Fitness Seller

avondeten...

patjer1

Cool Novice
Waardering
0
Ik train momenteel 3*per week 's avonds omstreeks 19.45-20.00u, en ben buiten de gym omstreeks 21.15-21.30,vlak na de training neem ik een koolhydraatdrankje met 100g koolhydraten, ik rijd naar huis en 15 min erna neem ik een wei shake van 50g. Nu is het dus ongeveer 22.00u.
Ik sta 's morgends op om 8u en ga daarom meestal omstreeks 24.00u slapen, soms zelfs vroeger.
Tussen 22 en 24u eet ik meestal wel kwark of een shake met lijnzaad, maar soms lijkt mijn maag nog niet in orde na de post workout shake ....wordt je hier niet vet van? Ook al zijn het hoofdzakelijk eiwitten?? Kan een "echte" maaltijd met bv aardappelen en stuk vis of kip hier geen kwaad zo vroeg voor 't slapen??

patjer1 zei:
Tussen 22 en 24u eet ik meestal wel kwark of een shake met lijnzaad, maar soms lijkt mijn maag nog niet in orde na de post workout shake ....wordt je hier niet vet van? Ook al zijn het hoofdzakelijk eiwitten?? Kan een "echte" maaltijd met bv aardappelen en stuk vis of kip hier geen kwaad zo vroeg voor 't slapen??

Het kan idd wel aanzetten.. die maaltijd moet tijdens je slaap ook verteerd worden, ik advieseer je om dat bv. 250 gr kwark en een paar sneetjes brood te eten..

je moet uw aantal calorieen bekijken op de totale dag. Je gaat niet vetter worden van 's avonds nog veel te eten als het #cal/dag ok is.

En eiwitten worden niet omgezet in vetten.

Die echte maaltijd lijkt mij ok.

Mij ook. Het totaal aantal cals. bepaalt of je vet aanzet of niet. Zorg bij je laatste maaltijd gewoon voor koolhydraten, eiwitten en vetten. Zorg ervoor dat het overschot aan calorieen per dag niet te groot is. Voor een anabolische omgeving moet je een overschot creeren, alleen een overschot van 4000 cals is onzin.

• Topic Starter Topic Starter
soulreaver zei:
Mij ook. Het totaal aantal cals. bepaalt of je vet aanzet of niet. Zorg bij je laatste maaltijd gewoon voor koolhydraten, eiwitten en vetten. Zorg ervoor dat het overschot aan calorieen per dag niet te groot is. Voor een anabolische omgeving moet je een overschot creeren, alleen een overschot van 4000 cals is onzin.

ook niet erg als je laten we zeggen half uurtje later gaat slapen?

Je hebt kans dat je niet in slaap komt dan, maar zelf heb ik daar nooit zoveel last van, eerder last om de slaap te vatten wanneer ik honger heb. Dus nee, kan in principe geen kwaad.

Als je vlak voor het slapen gaan veel koolhydraten eet word een gedeelte naar vet omgezet. Daarom wacht ik als ik laat eet altijd even een uurtje met slapen.

Tjibbe zei:
Als je vlak voor het slapen gaan veel koolhydraten eet word een gedeelte naar vet omgezet. Daarom wacht ik als ik laat eet altijd even een uurtje met slapen.

verklaar je nader. gaat om totaal aantal cal!!

eet zelf ook vaak als laatste maaltijd een khrijke maaltijd mede omdat dat mn postworkoutmaaltijd is

Tjibbe zei:

de vorige posts ook lezen aub, het gaat hem om totaal aantal cal/dag.

Volgens uw redenering: ik eet bv 2000cal per dag, maar verbruik er 2500cal/dag dus die koolhydraten die ik voor het slapen ga eten worden vetten?

Terug
Naar boven