MuscleMeat

Nieuws Babel scheurt enkelbanden en mist EK

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Ryan Babel is weggevallen uit de selectie van Nederland voor het EK. De aanvaller van Liverpool heeft zaterdagochtend, tijdens de training in Hoenderloo, zijn enkelbanden gescheurd. De technische staf van Oranje heeft nog geen vervanger opgeroepen, maar zal dit op korte termijn wel doen.

Babel werd na de training direct overgebracht naar het ziekenhuis, waar onderzoek uitwees dat de snelle vleugelaanvaller zeker enkele weken uit de roulatie is. Voor het EK had Babel rugnummer 21 toegewezen gekregen. Hoewel de definitieve EK-selectie, mét Babel, al ingeleverd is bij de UEFA, mag bondscoach Van Basten een vervanger opgeroepen. De reglementen van de Europese voetbalbond schrijven immers voor dat een speler, in het geval van een ernstige blessure, in de periode vóór de eerste EK-wedstrijd nog vervangen mag worden.

Hoewel Babel geen basisspeler zou zijn op het EK, is zijn blessure een aderlating voor Oranje. Door zijn snelheid is de 21-jarige aanvaller van Liverpool immers de aangewezen persoon om als invaller iets te forceren in een wedstrijd.

Als Van Basten een invaller zoekt die op dezelfde positie kan spelen, dan is Ajacied Urby Emanuelson wellicht de meest logische vervanger van de onfortuinlijke Babel. Andere opties zijn om Khalid Boulahrouz en Denny Landzaat, die op het laatste moment buiten de definitieve EK-selectie vielen, toch weer bij de groep te halen.

Dat is pech hebben zeg. Babel was juist redelijk goed in vorm, en hoewel ik geen fan van hem ben, had hij wel een toegevoegde waarde kunnen hebben, mede door zijn snelheid. Zeer zonde, en uiteraard erg vervelend voor Babel zelf.

Ik hoop dat van Basten slim genoeg is om Boulahrouz op te roepen.

Volledig mee eens, klote maar dan wel boulahrouz oproepen.

Boulahrouz idd.

Wel klote voor Babel en als invaller is hij laatste idd goed bezig.

Hopen dat persie erin gezet word en van zijn blessure af is.

Alsjeblieft niet emanuelson.

• Topic Starter Topic Starter
De laatste afvaller bij Oranje mag toch zijn koffers pakken voor het EK. Khalid Boulahrouz neemt de plaats in van pechvogel Ryan Babel.

Boulahrouz had de strijd verloren voor de laatste te vergeven plaats in de 23-koppige EK-selectie. Mario Melchiot had geen last meer van een slepende liesblessure en kreeg de voorkeur boven de verdediger van Sevilla.

Door het onverwachte wegvallen van Babel - die zijn enkelbanden scheurde tijdens een training - gloorde er weer hoop bij Boulahrouz. Bondscoach Marco van Basten koos niet voor een aanvaller ter compensatie van het verlies van Babel, maar gaf de voorkeur aan een extra verdediger in zijn selectie. De oud-international kwam zo terecht bij Boulahrouz.

Heel goed, ben ik het helemaal mee eens. Hij kan nog heel goed van pas komen.

Tsja, hij heeft 0,0 wedstrijdritme. Ik zou hem in ieder geval in de basis zetten tijdens de laatste oefenwedstrijd. Toch eens kijken hoe die het doet.

• Topic Starter Topic Starter
Tsja, hij heeft 0,0 wedstrijdritme. Ik zou hem in ieder geval in de basis zetten tijdens de laatste oefenwedstrijd. Toch eens kijken hoe die het doet.

Ja, hij hoeft van mij ook geen basisspeler te zijn in principe. Maar als je hem in het veld hebt met de opdracht om 1 speler compleet uit te schakelen kan hij een team ontregelen.

Wel k*t voor Babel zeg. Inderdaad een goede keus om Boulah als vervanger op te roepen.

héhé, wie weet lag khalid al op het strand :D

Boulha Boulha.

Kicken dat hij toch mee gaat. Vind hem 1 van de beste mandekkers ter wereld!!
Als je een leger zou kunnen bouwen met dat soort gasten (geeft hem een taak mee en hij voert hem uit) ben je de grootste wereld macht.

Pwnd

Echt een logische wissel: vleugelspeler haakt af, verdediger oproepen ???

Terug
Naar boven