MuscleMeat

Beginnen met Bulken

vonryssen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
83kg
Beste BB,

Ik ben nu 2 maanden aan het fitnessen. Had die periode geen eet schema. Ik las veel dat het echt nodig is als je goede vooruitgang wil maken. Daarom wil ik er nu ook mee beginnen.

Mijn stats nu:

lengte 191cm
gewicht 83 kg
leeftijd 19 jaar

Ik train 4 dagen in de week:

Ma: Borst/Triceps
Di: Benen/Rennen(bezig met een revalidatie van een kruisband operatie)
Wo: Rug/Schouders
Do: Rust
Vr: Schouders/Biceps
Za: Rust
Zo: Rust

Mijn goal is toch om een paar kg in massa aan te komen
Ik had een beginnend schema bedacht:

's Ochtends:
Brinta
Eiwitten shake

's Middags:
3x4 Volkoren boterhammen met beleg (met 2/2.5 uur ertussen)
Stuk fruit

's Avonds:
Eten wat de pot schaft
uur voor het slapen 4 boterhammen of brinta
Eiwitten shake (als ik die dag heb getraind)

Mijn vraag was dus of dit schema een beetje redelijk was, en of er belangrijke aanpassingen gemaakt moet worden?

Mvg, Vonryssen

vVoeding is inderdaad prioriteit #1, en binnen die voeding is het belangrijkst wat de verhouding is tussen de calorieen die je verbruikt en de calorieen die je binnenkrijgt (eten). Bulken betekent dat het laatste 500 kcal hoger is, cutten betekent dat dat laatste 500kcal lager is.

Dus werk voortaan altijd met calorieen ;)

rond de 500kcal op je behoefte met cardio mee gerekend.
je kcal moet echt kloppen anders zou je weinig zien

• Topic Starter Topic Starter
rond de 500kcal op je behoefte met cardio mee gerekend.
je kcal moet echt kloppen anders zou je weinig zien
Ik heb dit schema ingevuld in MyPersonalPal, en kom krijg daar het volgende uit:

Total/our daily goal
Cal: 3034/2920
Carbs: 367/402
Fat: 131/97
Protein: 158/110

Is dat goed genoeg, of moeten de getallen nog dichter bij elkaar liggen?

is goed genoeg. betekent dat je ongeveer 3500 moet gaan eten.
wat je nu eet is niet echt goed IMO.
lees even de stickys.

je eet sowieso nu veel te weinig, en je eet voor het slapen gaatn brood of brinta en snel opnemende eiwitten. I don't understand

is goed genoeg. betekent dat je ongeveer 3500 moet gaan eten.
wat je nu eet is niet echt goed IMO.
lees even de stickys.

je eet sowieso nu veel te weinig, en je eet voor het slapen gaatn brood of brinta en snel opnemende eiwitten. I don't understand
Ben nu bezig met een aanpassing via MyPersonalPal om voldoende binnen te krijgen.
Maar wat raad je dan aan om voor het slapen te eten?

Een bak kwark van 500ml vlak voor het slapen gaan.

Sowieso is het verstandig om aan te houden; Begin van de dag veel eten en naar mate het einde van de dag/de avond komt eet je wat lichter.
Vlak voor het slapen gaan geen hele maaltijden eten maar langzaam opneembare eiwitten voor de nacht (kwark dus)

Verder moet je even het excel bestandje downloaden waarin je je voedingsschema kan opzetten.
Vul al je maaltijden in en je ziet precies hoeveel je eet.
nogmaals; er zal wel aardig wat bij moeten komen want ik denk dat met wat je nu eet je nog niet eens op onderhoudsniveau zit.

Een bak kwark van 500ml vlak voor het slapen gaan.

Sowieso is het verstandig om aan te houden; Begin van de dag veel eten en naar mate het einde van de dag/de avond komt eet je wat lichter.
Vlak voor het slapen gaan geen hele maaltijden eten maar langzaam opneembare eiwitten voor de nacht (kwark dus)

Verder moet je even het excel bestandje downloaden waarin je je voedingsschema kan opzetten.
Vul al je maaltijden in en je ziet precies hoeveel je eet.
nogmaals; er zal wel aardig wat bij moeten komen want ik denk dat met wat je nu eet je nog niet eens op onderhoudsniveau zit.

Hier is het nieuwe schema. Heb alles in exel gezet.

Ik kon niet exact bereken wat de waarde voor het avond eten was, dus heb ik 700 kcal voor gebruikt (werd mij verteld).
Daarnaast drink ik minimaal 1.5 liter water per dag.

Hoop dat ik nu wel een beetje in de goede richting zit.
Maar alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

als je rond de 500kcal plus zit, is het goed schema, vol houden ga je van zelf resultaat zien

2x schouders apart op 1 week? Lijkt me wat veel

Terug
Naar boven