MuscleMeat

Beginnen met powertraining

Tynoesj

Novice
Waardering
0
Hallo,

ik ben Martijn uit Belgisch Limburg. Ik heb de beslissing genomen om te stoppen met voetbal omdat dit niet te realiseren is met mijn huidige beroep.

Ik heb dan de beslissing genomen om te gaan fitnessen. Nu heb ik me hier geregistreerd om meer te leren over fitness enz.

Ik was wat aan het rondkijken en zag dat er met voldoende training toch wel mooie resultaten geboekt kunnen worden. n

Zelf ben ik 1m88, weeg ik om en bij de 85 kilogram. Het is niet dat ik dik ben maar ik zou toch graag mijn vetpercentage serieus omlaag krijgen. Daarvoor ben ik nu toch bezig op de fitness. Veel cardio en ook wat basisoefeningen fitness om terug op gang te komen.

Ik ben een kleine twee weken terug bezig op de fitness. Ik ga praktisch elke dag (buiten wanneer ik bvb. voetbal heb). Ik wissel mijn training ook af. De ene dag doe ik basis kracht (ongeveer 60 min) en een intensiteitsloopoefening (30 min).
De andere dag doe ik een duurloop (50 min) en wat buikspieroefeningen en lagerug. Op die twee weken ben ik wel al aangekomen maar ik weet niet of dit ligt aan mijn voeding of aan de training. Ik zal er eens op moeten letten.

Nu vroeg ik me enkele dingen af:

1. Ik wil me er volledig voor geven en kan wekelijks tijd maken (voor of na mijn werk) maar moet ik echt gaan leven ernaar? Ik ga wel eens graag op café en drink dan wel een deel pinten.
  2. Ik ben nu al op mijn voeding aan het letten, maar het lijkt alsof ik gewoon continue honger heb. Ik vind dit vrij vervelend want zo train ik voor bitter weinig. (Dit komt ook wel wat neer op het vorige) Ik snoep niet echt maar ik zoek altijd wel iets om binnen te spelen.
  3. Hoelang moet ik me bij basis houden vooraleer ik kan overschakelen naar specifieke training om resultaat te bekomen? Ter voorkoming van letsels dan.
  4. Er zullen nog wel vragen naar bovenkomen, maar momenteel kom ik er niet op.
Alvast bedankt voor de komende reacties. Ik wil me er volledig voor inspannen en ben niet bang om wat af te zien. Maar alle begin is moeilijk en ik hoop dat ik hier nog wat extra motivatie krijg.

Met vriendelijke groeten

Martijn

Hallo,

Nu vroeg ik me enkele dingen af:

1. Ik wil me er volledig voor geven en kan wekelijks tijd maken (voor of na mijn werk) maar moet ik echt gaan leven ernaar? Ik ga wel eens graag op café en drink dan wel een deel pinten.
Wat is je doelstelling?

1. Ik ben nu al op mijn voeding aan het letten, maar het lijkt alsof ik gewoon continue honger heb. Ik vind dit vrij vervelend want zo train ik voor bitter weinig. (Dit komt ook wel wat neer op het vorige) Ik snoep niet echt maar ik zoek altijd wel iets om binnen te spelen.
Reken je calorische behoefte uit en houdt dat als basis aan, ga er vervolgens +/-500kCal. per dag boven zitten om massa te kweken.

1. Hoelang moet ik me bij basis houden vooraleer ik kan overschakelen naar specifieke training om resultaat te bekomen? Ter voorkoming van letsels dan.
Beetje vreemde vraag, je wilt toch gelijk voor resultaat gaan? Wat is je doelstelling dan? Train je sportspecifiek ergens voor?

• Topic Starter Topic Starter

Ik heb nog niet echt een doelstelling voor ogen. Ik wil gewoon meer volume en vorm aan mijn lichaam geven. Dus vetpercentage omlaag en spiermassa omhoog.

Reken je calorische behoefte uit en houdt dat als basis aan, ga er vervolgens +/-500kCal. per dag boven zitten om massa te kweken.

Ik heb momenteel wel genoeg massa om even verder te kunnen. Ik wil mijn vetpercentage eerst omlaag halen en zo wat op gewicht blijven. Voorlopig dan en daarna zie ik weer verder. Hangt wat samen met doelstelling denk ik.

Beetje vreemde vraag, je wilt toch gelijk voor resultaat gaan? Wat is je doelstelling dan? Train je sportspecifiek ergens voor?

Ik stop nu met voetballen (keeper) en ga me nu volledig toeleggen op de powertraining. Daarnaast doe ik geen andere sport meer.

Alvast bedankt voor de vragen.

Reken iig wel je calorische behoefte uit, dan weet je wat je lichaam nodig heeft.
Dan zie ik wat tegenstrijdige doelstelling. Je hebt voldoende massa, maar wilt droger worden met meer spiermassa ???

Goed, ik kan je iig uit één droom helpen. EN droger worden EN spiermassa kweken gaat niet samen. Bouw eerst een solide basis aan massa en kracht op om vervolgens daarna droog te trainen.
Je hoeft niet moddervet te worden, maar er zal altijd een lichte stijging v/h vet% zijn bij het kweken van massa.
Daarom is voeding een belangrijke factor. Wat en hoeveel krijg je binnen en wat heb je nodig?

Dan zie ik wat tegenstrijdige doelstelling. Je hebt voldoende massa, maar wilt droger worden met meer spiermassa ???

Ik heb het verkeerd opgenomen, denk ik. Ik dacht dat het over mijn gewicht ging (85 kg en ongeveer 20.9% vet). Die hoeft niet echt toe te nemen, maar nu ben ik wel mee.

Volgens het energievebruik van mannen heb ik een BMR van 2021 kcal ongeveer.

Laatst bewerkt:
OK,

vandaag de meting gedaan op de fitness, vetpercentage ligt op 24%.

Dus 1m88 @ 85 kg met 24% vet. Daar zal ik mee moeten beginnen dan maar.

Terug
Naar boven