AndroidHealthClinic

Beginnen aan een kuur?

JeePee18

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m92
Massa
99kg
Vetpercentage
11%
Beste forumleden,

Na 4 jaar getraind te hebben zou ik heel graag m´n eerste kuur willen starten. Na 1,5 jaar op dit forum en elders de nodige kennis te hebben opgedaan heb ik besloten om mijn eerste kuur te gaan doen met:

Week 1 t/m 10 Test-E 500 mg per week
Week 12 t/m 15 Nolvadex 20 mg per dag

Het lijkt me een verstandige keuze en een goede beginnerskuur, maar nu zit ik met de vraag wanneer ik deze kuur wil gaan starten. Op dit moment weeg ik 90 kilo met een vetpercentage van 10% en is mijn lengte 1.92. Ik ben begonnen met trainen toen ik 67 kilo woog dus in die tijd heb ik de nodige massa weten te pakken. Ik merk op dit moment dat ik veel moeite moet doen om in combinatie met een goed voedingsschema massa aan te komen. Vandaar mijn vraag of ik nog moet proberen om naturel wat te pakken of te gaan kuren? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Op welk moment zijn jullie begonnen?

Misschien interessant om m´n stats te bekijken:
Deadlift 1x162,5
Squat 1x130
Bench 1x100 (helaas niet heel indrukwekkend)

Alvast mijn dank voor de reacties :)

Het is natuurlijk helemaal je eigen keus wanneer je zou willen beginnen.
Je zal dus ook verschillende meningen krijgen waar je dus niet veel wijzer van word.

Dus ik zou gewoon doen wat je zelf het liefst wilt, komt het nu goed uit om te kuren + na te kuren?, of heb je het de komende tijd heel druk met studie/werk etc.. Dat zijn dingen die je even moet overwegen, als je de komende tijd het niet al te druk heb zou ik het persoonlijk gewoon doen.

Wat je bench press betreft, ik vind 100kg erg netjes voor iemand van 1,92m. :thumb:

Naturel gainen is nog zeker mogelijk. Of je het tijd vindt om te kuren is aan jou. De kuur verder ziet er prima uit. Alleen hcg is nog wel een goede optie om toe te voegen.

Op dit moment weeg ik 90 kilo met een vetpercentage van 10% en is mijn lengte 1.92.

Misschien interessant om m´n stats te bekijken:
Deadlift 1x162,5
Squat 1x130
Bench 1x100 (helaas niet heel indrukwekkend)

Betere stats + gains gemaakt dan 99% van de andere dbb-ers die begonnen met juicen :). Wat doe je qua voeding, kun je daar wat meer over vertellen?

Moet je voor jezelf uitmaken, ik woog ook tegen de 90/92 toen ik begon, stond wel iets minder droog dan jij. Kijken naar je prive-omstandigheden idd, kun je je de komende 16 weken vol op het trainen richten en ook daarna flink blijven eten en trainen? Zoja zou ik het doen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie YOGI :)

Op dit moment zit ik net boven m´n onderhoud wat betreft voeding. Dat wil zeggen op 3465 cal per dag.

Maaltijd 1 (07.00)
400 ml halvolle melk
150 gram havermout
28 gram Isolaat Perfection
25 gram walnoten

Maaltijd 2 (10.00)
100 gram havermout
200 ml halfvolle melk
200 gram ei eiwitten
25 gram amandelen

Maaltijd 3 (13.30)
100 gram havermout
200 ml halfvolle melk
150 gram gestoomde kipfilet

Maaltijd 4 (17.00)
100 gram ongekookte zilvervliesrijst
20 gram mayonaise
Een bepaalde groentesoort (broccoli, sperziebonen......etc

Voor en na m´n training
Pre-workout 1mr van BPI + 8 gram BCAA´s
Post-workout 35 gram vitargo
+10 min postworkout 34 gram Isolaat perfection

Maaltijd 6 (21.00)
200 gram pangafilet
10 ml olijfolie erover

Maaltijd 7 (23.30)
500 gram kwark
30 gram pindakaas

3465 cal per dag

---------- Post toegevoegd 3 September 2013 om 16:22 ----------

---------- Post toegevoegd 3 September 2013 om 16:23 ----------

Beste Bricks,

Bedankt voor je reactie. De HCG dan de laatste twee weken van de kuur toevoegen? 500 IU elke dag?

GR

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie MIKIEB,

Qua prive-omstandigheden zit het wel goed. Ik studeer op dit moment rechten. Ik zou niet weten of dit in de weg zou staan. Ik neem al m´n maaltijden mee naar school. Ik kijk echt naar iedere training uit en sla vrijwel geen training over.......alhoewel ik dat natuurlijk niet kan vergelijken tijdens en na de kuur aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb. In principe kan ik me de komende weken volledig richten op het trainen.

