaamd opnieuw uitgevonden door Apple

In de 250 zogenaamd 'nieuwe' functies kan ik er al zo enkele uitzoeken die al bestaan. Jep het is mooi en leuk, maar niet ze geld waard.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Reacties hierboven.

Overrated, en is naar mijn mening het geld niet waard.
Ik wed dat jij nog nooit Apple gebruikt hebt, en indien toch, dat je in het beste geval er maar heel tijdelijk op gewerkt hebt. Je post heeft het typische kenmerk van een Windows gebruiker zonder ervaring met Mac/Apple. Ik herken ze van km ver.

Maar slimme marketing en arrogante zinnen doen het werk inderdaad. Week terug nog even gesproken met iemand die Manager is bij Apple, hij is uiteraard helemaal Apple minded. Maar toen ik zei over hun reclame, gaf die als excuus/tegenargument dat, dat de arrogantie is van Amerika en die zie je terug in nederland. Jammer maar helaas.
Weet je wat arrogant is? Praten over iets waar je heel weinig over weet en heel weinig, of geen ervaring mee hebt.

Genoeg dingen op hun posters of reclame gezien dat ik denk van, wat een gelul.
Tuurlijk, omdat je het niet begrijpt.

Deze zinnen bijvoorbeeld

Ik: Vraag hoezo, email bestaat al jaren. Alsof Apple email opnieuw heeft uitgevonden.
Hij: Nee, alleen het email programma is veranderd. :o
Opnieuw weet je duidelijk niet waarover je praat. Ze hebben de manier waarop berichten getoond worden volledig veranderd. Het ziet er nu veel meer uit als een echte discussie. 'Nieuwe dimensie' klopt gewoon als omschrijving als je de nieuwste WWDC gezien hebt, wat jij natuurlijk niet hebt gedaan.

Dat bestaat in Office al jaren.
Nee, wat Office doet komt niet eens in de buurt van wat Apple heeft bedacht. Maar om dat te begrijpen moet je beiden eerst getest hebben, dus niet louter baseren op een zinnetje.

Heel volwassen door Windows zwart te maken
LOL? Man je ziet spoken, ze zeggen niets over Windows. Command + s is een Mac toetsencombinatie.

Zucht, iets wat al jaren bestaat is wederom zogenaamd opnieuw uitgevonden door Apple
Waar beweert Apple dat zoiets nog niet bestond? Het is gewoon nieuw op Mac en nu ook beschikbaar voor specifieke apps, en veel beter uitgevoerd dan hoe het vroeger was. Je kritiek slaat nergens op.

In de 250 zogenaamd 'nieuwe' functies kan ik er al zo enkele uitzoeken die al bestaan. Jep het is mooi en leuk, maar niet ze geld waard.
So what dat sommige functies in één of andere vorm al bestaan? Staat er ergens dat het totaal nieuw is? Het is nieuw voor de Mac en geeft gebruikers opnieuw een betere ervaring.

Je zou beter eens kijken naar Windows, daar valt heel wat meer kritiek op te geven, en échte kritiek, geen flauwe argumenten zoals jij geeft.

Dat de verkoop stijgt, en dat de tevredenheid bij Apple gebruikers hoger ligt dan bij Windows gebruikers (onderzocht) bewijst zwart op wit dat het wel het geld waard is. Sterker nog, door de hoge tevredenheid, en duurzaamheid, is het méér zijn geld waard dan Windows of PC ooit kan zijn. Het probleem is dat mensen die op korte termijn denken, zich helaas blindstaren op de aankoopprijs.

En als je ziet hoe Steve destijds was begonnen, een prachtige marketing man!
Ken ff de titel niet van de film, maar het gaat over Bill Gates (microsoft) en Steve (apple) en hoe ze vanuit hun vroegere jaren hun imperium hadden opgebouwd.
Een echte aanrader.

fijn voor apple

ik heb een ipod

ik ben een ipod

Laatst bewerkt:
touch

Ik snap toch niet waarom mensen zo @#&&@& geld gaan betalen, een nokia van de kruidvat is toch ook goed? bellen / sms is zat.

apple is goed systeempy

sony ericson ftw!

2nkjex4.jpg

beter maken ze nu ipad goedkoper voor arme studenten
koop ik er ook 1

Terug
Naar boven