MuscleMeat

Nieuws Arbeiders Chinese iPadfabriek moeten in contract beloven geen zelfmoord te plegen

Bezoekers in dit topic

Valt niet op dat je aan het Apple bashen bent el smurfo, is al je zoveelste topic hierover.

Dat de arbeidsomstandigheden daar minder goed zijn dan hier weten we allemaal, dat krijg je in een land zonder vakbonden en waar de macht volledig bij de werkgevers ligt. Apple bepaalt natuurlijk niet de regels en wetten in China en je zal bij andere leveranciers dezelfde problemen vinden. Het is aan de Chinese politiek om daar wat aan te doen.

Je gaat me nu niet zeggen dat Apple hier niets van af weet en hier niets aan kan doen... Zij bepalen hun leveranciers en kunnen termen opleggen. Voor de hoeveelheden dat zij bestellen hebben zij een dikke vinger in de pap.
Je hoort constant verhalen dat Apple meer winst dan Microsoft boekt, kan ik wel begrijpen met zo'n praktijken.
 
Dat ze meer winst maken heeft toch enkel te maken met de vraag naar deze producten.. Niet of ze nou in China of waar dan ook gemaakt worden.
 
Heeft ook te maken met dat de prijzen relatief 'laag' zijn ivg met wat je bij concurrenten zou betalen voor bvb een Ipad gelijkwaardig toestel.
 
Kennelijk boeit het die chinezen niet, anders ondertekenen ze dat contract niet. Dus ik zie het probleem niet..
 
Hadden ze maar geen chinees moeten worden
 
Kennelijk boeit het die chinezen niet, anders ondertekenen ze dat contract niet. Dus ik zie het probleem niet..

daarom dat er ook massaal zelfmoord wordt gepleegd? omdat optie B beter is dan optie A, maakt het B niet goed. basic logic.

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

Valt niet op dat je aan het Apple bashen bent el smurfo, is al je zoveelste topic hierover.

Dat de arbeidsomstandigheden daar minder goed zijn dan hier weten we allemaal, dat krijg je in een land zonder vakbonden en waar de macht volledig bij de werkgevers ligt. Apple bepaalt natuurlijk niet de regels en wetten in China en je zal bij andere leveranciers dezelfde problemen vinden. Het is aan de Chinese politiek om daar wat aan te doen.

Apple kan natuurlijk wel zijn leveranciers kiezen, of is dat opeens geen optie meer?
 
Arbeiders in Chinese fabrieken waar iPads en iPhones worden gemaakt, moeten een contract ondertekenen waarin ze beloven geen zelfmoord te zullen plegen
Of anders wat?:roflol:
 
Je gaat me nu niet zeggen dat Apple hier niets van af weet en hier niets aan kan doen... Zij bepalen hun leveranciers en kunnen termen opleggen. Voor de hoeveelheden dat zij bestellen hebben zij een dikke vinger in de pap.
Je hoort constant verhalen dat Apple meer winst dan Microsoft boekt, kan ik wel begrijpen met zo'n praktijken.

Apple kan natuurlijk wel zijn leveranciers kiezen, of is dat opeens geen optie meer?

De denkfout die hier gemaakt wordt is dat mensen Apple beschouwen als liefdadigheidsinstelling. Mensen begrijpen blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit. Apple is een bedrijf als een ander en kiest de leverancier met de beste voorwaarden, net zoals alle andere bedrijven dat doen. Waarom denk je dat alles in China gemaakt wordt? En denk je nu echt dat er multinationals zijn die zich anders gedragen?

Het is toch totaal onzinnig om je pijlen op één bedrijf te richten en te verwachten dat zij hun winsten gaan verminderen en hopen dat hun concurrenten hen gaan volgen. Heel dat wereldje draait om winst en ze vechten allemaal om het grootste marktaandeel. De situatie in China is niet gecreëerd door Apple. Apple volgt de wetgeving, net zoals de rest.

Dit soort selectieve verontwaardiging van media en publiek is hypocriet en gebaseerd op onwetendheid. Ze zoeken een zwarte piet, en de meest populaire speler in de markt moet het vergelden.

Het gaat hier toch om 14 zelfdodingen in 16 maanden op 500 000 werknemers?

In heel China zijn de cijfers van zelfdoding:

8.8 mensen per 100 000 per jaar.

Dus dan vallen die cijfers over Foxconn wel mee ;).

Bron: http://www.chinadaily.com.cn/usa/2010-09/28/content_11359568.htm
Idd, en zo is weer maar eens bewezen dat mensen statistieken misbruiken voor hun eigen agenda.
 
De denkfout die hier gemaakt wordt is dat mensen Apple beschouwen als liefdadigheidsinstelling. Mensen begrijpen blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit. Apple is een bedrijf als een ander en kiest de leverancier met de beste voorwaarden, net zoals alle andere bedrijven dat doen. Waarom denk je dat alles in China gemaakt wordt? En denk je nu echt dat er multinationals zijn die zich anders gedragen?

Het is toch totaal onzinnig om je pijlen op één bedrijf te richten en te verwachten dat zij hun winsten gaan verminderen en hopen dat hun concurrenten hen gaan volgen. Heel dat wereldje draait om winst en ze vechten allemaal om het grootste marktaandeel. De situatie in China is niet gecreëerd door Apple. Apple volgt de wetgeving, net zoals de rest.

Dit soort selectieve verontwaardiging van media en publiek is hypocriet en gebaseerd op onwetendheid. Ze zoeken een zwarte piet, en de meest populaire speler in de markt moet het vergelden.

Het gaat mij ook niet enkel om Apple, maar om alle bedrijven die zich met zo'n praktijken inlaten.

"Apple volgt de wetgeving", doet me trouwens denken aan westerse coïtustoeristen die zich in Thailand aan kinderen vergrijpen omdat het daar legaal is: misbruik maken van een buitenlandse miserabele wetgeving om je eigen profit na te jagen, dan mag jij me wel eens zeggen waar het verschil ligt.
 
De denkfout die hier gemaakt wordt is dat mensen Apple beschouwen als liefdadigheidsinstelling. Mensen begrijpen blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit. Apple is een bedrijf als een ander en kiest de leverancier met de beste voorwaarden, net zoals alle andere bedrijven dat doen. Waarom denk je dat alles in China gemaakt wordt? En denk je nu echt dat er multinationals zijn die zich anders gedragen?

Het is toch totaal onzinnig om je pijlen op één bedrijf te richten en te verwachten dat zij hun winsten gaan verminderen en hopen dat hun concurrenten hen gaan volgen. Heel dat wereldje draait om winst en ze vechten allemaal om het grootste marktaandeel. De situatie in China is niet gecreëerd door Apple. Apple volgt de wetgeving, net zoals de rest.

In het artikel staat er namelijk dat ze de wetgeving niet volgen en dat Apple openlijk liegt over hun beleid. We kunnen dan ten hoogste besluiten dat Apple, de concurrenten nadoet in hun beleid om slechte werkomstandigheden aan te moedigen. Je kan je niet voorstellen hoeveel macht Apple heeft in eisen te stellen aan Foxconn. Die fabriek daar is zo goed als een eigen fabriek.

Google daarentegen, durft het wel en zit al jarenlang te strijden tegen het censuurbeleid in China, vanuit hun vestiging in China zelf. Dat heeft ze honderden miljoenen gekost en indirect zelfs miljarden winsten die ze zouden kunnen gemaakt hebben door zich te plooien naar de schaamteloze overheidspraktijken van China. Dat is andere koek dan zorgen voor betere arbeidsomstandigheden.

Extra personeel aanwerven zodat de werknemers een 38 urenweek kunnen doen kost geen cent extra. En een loonsverhoging met de lage loonkost en belastingsdruk in China, daar gaan de producten nog geen 2 euro duurder van worden als die kosten zouden doorgerekend worden.


