XXL Nutrition

beginend

thebegin

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

ik ben sinds 2 weken begonnen met fitnessen (wel van te vooren wat met dumbnells gekloot:p)

nu heb ik wat vraagjes de trainer daar heeft een 'log' samengestelt kan iemand dat controleren en aanpassen? zal mijn log onderaan zetten

sinds die 2 weken dat ik ben gaan trainen voel ik zodra ik mijn rug inspan dat over me heele lichaam tintelingen komen en vooral in me buik soms zo erg dat ik niet eens een pen meer kan vast houden de trainer denk aan een beknelde zenuw heeft hier iemand dat gehad en gaat dat weer over of moet ik gewoon extreem veel rust hebben bij elke oefening (lees gaan staan na de oefeing dan zakt het af)

logje:

chess press 3x20 met 3kg
triceps pull down 3x20 met 15kg
abdominal machine 3x20 met 5kg
biceps machine 3x20 met 3kg
shoulder press 3x20 met 2kg
seated row 3x20 met 4kg
lower back 3x20 met 5kg
rotary torso machine 3x20 met 3kg
pec-deck 3x20 met 5kg
latt pull down 3x20 met 5kg
triceps met sumbnells 3x20 met 2kg

dit alles 2x per week

mijn doel is spiermassa

ik ben 19 jaar weeg 73,5Kg ben *1.85 vet weet ik niet

b.v.d martijn.

pd: mijn benen kan ik niet trainen omdat ik met een gygantisch dikke knie heb (vocht in me knie) wel doe ik 10 minuten cardio aan het begin dat wil meestal net wel

Laatst bewerkt:
persoonlijk zou ik het aantal herhalingen iets verminderen als je doel spiermassa is. Bijvoorbeeld in het begin 3 setjes van 10 ofzo (ipv 20 herhalingen per setje) en de gewichten een klein beetje verhogen. (afhankelijk van je eigen kunnen)

Alhoewel ik geen enkele beenoefening zie ??? in het schema van je trainer kan je het misschien toch enkele weken volgen tot je lichaam een beetje gewend is aan het trainen, maar daarna zou ik stilaan andere oefeningen doen. Meer compounds (bankdrukken ipv die chest machine, wat squats, rustige deadlifts, rows enz...) Probeer in het begin de goede techniek onder de knie te krijgen vooraleer je zwaarder gaat trainen....

edit, zie nu dat je je benen niet kan trainen omwille van je vochtprobleem in je knie...

• Topic Starter Topic Starter
dat dacht ik eerlijk gezegt ook al dat ik wat minder herhalingen moet doen maar wat zwaarder ik had het gevoel dat die trainer maar gewoon wat aanklikte kan het mis hebben maar dat denk ik

hoe weet ik of ik zwaar genoeg heb?

ik pakte laatst een gewichtje zwaarder op de biceps machine maar dan kwam ik bijna niet verder dan 15x doordat ik helemaal begon te trilen maar ik zelf had het gevoel (buiten het trillen om) dat ik nog wel meer aan kon

martijn.

Wat voor trainer stelt zo'n programma op? Ik snap echt niet hoe die mensen opgeleid worden.

Je kan al even goed een conservenblik uit te kast halen en beginnen curlen, daarmee ga je evenveel resultaten behalen als met dit programma.

Kijk hier op het forum eens rond naar beginnersschema's. Jammer dat je niet kunt squatten, anders had ik je zeker rippetoe aangeraden.

ALs je dit schema wil blijven volgen zou ik wel minder herhalingen doen. 8-12 ofzo.

wat het gewicht betreft, ik weet natuurlijk niet hoe sterk je bent, iedereen is anders, maar dit lijkt me echt enorm weinig. Voelde het zwaar aan? Was het de trainer die zei hoeveel je moest nemen? Het lijkt me ook helemaal niet gebalanceerd. Neem je gewoon overal het lichtste?
Het is inderdaad aan te raden om niet meteen met zware gewichten te beginnen zodat je eerst de oefening kunt leren en de juiste techniek te pakken hebt. Dit is echter geen excuus om jezelf niet moe te maken. Je zou naar het einde toe van een oefening toch moeten voelen dat je aan het trainen bent. Als je klaar bent en je hebt nog niet gezweet moet je duidelijk wat zwaarder trainen.

Zoals Milky al zei, probeer wat meer compounds te doen, en wat meer losse gewichtjes ipv machines.

Dat van je rug kun je mss laten checken bij een dokter? of ga anders eens langs een osteopaat, die kan je rug weer recht kraken.

me rug ga ik van de week naar een fyshioterhapeut maar was benieuwt of iemand dat een keer heeft gehad ik had het nog nooit gehoord zie jeh en aangezien ik het in het dagelijks leven niet heb vin ik het een beetje raar

de trainer gaf niet aan hoeveel gewicht ik het beste kon pakken maar hij zei begin ligt en pak telkens wat zwaarder en dan kom je er vanzelf achter welk gewicht je het lekkerst vind

ik ben al bezig met logs aan het doorlezen krijg steeds meer het gevoel dat mijn log niet lekker is zeg maar

martijn.

Ik zou het schema van je trainer gewoon opvolgen. Je doet pas 2 weken aan fitness. Dan is het goed om eerst 2 maanden rustig op te bouwen en je pezen te laten wennen aan steeds zwaardere belastingen. Verder is het ook belangrijk dat je de techniek goed onder de knie krijgt ipv gelijk met zware gewichten gooien..

Suc6 met je log

Zo vind ik nog eens me oude topic terug.

Dit is wel een hele grote update geloof ik ;)

Om te starten met de tintelingen dat was inderdaad een zenuw die bekneld zat ergens onderin me rug (exacte plek weet ik niet meer) daar ben ik een keer of 6 voor naar de kraker geweest.

In de eerste post had ik het over een dikke knie, ik ben toen naar een arts geweest en heb fysiotherapeut geweest omdat ze dachten dat ik een gescheurde meniscus had maar dat bleek (na een kijk operatie) niet zo te zijn het bleek reumatoïde artritis (reuma) te zijn.

in het begin ging het niet lekker veel thuis geweest rust gehad weinig kunnen trainen en werken enz enz. later na betere medicijnen ging het beter/goed ik kan niet meer zwaar trainen en bijv fietsen gaat ook niet meer maar dat neem ik dan maar voor lief.

Toen het beter ging ben ik weer aan het fitnessen geslagen ik ben toen van 67.5 naar 72kilo gegaan alles ging best goed tot ik opeens door me knie heen ging op me werk waarna ik meteen pijnstillers prednison en meer medicijnen kreeg (medicijnen cocktail) het duurde een maand of 3 voor het weer beter ging maar toen kreeg ik te horen dat mijn contract niet meer verlengt werd op me werk en ik kwam dus thuis te zitten.

na weer 2 maanden werd ik opeens erg ziek binnen een half uur van normaal naar 40-42 graden koorts waarna ik in het ziekenhuis belande en ik in 6 dagen tijd zoveel afviel door dat ik niet kon eten dat er bijna niks meer van me over was ik kon net het ziekenhuis uitlopen naar de auto.

Thuis weer aangesterkt naar 70 kilo en weer rustig aan gaan trainen.

Paar maanden later leerde ik mijn huidige vrouw kennen en na een aantal maanden samen een huis gekocht die nog verbouwt moest worden al met al ben ik daar een 3 kwart jaar mee bezig geweest voordat we gingen trouwen.

Na het trouwen (augustus vorig jaar) ben ik aan het trainen gegaan eerst nog even rustig aan maar vanaf Januari 3x per week 1-1,5 uur zo zwaar mogelijk gaan trainen.

Gewicht en vet% :
1-4-2011 70 KG vet niet gemeten
30-6-2011 66,7KG 11.30%vet
11-8-2011 69,1KG 12.70%vet
2-1-2012 70,2KG 12,90%vet
16-3-2012 70,5KG 12,10%vet

Verder train ik nu meer met losse gewichten voor zover dat gaat.

ik kan niet zwaar trainen helaas want dan krijg ik meteen vocht in de gewrichten waar ik dan het meeste druk op gehad heb met als gevolg dat ik een week tot 2 weken niet kan trainen.

Groeten,

Terug
Naar boven