AndroidHealthClinic

beginnen met opbouwen

claudje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
65kg
hallo allemaal train een jaar of 2 nu wil graag de stap maken naar bodybuilding. maar weet niet zo goed hoe haha

heb erg veel aanleg om spieren aan te maken en armen borst en buik zijn redelijk strak alleen die verrekte benen krijg ik niet snel strak.wel spieren maar er blijft vet zitten.

vraag 1 wat kan ik met die benen heeft iemand daar een schema voor train nu met 50 kilo ongeveer en dan steeds 4 x 15

en hoe bouw je de verdere spiergroepen uit en moet je iets van supplementen gebruiken ben erg gemotiveerd dus wil graag eerlijk antwoord .

thanks

He Claudje,
post eens wat je nu doet aan trainingsschema (spiergroepen, maar ook de oefeningen en het aantal set en reps dat je doet) en vertel dan ook hoe lang je dit al doet, want ik denk dat je nu blijft hangen omdat je iedere keer hetzelfde doet - terwijl het goed is om je lijf na een tijdje te laten 'schrikken' door een ander schema te hanteren.

Is je doel meer spiermasssa aan te zetten of vet te verliezen? Allebei tegelijk kan niet (nauwelijks), dus daar zou ik me dan ook niet op proberen te richten.

Supplementen hoeft niet, maar is soms wel handig - ligt er ook helemaal aan hoe je voedingsschema in elkaar steekt. Kun je eens posten wat je op een doorsnee dag eet? Spieren bouwen of afvallen staat of valt met een goed voedingsschema.

Wat doe je precies met die 50 kilo, legpress?

Motivatie en de wil is een key tot succes.

Maar is natuurlijk altijd handig te weten?
- hoe je nu traint
-wat je nu eet
-wat je precies wil ( wat wil je al eerste bereiken)

Zoals vermeld kan je niet vet verliezen en massa aanzetten tegelijk.
Dus eerst keuze maken,
We willen allemaal meer spieren zien en vet zo laag mogelijk houden.
Maar eerst moet je spiermassa toenemen, waarna je daarna kan gaan cutten zodat je spieren mooier zichtbaar worden (droog worden)

Dus make up your mind :)

• Topic Starter Topic Starter
he thanks voor je reactie

euhh waar begin ik

ik zwaar lichamelijk werk dat voorop gesteld run een paarden bedrijf dus naast trainen is het niet zo moeilijk om gewicht op pijl te houden.

eten tja

ochtend beker fruitontbijt, beker wake up van brinta kop koffie stukje fruit

middag rogge brood met kaas of crackers van lu met iets erop 3 of 4 stuks

avond warm eten vaak niet echt veel, kip pasta of gewoon hollandse pot met toetjes vaak kwark ofzo

meer eet ik niet ik drink wel heel veel spa rood

ga nu 3 x in de week naar de sportschool doe dan 15 minuten cardio vaak cross trainer om warm te draaien en dan train ik

maandag armen borst benen

woensdag buik rug benen

vrijdag eigenlijk vaak alles

gewichten varieren per apparaat maar zit met de apparaten allemaal rond de 45 tot 55
en train dan in sets van 3 tot 4 x 15 eigenlijk alles.

met armen train ik vaak met dumbles en dan ongeveer 20 kilo

hoop dat je hier iets mee kan

---------- Toegevoegd om 18:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

ik denk legpress is dat zitten en dan openen en sluiten en andersom

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------

ik denk dat mijn doel is om een heel mooi vrouwelijk lichaam te krijgen met brute spier accenten haha die armen zijn eigenlijk al zo en buik redelijk alleen benen zijn klote billen zijn eigenlijk ook goed

Lees de stickies in de voedingssectie eens door, want ondanks je productkeuze kan er toch nog wel wat verbeterd worden...

Verder zou ik de apparaten links laten liggen en meer gaan doen met losse gewichten...

En elke spiergroep 1 maal per week trainen. Je spieren hebben rust nodig om te herstellen, en als jij ze hard traint zijn ze soms pas na dagen pas volledig hersteld (en gegroeid/sterker geworden).

Zou in ieder geval een 3 daagse split gaan doen
Dag 1 Rug/Biceps/Buik
Dag 2 Benen/Schouders/
Dag 3 Borst/Triceps/Buik

Probeer met zoveel mogelijk losse gewichten te werken en gooi er basismassa oefeningen in.
Squat en Lunges voor de Benen (+ roemeense deadlift voor onderrug + hams)
Schoulderpress met de Barbell voor de Schouders
Benchpress of Dumbbell press voor de Borst
Dippen voor de Triceps
Latt pully of nog beter optreeken met brede grip en handpalmen van je af voor je Rug
Barbellcurl voor de Biceps
Dit zijn de beste oefeningen en kunnen voor betere resultaten zorgen.
succes

• Topic Starter Topic Starter
tja thanks allemaal haha ga er wat mee doen zeker wil echt opdrogen voor de zomer mischien een potjes stackers bestellen ook niet slecht denk ik met me voeding kan ik niet echt veel veranderen denk ik

tja thanks allemaal haha ga er wat mee doen zeker wil echt opdrogen voor de zomer mischien een potjes stackers bestellen ook niet slecht denk ik met me voeding kan ik niet echt veel veranderen denk ik
Als je voeding niet op orde is dan helpen die stackers ook niet. Pure geldverspilling...

Terug
Naar boven