Dit soort selectieve verontwaardiging van media en publiek is hypocriet en gebaseerd op onwetendheid. Ze zoeken een zwarte piet, en de meest populaire speler in de markt moet het vergelden.


Idd, en zo is weer maar eens bewezen dat mensen statistieken misbruiken voor hun eigen agenda.

Apple is een toonaangevend bedrijf en ze dicteren zichzelf zo in hun beleid. Het is dan niet meer dan normaal dat je verwacht dat het bedrijf doet wat het zegt. Ik zeg niet dat alleen Apple zich schuldig maakt aan deze praktijken, maar ze weten zeer goed waar ze mee bezig zijn en misschien moeten ze ook eens wat menselijker worden? Ze kunnen immers invloed uitoefenen
 
boeiend, als het druk is werk ik ook 450 uur per maand.. maar in de winter zit ik wel 6 maanden op me hol te nixxen :D
 
Apple :emo:
Itunes :emo:
 
Sinds ik zelfmoord pleeg maak ik de gains van mijn leven.
 
Apple - :suckit: - Big T
 
De denkfout die hier gemaakt wordt is dat mensen Apple beschouwen als liefdadigheidsinstelling. Mensen begrijpen blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit. Apple is een bedrijf als een ander en kiest de leverancier met de beste voorwaarden, net zoals alle andere bedrijven dat doen. Waarom denk je dat alles in China gemaakt wordt? En denk je nu echt dat er multinationals zijn die zich anders gedragen?

Het is toch totaal onzinnig om je pijlen op één bedrijf te richten en te verwachten dat zij hun winsten gaan verminderen en hopen dat hun concurrenten hen gaan volgen. Heel dat wereldje draait om winst en ze vechten allemaal om het grootste marktaandeel. De situatie in China is niet gecreëerd door Apple. Apple volgt de wetgeving, net zoals de rest.

Dit soort selectieve verontwaardiging van media en publiek is hypocriet en gebaseerd op onwetendheid. Ze zoeken een zwarte piet, en de meest populaire speler in de markt moet het vergelden.


Idd, en zo is weer maar eens bewezen dat mensen statistieken misbruiken voor hun eigen agenda.

Volledig begrijpelijk dat je je pijlen niet op 1 bedrijf mag richten maar op dit ogenblik is het dan ook wel apple dat in de spotlight staat. Moest dit eender welk bedrijf zijn zou mijn reactie niet anders zijn. Ik snap dan ook niet echt de verdediging naar Apple toe.

El smurfo heeft ook wel gelijk. De grote internationale spelers kunnen wel degelijk druk uit oefenen en levensomstandigheden verbeteren, dan lijkt het me ook niet slecht dat deze zwarte piet mogen spelen en een voorbeeld mogen zijn.
 
Volledig begrijpelijk dat je je pijlen niet op 1 bedrijf mag richten maar op dit ogenblik is het dan ook wel apple dat in de spotlight staat. Moest dit eender welk bedrijf zijn zou mijn reactie niet anders zijn. Ik snap dan ook niet echt de verdediging naar Apple toe.

El smurfo heeft ook wel gelijk. De grote internationale spelers kunnen wel degelijk druk uit oefenen en levensomstandigheden verbeteren, dan lijkt het me ook niet slecht dat deze zwarte piet mogen spelen en een voorbeeld mogen zijn.

Ga dan maar vast naar de winkel en koop een vrachtwagen vol met pijlen. Dit gebeurd namelijk bij een gigamiljoen andere bedrijven ook.
 
Ga dan maar vast naar de winkel en koop een vrachtwagen vol met pijlen. Dit gebeurd namelijk bij een gigamiljoen andere bedrijven ook.

Beter lezen int vervolg, je reactie slaagt op niks.
 
Back
Naar boven