AndroidHealthClinic

Bang voor los vel...

jens123

Novice
Waardering
0
Ik wil graag zichtbare buikspieren, en werk er al een tijdje aan.
Elke dag in de fitness doe ik well 30 minuten cardeo + talloze buikspier oefeningen.

Maar... sindskort zie ik ook wel dat mijn vel slapper word rond mijn onderbuik. Als ik het bijeenduw, is het net allemaal los vel... Ik ben 18 jaar en weeg eigenlijk niet veel... nl. 72kg .. Kwa uiterlijk toon ik slank, maar ga ik zitten, komt mijn buikje zonder problemen over mijn broek heen hangen.. vrij genant.. Moet ik bang zijn voor los vel in de toekomst? Ik wil liefst geen operatie ervoor, zijn er nog mogelijkheden om dat te verkomen?

Je blijft heust niet zomaar met hoop vel achter.
Vel trekt zichzelf aan naarmate tijd verstrijkt en het niet om hele grote hoeveelheden gaat.
Met 72 kg hoef je je echt geen zorgen te maken. :D

Dan heb je in ieder geval genoeg vel over om lekker breed te worden.

18 jaar ... Komt wel goed (tenzij je eerst 172 kilo woog).

(nu dat van mij nog :))

18 jaar ... Komt wel goed (tenzij je eerst 172 kilo woog).

(nu dat van mij nog :))

Je hebt nog zo'n 2 jaar de tijd.
Schijnt vanaf 45 niet meer zo makkelijk mee te krimpen en ik spreek uit ervaring:D

Nou ja, een beetje kreuk rond de navel moet kunnen...

Als je vet wilt verbranden en op die manier 'strakker' wilt worden dan heeft het geen zin om alleen je buikspieren te trainen en de rest van je spiergroepen niet. Op dit hele forum kun je lezen dat cardio alleen niet voldoende is, beste is om te krachttrainen en daarna aan de cardio te gaan.
Sterker nog: sterke buikspieren kunnen je buik groter doen lijken omdat er meer spieren komen die je buik naar voren duwen.
Een sixpack (bij heren) is alleen te zien vanaf 15% lichaamsvet of minder (heb ik me laten vertellen).

Ik wil graag zichtbare buikspieren, en werk er al een tijdje aan.
Elke dag in de fitness doe ik well 30 minuten cardeo + talloze buikspier oefeningen.

Maar... sindskort zie ik ook wel dat mijn vel slapper word rond mijn onderbuik. Als ik het bijeenduw, is het net allemaal los vel... Ik ben 18 jaar en weeg eigenlijk niet veel... nl. 72kg .. Kwa uiterlijk toon ik slank, maar ga ik zitten, komt mijn buikje zonder problemen over mijn broek heen hangen.. vrij genant.. Moet ik bang zijn voor los vel in de toekomst? Ik wil liefst geen operatie ervoor, zijn er nog mogelijkheden om dat te verkomen?
Tenzij je een hele dikke buik had, en dan spreek ik echt over ernstige obesitas, zou het vel gewoon strak moeten gaan zitten na verloop van tijd.

Het is natuurlijk wel zo dat de huid zich moet aanpassen en dat kan een tijdje duren. Bij de ene gaat dat sneller dan bij de andere.

:eek: als het zo erg was dan........ haha valt wel mee hoor:p

Mn vrouwtje zegt altijd: een echte vent en gezellige man is eentje met een buikske!
De t**f, en ik maar cruches, cardio en dieeten.

Het ligt zachter zegt ze! Dus in haar ogen ben ik een blok beton ipv piepschium

Persoonlijk lig ik liever tegen een blok beton aan - ligt niet zo lekker, maar vind ik een stuk mooier ;)
Die van mij zit (gok) op zo'n 10% BF, jammer alleen dat het komt doordat het zo'n ecto is, hij sport er niet bij... Binnenkort ga ik gespierder zijn dan hij! :P

Persoonlijk lig ik liever tegen een blok beton aan - ligt niet zo lekker, maar vind ik een stuk mooier ;)
Die van mij zit (gok) op zo'n 10% BF, jammer alleen dat het komt doordat het zo'n ecto is, hij sport er niet bij... Binnenkort ga ik gespierder zijn dan hij! :P

Hehe...Dat moet wat zijn ;-)
Mijn vrouwtje heeft nu al meer buik dan ik (3mnd ver) ;)

+1!

Thuis ook een ecto met 6,2% bf en dus superdroge spiermassa.
Heel naar om te zien;)

Als de mijne flink spiermassa zou hebben zou dat wel lekker zijn, maar qua sterkte zit ik op (vrijwel) gelijk niveau, en ik begin in januari pas met trainen...

Terug
Naar boven