Fitness Seller

begin

ricstar

Novice
Waardering
0
ik ben nog maar 16 , en ben al een goeie 2 weken bezig met trainen maar vooral zonder schema en iemand uit de gym heeft me verteld dat ik een schema zou moeten gebruiken vooral voor massa ( ik zou 'zogezegd veel potentieel' hebbe) , kan iemand me een goed opgezet schema vertellen

dank bij voorbaat :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik ben nog maar 16 , en ben al een goeie 2 weken bezig met trainen maar vooral zonder schema en iemand uit de gym heeft me verteld dat ik een schema zou moeten gebruiken vooral voor massa ( ik zou 'zogezegd veel potentieel' hebbe) , kan iemand me een goed opgezet schema vertellen

dank bij voorbaat :)

ik heb dan toch eens zitten puzzelen en wat rond gekeken op het forum , omdat er toch niemand wou antwoorden op m'n post , dus heb ik het volgende beslist : -> ma : borst
di : schouders , traps
woe : rust
don : rug
vrij : biceps , triceps
zat : benen
zon : rust

maar nu moet ik nog goed weten welke oefeningen bij elke groep

ik heb dan toch eens zitten puzzelen en wat rond gekeken op het forum , omdat er toch niemand wou antwoorden op m'n post , dus heb ik het volgende beslist : -> ma : borst
di : schouders , traps
woe : rust
don : rug
vrij : biceps , triceps
zat : benen
zon : rust

maar nu moet ik nog goed weten welke oefeningen bij elke groep

Ik neem aan dat je ook chins en rows doet; dan pak je dus indirect de biceps mee op donderdag, die je vrijdag weer traint.

misschien is dit een mogelijkheid:

ma: borst
di: rug
woe: schouders, traps
do: rust
vrij: bi-/triceps
zat: benen
zon: rust

De reden waarom niemand op je eerste post reageerde is dat iedereen een ander schema gebruikt, vrijwel geen schema is hetzelfde omdat er vele factoren zijn die invloed hebben op het schema:

Hoelang je traint

Beginners hebben ander behoeften en moeten dus anders trainen als intermediaire en gevorderde trainee.

Wat je doel is
Train je voor spieruithouding? massa? fitness? powerliften? enz.

Waar je prioriteiten liggen
Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht?

Beschikbare apparatuur

Tegen iemand die ergens traint waar 90% van de aanwezige middelen bestaat uit machines kan je moeilijk reageren met de opmerking dat vrije gewichten beter zijn.

Beschikbare tijd
Niet iedereen kan 7 dagen per week trainen.

(met dank aan 3XL:))

Voor een paar basis oefeningen voor elke spiergroep:WWW.POWERTRAINING.TK

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven