AndroidHealthClinic

Barbell curl

Black

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Wat is nu de juiste uitvoering:

De 1 haalt de barbell tot aan zijn mond/neus, de ander tot aan de borst.

armen recht naar beneden met de barbell in je hand. dan de ellebogen zover mogelijk tot aan je borst draaien. als je met de barbell je neus/mond wilt bereiken moet je je armen ook naar boven bewegen en daarmee belast je niet de biceps.

tot aan de borst is dus de juiste uitvoering:)

armen recht naar beneden met de barbell in je hand. dan de ellebogen zover mogelijk tot aan je borst draaien. als je met de barbell je neus/mond wilt bereiken moet je je armen ook naar boven bewegen en daarmee belast je niet de biceps.

wel, biceps helpt voor een klein deel mee aan heffing van de arm in die beweging!

chk your anatomy bro :D

De exacte techniek voor dergelijke oefeningen is niet zo belangrijk. Doe wat je zelf lekker vind gaan zonder de boel te forceren.

Om de biceps maximaal te verkorten moet je je armen ook iets naar boven toe bewegen , dit vanwege de aanhechtingspunten van de biceps.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik meen me te herinneren dat 3XL hierover eens iets gepost heeft waaruit bleek dat het wel degelijk nut had voor een bepaalde kop van de biceps om je armen naar boven te bewegen op het eind.
Sindsdien doe ik hem ook zo.

oh oke dat wist ik niet. ik dacht dat je alleen de biceps kon belasten door het draaien van de ellebogen.

sorry voor mijn fout antwoord.

eigenlijk wel logisch als ik er nu over nadenk. je belast je biceps ook met optrekken met de palm van je hand naar je toe. en daarbij draai je ook je ellebogen niet maar haal je wel je armen naar boven.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx mensen :)

eigenlijk wel logisch als ik er nu over nadenk. je belast je biceps ook met optrekken met de palm van je hand naar je toe. en daarbij draai je ook je ellebogen niet maar haal je wel je armen naar boven.

hoe doe jij deze dan met gestrekte armen ???

Ik doe gewoon hoe ik hem het lekkerst vind;) En dat zou jij ook moeten doen lijkt me

Ook nu weer de vraag, hoe bewust zijn jullie van je bicep curls?

Zal het uitleggen: Je kunt een bladzijde van een boek wel lezen, maar soms ben je klaar met die bladzijde en denk je bij jezelf, wat heb ik nu in godsnaam gelezen/ wat staat er eigelijk?

Wel nu het zelfde met de bicep training. Brengen jullie het gewicht gewoon omhoog of knijpen jullie bovenaan in de beweging nog extra je kop aan? Een extra squeeze? met als concessie: het gewicht wat je omhoog brengt zal minder worden. Ik heb (soms) dat wanneer ik klaar ben met mijn biceps trainen ik wel getraind heb een pomp heb, maar niet het gevoel dat ik ze echt ''getrained'' heb. Snapie ??

Zal het uitleggen: Je kunt een bladzijde van een boek wel lezen, maar soms ben je klaar met die bladzijde en denk je bij jezelf, wat heb ik nu in godsnaam gelezen/ wat staat er eigelijk?

Wel nu het zelfde met de bicep training. Brengen jullie het gewicht gewoon omhoog of knijpen jullie bovenaan in de beweging nog extra je kop aan? Een extra squeeze? met als concessie: het gewicht wat je omhoog brengt zal minder worden. Ik heb (soms) dat wanneer ik klaar ben met mijn biceps trainen ik wel getraind heb een pomp heb, maar niet het gevoel dat ik ze echt ''getrained'' heb. Snapie ??

Ik snap wel wat je bedoelt;) ik knijp hem boven wel altijd extra aan ja, vind ik zelf goed werken. (trouwens dit is me honderdste post:D)

extra aanspannen vind ik niet nodig. Maar doe de bb curl eens (als eerste biceps oef.) 5x5 ofzo, dus zwaar gaan. Geeft me altijd een goed gevoel.

Ik snap wel wat je bedoelt;) ik knijp hem boven wel altijd extra aan ja, vind ik zelf goed werken. (trouwens dit is me honderdste post:D)
spamslet :P

Terug
Naar boven