AndroidHealthClinic

begin 2de kuur: Help

pharao

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Goeiedag mensen, ik ben nieuw op fit forum, heb namelijk een paar vragen waar ik zelf geen antwoord op krijg want ben redelijk nieuw in dit wereldje.

hoop dat jullie me kunne helpen.

mijn stats:

21jaar
179cm
70kg
12%

4/5 jaar aant traine. 3 jaar serieus nu en merk echt dat ik op mijn toppunt zit.

training altijd goed, eetschema ook in orde, en bovenal altijd naar het traine en eten. 1 of 2 uurtje middag slaapje voor optimale rust.

heb voorheen al eens een d-bol only kuurtje gedaan. dit beviel op zich goed sloeg goed aan enz. maar op een gegeven moment merkte ik dat het toch weer minder werd inverband met het veel vocht van d-bol.

nu ben ik serieus aant nadenken over een 2de kuurtje en deze keer injects te kiezen. heb al wat afgelezen op dit forum.

ben bij de keuze tot nu uitgekomen van testo-e, ik hoor dat je het beste deze kan stacke met iets anders.wat zou volgens jullie met jullie ervaring het beste product daar voor zijn.

mijn doel is weer wat voller te worden "groter"
om over het dooie punt heen te komen
maar vooral zo min mogelijk vocht vast te houden

en wat lijkt volgens jullie de beste hoeveelheid om te nemen.
en hoeveek per week.

ik ben nieuw op dit gebied heb het al aan verschillende mensen gevraagd maar iedereen zegt weer iets anders.
dus daarom kom ik hier met me vragen.

Drop je voedingsschema eens.....

• Topic Starter Topic Starter
heb niet echt een voedingschema. ik weet dat mijn eetpatroon redelijk in orde is.

s ochtends: 3 bruine boterhamen met beleg/ of ontbijtgrane met melk

van s ochtends tot smiddags meestal wat tussendoortjes. veel al yoghurt,nog een boterham, en dan nog iets waar ik dan zin in heb:p

smiddags meestal warme maaltijd.
rijst kip groente.
macaroni met gehakt of iets dergelijks.

dan van smiddags tot savonds ook nog wat tussendoortjes. en savonds nog een warme maaltijd.

en dan voor het na bed gaan eet nog wat. meestal noodles of een maaltijdsalade.

met tussendoortjes bedoel ik zalm tonijn kip volkorenreep. goeie dinge waar veel voedingsstoffen inzitten ik let altijd op me eiwitte en koolhydraten inname

eigenlijk eet ik me al met al de hele dag om de 2 a 3 uur vol. met goeie dingen

heb niet echt een voedingschema

FOUT!
Je doet maar wat, zonde

ik heb heel wat voedingschema's bekeken en ik weet dat er geen kant en klare voedingschema's zijn.

maar als ik die vergelijk met mijn eigen eetpatroon weet ik dat mijn eetpatroon wel goed zit.

Helaas volgt uit je post al dat je voeding - in tegenstelling tot hetgeen je zelf meent - niet in orde is. Dat is ook de reden waarom jouw groei nu stagneert. Je zult echt eens aandacht moeten besteden aan dagelijkse routine in je eetschema. In de gaten houden hoeveel kcal je binnen krijgt, tegen welke macro verdeling. Niet alleen zul je daarmee naturel nog makkelijk 10kg kunnen winnen, een eventuele kuur zal ook meer effect hebben. Anders is het een waste of money and health.

Als je voeding in orde was dan zou je niet denken aan kuren als je pas 70 kg weegt met die lengte aangezien je dan nog goed vooruit zou gaan. Je voeding us echt niet op orde. Je moet nu echt niet weer gaan kuren hoor.

bedankt ilya voor je reactie, dus jij raadt me toch egt aan om nog meer op me voeding te letten. kun je me hier wat meer uitleg over verschaffgen alvast bedankt

Je zegt dat je voeding ok is. Maar je eet in de praktijk boterhammen met dingen waar veel voedingsstoffen in zitten...

Lezen, lezen, lezen. Daarna eten, eten, eten. En als je dan traint, traint en traint, kom dan volgende jaar en 10kg zwaarder nog eens terug. Succes!

ik heb heel wat voedingschema's bekeken en ik weet dat er geen kant en klare voedingschema's zijn.

maar als ik die vergelijk met mijn eigen eetpatroon weet ik dat mijn eetpatroon wel goed zit.

Als je eetpatroon goed was woog je wel minimaal 10kg zwaarder. Je kan kuren wat je wilt maar als je voeding niet goed is val je net zo hard weer terug en denk je over 5 jaar en 10 kuurtjes later dat 85kg bij 1.80 tog niet zo heel goed is.

Goeiedag mensen, ik ben nieuw op fit forum, heb namelijk een paar vragen waar ik zelf geen antwoord op krijg want ben redelijk nieuw in dit wereldje.

mijn stats:

21jaar
179cm
70kg
12%

4/5 jaar aant traine. 3 jaar serieus nu en merk echt dat ik op mijn toppunt zit.
1.79m bij 70kg.

bedankt ilya voor je reactie, dus jij raadt me toch egt aan om nog meer op me voeding te letten. kun je me hier wat meer uitleg over verschaffgen alvast bedankt

Bij jouw lengte en gewicht en vet% zou ik denken aan een basis van 3000 tot 3300kcal, en verder iets in de richting van 160g eiwitten, 400g kh (geen simpele suikers) en 70g vet (geen transvetzuren). Dat verdelen over een maaltijd of 6 per dag, met de eventuele supplementen rond de training.

Er zijn diverse mogelijkheden om van voornoemde basis af te wijken, maar it's a good start. Maak met de macro's een basis eetschema dat je simpelweg 7 dagen per week herhaalt. Als het saai begint te worden, ga je vanzelf verzinnen wat je kunt vervangen zonder dat het tot bijzonder ander waardes in je kcal en macro verdeling leidt.

Kcal en de e/k/v verdeling van diverse voedingsprodukten staan - voor zover niet op de verpakking - simpelweg online.

okay mensen. ik dacht al met al dat mij eet patroon redelijk in orde was want ik eet best wel veel en om de 2 a 3 uur maar inderdaad soms wel wat veel boterhammen.

ben blij dat ik mijn groei dan nog kan bevorden met voeding, want wil kuren zolang mogelijk uitstellen,

wat kan ik dan volgens jullie verbetere aan het eet patroon wat zijn de echte draden in een goed eetschema en welke voeding is al met al het 'het betere voeding"

okay mensen. ik dacht al met al dat mij eet patroon redelijk in orde was want ik eet best wel veel en om de 2 a 3 uur maar inderdaad soms wel wat veel boterhammen.

ben blij dat ik mijn groei dan nog kan bevorden met voeding, want wil kuren zolang mogelijk uitstellen,

wat kan ik dan volgens jullie verbetere aan het eet patroon wat zijn de echte draden in een goed eetschema en welke voeding is al met al het 'het betere voeding"

Er is een speciaal gedeelte op het forum over voeding. Ga daar lezen stel zelf een voedingsschema op en plaats die dan voor feedback.

zie post boven en zoek het voor de rest zelf uit

Terug
Naar boven