MuscleMeat

Baden voor grotere spiergroei?

PRINS86

Cool Novice
Waardering
0
als we uitgaan van het concept dat spiergroei komt door het uitzetten van de cellen.

bevordert een heet bad dan ook de spiergroei? aangezien je cellen ook uitzetten bij die hitte.

plus het helpt de spieren sneller ontspannen in de rustfase.

Heet bad nemen is slecht voor de bloedsomloop, dus erg goed voor ontspanning spieren zal het dan denk ik ook niet zijn.

Heb wel een onderzoek gelezen over ratten die meer groeihormonen aanmaken als in een warme kamer zaten. Zal topic even zoeken.

lijkt me niet. anders nam ik wel 4 x per week een heet bad ipv naar de sportschool te gaan.

• Topic Starter Topic Starter
ik zat er dus niet ver naast.

maar het blijft theorie en hoe het werkt op de mens is niet getest.

en ik bedoelde dus niet dat spiergroei van baden alleen zou moeten komen maar dat het baden een aanvullig is op de training.

een warm bad alleen is inderdaad slecht voor de bloedsomloop maar niet als het gevolgt wordt door een koude douche, dit deden ze in het oude griekenland op dagelijkse basis.

ik zat er dus niet ver naast.

maar het blijft theorie en hoe het werkt op de mens is niet getest.

en ik bedoelde dus niet dat spiergroei van baden alleen zou moeten komen maar dat het baden een aanvullig is op de training.

een warm bad alleen is inderdaad slecht voor de bloedsomloop maar niet als het gevolgt wordt door een koude douche, dit deden ze in het oude griekenland op dagelijkse basis.

we hebben een proef persoon gevonden :rolleyes:

try it out zou ik zeggen :)

ik heb wel al gehoord dat een warme douche na de training het spierherstel kan bevorderen...

een manier om je bloedsomloop te versnellen (toen ik nog wielrende moesten we dat doen van de ploegdokter) is als je onder de douch staat, een tijdje warm water, een tijdje koud water enzo...
Helpt ook je afvalstoffen te verwijderen.
On topic: ik denk niet dat dit gaat lukken.

Sloop je niet je ballen, lees testosteron-aanmaak, met hete baden of heeft het alleen invloed op je vruchtbaarheid?

Ik denk toch dat kamertemperatuur ongeveer het beste is, aangezien je daar het beste op kan functioneren.

• Topic Starter Topic Starter
je sloopt alleen je sperma, want die overleeft alleen op een constante temperatuur ik weet niet precies welke temperatuur dat is maar hele hoge of hele lage temperaturen beschadigen de spermacellen.

niet je ballen of je testosteron gaan er aan alleen de sperma die op dat moment aanwezig is.

dus als je van plan bent om kindjes te gaan maken geen heet bad nemen of koude douches.

Sorry voor het offtopic gaan, maar hoe komt het dan dat je onvruchtbaar kan worden als je regelmatig een heet bad neemt of een sauna opzoekt? Tenminste dat is wat ik op tv zie/hoor/op internet lees.

Terug
Naar boven