MuscleMeat

Beginleeftijd

ok, deze vraag is echt lomp :P

ik zou zeggen vanaf dat je groeispurt is afgelopen, en dat is tussen de 16 en 18 jaar. je groeit (kan groeien) tot je 21e (lengtegroei enzo dan hè) maar de echte botgroei enzo is dan al wel klaar. voor die tijd zou ik niet te intensief gaan pompen omdat je dan je groei belemmert en er nogal wat mis kan gaan. bijkomstigheid is dat de meeste kinderen nog niet serieus bezig gaan, dus dat er onverantwoord wordt getraind, en dan is de kans dat het fout gaat nog hoger.

wohoo, begonnen op 16 en 11 maanden, perfect opt tijd :p
bijna een jaartje dus (2 augustus, the day that made this life a good one)

MetalMan zei:
ik zou zeggen vanaf dat je groeispurt is afgelopen, en dat is tussen de 16 en 18 jaar. je groeit (kan groeien) tot je 21e (lengtegroei enzo dan hè) maar de echte botgroei enzo is dan al wel klaar. voor die tijd zou ik niet te intensief gaan pompen omdat je dan je groei belemmert en er nogal wat mis kan gaan. bijkomstigheid is dat de meeste kinderen nog niet serieus bezig gaan, dus dat er onverantwoord wordt getraind, en dan is de kans dat het fout gaat nog hoger.

Hoezo belemmert KT je groeit nou weer? De krachtten die op je botten komen bij bijvoorbeeld springen zijn vele malen groter, en in hoeveel sporten komt springen wel niet terug, en hoeveel van die mensen zijn daardoor onnatuurlijk klein gebleven?

hahahahahahahahahahahhahahahaha

het maakt geen reet uit. Ik zou zeggen als je 12 jaar bent, begin je gewoon rustig met hele nette gewichtstraining. Kijk om op je 5e te gaan buffelen is misschien wat absurd. Maar als je eenmaal een tiener bent kun je heus wel trainen. Gewoon beginnen met 10-12, lekker technisch trainen, meer gewicht komt vanzelf. Ik train vanaf mijn 12e.

Bodybuilding belemmerd je lengtegroei niet. En het is al helemaal niet slecht voor je '' groeischijven '': bij atletiek en voetbal krijgen die klappen, bij bodybuilding is geen sprake van klappen. Ga lekker trainen zonder te wachten omdat een coole fitnessinstructeur dat je verteld.

Maar eet er goed bij. En vergeet niet: train met een nette bewegingsbaan!

Terug
Naar boven