Qua school zal er altijd wel een tentamenweek in die 16 weken zitten, maar ik weet niet of dit ook een nadeel is qua voeding en training tijdens een kuur danwel nakuur.

GR

• Like
Waarderingen: YOGI
waar twijfel je dan aan? of je er natty meer uit kan halen? ja natuurlijk kan dat.. als je wilt vechten voor elke gram moet je dat gewoon doen! als je sowieso wilt gaan kuren in de toekomst zou ik die moeite besparen en hem er meteen in rammen.

Daar zit zeker een kern van waarheid in want met mijn lengte en dit gewicht moet ik idd vechten voor elke gram spier en zou en ik zou eigenlijk wel tussen de 95 en 100 willen wegen, maar dat gaat natty nog lang duren! Bedankt supersized

Bedankt voor je reactie MIKIEB,

Qua prive-omstandigheden zit het wel goed. Ik studeer op dit moment rechten. Ik zou niet weten of dit in de weg zou staan. Ik neem al m´n maaltijden mee naar school. Ik kijk echt naar iedere training uit en sla vrijwel geen training over.......alhoewel ik dat natuurlijk niet kan vergelijken tijdens en na de kuur aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb. In principe kan ik me de komende weken volledig richten op het trainen.

Qua school zal er altijd wel een tentamenweek in die 16 weken zitten, maar ik weet niet of dit ook een nadeel is qua voeding en training tijdens een kuur danwel nakuur.

GR

Een keer een iets mindere week is geen ramp, deload is wel goed voor je af en toe. Ik bedoel meer van stel dat je over 10 weken nu al weet dat je 4 weken niks kan doen door weet ik het, vakantie ofzo is het zonde. Als jij in zo'n week gewoon flink blijft eten verlies je echt niet veel en zou ik zeggen : knallen met die hap.

Als ik je bericht zo lees, zie ik zelf geen reden om er niet aan te beginnen, want er staat mij de komende maanden niets in de weg om niet te trainen. :)

Hcg vanaf week 1 en dan 2 x 250 iu per week tot start nakuur.

Oke thnx

Succes er mee dan maar! Ga je ook een log starten?

waar twijfel je dan aan? of je er natty meer uit kan halen? ja natuurlijk kan dat.. als je wilt vechten voor elke gram moet je dat gewoon doen! als je sowieso wilt gaan kuren in de toekomst zou ik die moeite besparen en hem er meteen in rammen.

Dit.

Er is geen 'golden moment' en de keuze om te juicen is aan jou. Als de rek er uit begint te raken dan moet je lekker je ding doen. Je stats en % zijn imho prima en je cycle ziet er goed uit om rustig bekend te raken met AAS en een flink stuk VVM te pakken.

250iu HCG 2xpw zou inderdaad een goede toevoeging zijn om testiculaire distrofie te voorkomen en zo je herstel te bespoedigen.

interessant topic;p

Laatst bewerkt:
Even snel een vraagje over HCG, zal dit je herstel zo goed bevorderen zodat je daarna weer snel
Natural kan gaan gainen?

Je zal na je kuur niet sneller naturel gainen dan voor je kuur.. Je lichaam krijgt nu eenmaal die stimulans niet meer.

Betekend niet dat je helemaal niet meer groeit, alleen niet sneller.

EDIT: nvm, verkeerd gelezen...

Bedankt voor je reactie YOGI :)

Op dit moment zit ik net boven m´n onderhoud wat betreft voeding. Dat wil zeggen op 3465 cal per dag.

Maaltijd 1 (07.00)
400 ml halvolle melk
150 gram havermout
28 gram Isolaat Perfection
25 gram walnoten

Maaltijd 2 (10.00)
100 gram havermout
200 ml halfvolle melk
200 gram ei eiwitten
25 gram amandelen

Maaltijd 3 (13.30)
100 gram havermout
200 ml halfvolle melk

Maaltijd 4 (17.00)
100 gram ongekookte zilvervliesrijst
20 gram mayonaise
Een bepaalde groentesoort (broccoli, sperziebonen......etc

Voor en na m´n training
Pre-workout 1mr van BPI + 8 gram BCAA´s
Post-workout 35 gram vitargo
+10 min postworkout 34 gram Isolaat perfection

Maaltijd 6 (21.00)
200 gram pangafilet
10 ml olijfolie erover

Maaltijd 7 (23.30)
500 gram kwark
30 gram pindakaas

3465 cal per dag

---------- Post toegevoegd 3 September 2013 om 16:22 ----------

---------- Post toegevoegd 3 September 2013 om 16:23 ----------

Beste Bricks,

Bedankt voor je reactie. De HCG dan de laatste twee weken van de kuur toevoegen? 500 IU elke dag?

GR

Netjes netjes,ook nooit brood denk?

Terug
Naar boven