MuscleMeat

bar voor het bulken

batjoens

Novice
Waardering
0
hallo allemaal bij deze zoek ik een bar ( reep ) die goed is voor te bulken .. momenteel gebruik ik hardcore protein block.. heeft er soms nog iemand goeie suggesties?

Waarom per sé een bar? Die zijn overpriced en vaak zit er veel suiker en vet in. Scooby had wel een recept van een goede bar, met pindakaas, whey, melk en havermout. Kan zijn dat ik nog iets mis. Deze werd alleen niet echt hard maar zit wel vol goede voedingsstoffen.

snickers:trollface:

Die van de aldi, veel voor weinig.

Waarom per sé een bar? Die zijn overpriced en vaak zit er veel suiker en vet in. Scooby had wel een recept van een goede bar, met pindakaas, whey, melk en havermout. Kan zijn dat ik nog iets mis. Deze werd alleen niet echt hard maar zit wel vol goede voedingsstoffen.
In de vriezer/koelkast leggen?

In de vriezer/koelkast leggen?

Zeker een oplossing! Denk dat hij uit de vriezer bijv. ook heel lekker zou zijn.
Maar als je hem dan meeneemt naar bv. je werk wordt hij daar weer zachter.

De link van webby is dan misschien een beter oplossing maar ik weet niet of de eiwitten van dezelfde kwaliteit blijven bij verhitting.

meer vreten. Bars zijn duur kid

Ik maak ook soms bars....nog nooit macros berekend, maar ze zijn lekker :P En ze worden en blijven hard in de koeling, vriezer niet nodig :P Buiten koeling worden ze ook niet slap, dus goed voor meenemen.

- ik pak altijd rond halve pot pindakaas (chunky of smooth) wat jij zelf wil, doe het in een diepe schaal. Doe daarbij lepel of 2 honing en zet in magnetron voor 60 seconden of totdat het gesmolten is.
- haal het er uit er doe er 2-3 scheppen whey doorheen
- doe daarna paar scheppen havermout erdoorheen, je kan wat nootjes erbij doen en mix het allemaal
Als het te droog is......doe wat houdbare melk erdoorheen en roer het nog meer, als het te nat is -> doe dan wat havermout of whey erbij.
- Als het goed is heb je nu een dikke,best droge,best harde deeg. Pak een lange cake bakje (zie afbeelding onder, let niet wat erop zit, het gaat om vorm van bakje) doe wat plastic folie erin. Gooi deeg erin en kneed het gelijkmatig uit met handen of lepel. Zet in de koelkast voor 30min ofzo, haal eruit, snij in stukjes, verpak per stuk en bewaar in koelkast :P

Extra optie: ik doe soms blokje pure chocola erin en zet het dan in magnetron, als je het dan gemixt hebt en in de koeling gezet dan wordt het wat harder door chocola, plus choco-pindakaas smaak is lekker :P Of dat hangt ook best veel van de smaak van whey die je gebruikt.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik eet wel graag zo een reep. Zie het als alternatief voor snoep waar toch ook nog eiwitten inzitten.

Steel bars zijn wel goed!

Volkoren bruine boterhammen met een dikke laag pindakaas ipv repen (waarvan ik de voedingswaarde vaak nog van vind tegenvallen ook)

Snackbar

Terug
Naar boven