AndroidHealthClinic

Beginnen met wat ??

Wartex

Novice
Waardering
0
Hallo ,

ben nieuw hier , train al een tijdje
en ik zou het iets professioneler aanpakken met eens wat gaan experimenteren met supplementen

wat raden jullie mij aan ?

welk merk van whey poeder/creatine zijn aan te raden

groeten

no xplode

Hallo,

Om te beginnen zou ik direct na het trainen een shake nemen met whey en dextro. Daarnaast zou je dan nog bijv. iets als creatine kunnen nemen (bijv NitroCrea).

Zelf haal ik al mijn spullen altijd bij XXL no nonsense nutrition maar je kan natuurlijk ook bij de andere sponsors van het forum kijken.. ;)

• Topic Starter Topic Starter
En is dat dan allemaal veilig en getest

bv die NO-Xplode is toch al een cocktail van zon 30 bestanddelen

En wat is het meest effectief ; zo een No-explode of een creatine product zoals die NitroCrea

En whey poeder , hoe weet je of dat allemaal wel klopt wat erin zit , ik wil geen gemalen kippenbotten of visafval binnenslikken hoor

Gemalen kippenbotten doen we tegenwoordig vrijwel nooit meer in onze whey..

Visafval nog wel af en toe..

whey proteine
BCAA
ZMA

Als er veel vraag naar is voegen we het gewoon weer toe. No problem..

wtf :)

ik hoop dat dat om te lachen is

nee serieus ,

aan zon zaken zijn geen risico's verbonden ?

Hij maakt een geintje :) Maar iemand reageerde met whey & BCAA. Kan je die allebei nemen op een dag? Ik bedoel.. zo'n shake van 30 gram whey, meestal staat er op die pot dat je bv. 1 shake per dag moet nemen en de aaanbevolen dagelijkse dosering niet overschrijden, dan kan je vervolgens toch niet ook nog 2 BCAA pillen nemen :s of wel? Doen jullie dat? Aan te raden? ook als je nog geen spiermonster bent (en dus veel massa hebt) ?

wat zijn BCAA pillen :)

Ligt eraan wat je doelen zijn!

Hij maakt een geintje :) Maar iemand reageerde met whey & BCAA. Kan je die allebei nemen op een dag? Ik bedoel.. zo'n shake van 30 gram whey, meestal staat er op die pot dat je bv. 1 shake per dag moet nemen en de aaanbevolen dagelijkse dosering niet overschrijden, dan kan je vervolgens toch niet ook nog 2 BCAA pillen nemen :s of wel? Doen jullie dat? Aan te raden? ook als je nog geen spiermonster bent (en dus veel massa hebt) ?

aanbevolen dagelijks hoeveelheid niet overschrijden...dat moeten ze erop stellen,dat is wettelijk verplicht om een bepaalde hoeveelheid aan te raden,als anders iedereen 25 shakes per dag gaat nemen en krijgt dan gezondheidsproblemen,dan hebben ze een serieus probleem.

de meeste hier nemen 2 tot 3 shakes per dag,meestal tussen 2 maaltijden en na de training,die BCAA kan je gerust nemen voor je gaat trainen

B.C.A.A. gaat spierafbraak door intensieve training tegen en is onmisbaar voor de aanmaak van extra spiermassa. BCAA's zijn van groot belang omdat je lichaam niet in staat is deze aminozuren zelf te produceren. Daarom moet je ze dus via je voeding of supplementen binnenkrijgen. Door gebruik van B.C.A.A. zul je sneller herstellen en sneller in spiermassa toenemen!

Om spieren op te bouwen moet er flink getraind worden. Tijdens de training ontstaan er kleine scheurtjes in het spierweefsel. De scheurtjes in het spierweefsel worden in de dagen na de training gerepareerd en sterker gemaakt, dit is de uiteindelijke spiergroei.

Doordat de spiergroei pas ontstaat na eerst een en ander kapot te hebben gemaakt, kan spieropbouw heel lang duren. B.C.A.A. doorbreekt deze cirkel, omdat B.C.A.A. precies die aminozuren levert die de spier aan het begin van de training kapot maakt. Hierdoor hoeft de spier minder te herstellen, waardoor de spier meer tijd heeft om te groeien. Het verschil merkt u meteen! Begin nu elke training met spieropbouw in plaats van spierafbraak met Sportslab B.C.A.A.

Voor wie is het:
- Bodybuilders die zwaar en regelmatig met gewichten trainen
- Sporters die in hun sport flinke kracht leveren om te presteren zoals hardlopers en wielrenners

Wat zijn de resultaten van B.C.A.A.?
- Sneller herstellen van zware training, zelfs in dezelfde sessie!
- In sneller stadium de zelfde spiergroep opnieuw trainen
- Minder spierpijn na de training
- Meer spieropbouw op de rustdagen

Ik vraag me serieus af of er recreatieve natural bodybuilders zijn die daadwerkelijk profijt hebben (gehad) van al die supplementen.

Muv creatine want dit is, naast caffeïne het enige legale supplement wat bewezen werkt.

Volgens mij is een goede uitgebalanceerde voeding voldoende voor de recreatieve natural bodybuilder cq krachtsporter cq recreatieve sporter in het algemeen.

Nou ja ik heb er heel weinig ervaring mee en ik ben net begonnen, maar ik snap wel dat als je 140 - 200 - 280 gram eiwitten per dag wilt binnenkrijgen... het handig is om af en toe een shake te nemen en zo 30-40 gram eiwitten binnen te krijgen. Anders moet je toch weer 8 eieren eten... of 400 gram magere kwark.

Op die manier denk ik sowieso dat het handig is... en verder heb ik absoluut geen ervaring met de andere pillen, poeders en weet ik het allemaal, maar de verhalen klinken plausibel en het wordt door iedereen aangeraden dus ik denk dat als iets bewezen werkt (of mensen denken iig dat het werkt), waarom niet dan?

Ik vraag me serieus af of er recreatieve natural bodybuilders zijn die daadwerkelijk profijt hebben (gehad) van al die supplementen.

Muv creatine want dit is, naast caffeïne het enige legale supplement wat bewezen werkt.

Volgens mij is een goede uitgebalanceerde voeding voldoende voor de recreatieve natural bodybuilder cq krachtsporter cq recreatieve sporter in het algemeen.

Ik vraag me af of er bodybuilders bestaan die er goed uitzien maar geen supplementen gebruiken. Ik ben ze nog niet tegen gekomen....

Ik vraag me af of er bodybuilders bestaan die er goed uitzien maar geen supplementen gebruiken. Ik ben ze nog niet tegen gekomen....
Ik wel.......;)

En daarom ben ik van mening dat het uiteraard gemakkelijk is om supplementen te nemen, maar wanneer je een uitgebalanceerde voeding tot je neemt (wat heel goed te doen is) heb je géén supplementen nodig.

Het is natuurlijk wel fijn om ergens je 'hoop op groei' uit te putten...........
...het kan dan helpen voor wat extra motivatie.

Terug
Naar boven