AndroidHealthClinic

Beginnen met bodybuilden

wubs23

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Rick, 20 jaar en studeer momenteel psychologie aan de UvT, en daarnaast werk ik momenteel fulltime, wat vanaf September parttime gaat worden.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik wil gaan beginnen met bodybuilden.
Hier denk ik al 3 jaar over na, en heb nu besloten er echt voor te gaan.

Natuurlijk heb ik hiervoor wel getraint (zei het niet zo heel erg veel), maar dat was gewoon zo nu en dan een fitnessdagje.

Vorig jaar heb ik wel een tijdje getraint, en hier wil ik deze post mee beginnen.

Vorig jaar Januari heb ik mijn eerste gewichtenset aangeschaft.
Ik ben begonnen met 3 x per week te trainen, maar zonder schema of wat dan ook.

Ik deed mijn bicep curls, military press, bench press, barbell rows.
Hiernaast at ik redelijk veel, en nam ik 1 x per dag (heel soms 2x) een proteineshake (1 glas vol. that's it)

Vroeger was ik een ongelooflijke hardgainer, ik kreeg er nog geen gram bij, maar in 3 maanden ben ik 15 kilo aangekomen. En dat was 15 kilo spier, mijn buikje had ik inmiddels ook weggewerkt.

Maargoed, dat is nu een jaar geleden en sindsdien heb ik niets meer gedaan.

Ik ben van plan het deze keer stukken serieuzer aan te pakken, en veel beter op mijn trainingsschema's en voeding te letten.

Ik hoop dat jullie me hierin kunnen bijstaan en me van advies kunnen voorzien.
(het zou trouwens ook fijn zijn om iemand in Tilburg te spreken, die me in de praktijk nog zou kunnen helpen, of spotten oid)

Ik begin maar meteen met de eerste vraag:

Als ik, zonder schema en dieet, zoveel aan kwam, (ben blijkbaar géén hardgainer dus *-) haha) is het dan nodig om meteen al aan de supplementen te gaan?

Ik ben van plan sowieso een whey-proteine te gebruiken, en een multivitamine, maar voegen supplementen daadwerkelijk iets toe?

Uiteraard doen ze dat, maar ook voor een beginner? Of is het beter om eerst hiermee te beginnen, en pas na een plateau dit uit te breiden met bijvoorbeeld creatine en bijv. NO?

Ik zal één dezer dagen mijn geplande trainingsschema uploaden, als jullie hier eens een kritische blik op zouden willen werpen?

Alvast bedankt en goede training gewenst,

rick.

Dat zijn een hoop alinea's in een post.

Eerst eten en trainen. Supps komen imo later wel. Succes! :thumbs:

Hardgainer? 15 kilo spier in drie maanden? Hmm...No ****ing way? Ik laat dit even in het midden. Met de motivatie zit het goed, knallen dus!

Welcome to DBB:D

Supps zijn idd niet nodig, maar een eiwitshake en multivitaminen zijn goed. Maar Bewaar de No en shit voor later. Succes man!

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

Dank jullie voor de reacties.

Hahaha ja, ik was altijd een hardgainer, dacht ik. Ik woog 65 kilo, en heb me van mijn 15e tot 18e met heel veel moeite weten op te werken naar 72 kilo, en ben toen weer afgevallen naar 70.

Toen begon ik afgelopen jaar opnieuw te trainen, dit keer met meer eten, whey proteine en multivitamine... en toen kwam ik dus een whopping 15 kilo aan, waaruit dus blijkt dat ik echt géén hardgainer ben.

Dankje, ik zal inderdaad eerst maar eens beginnen met de proteine en multivitamines.

Terug
Naar boven