AndroidHealthClinic

Kwakkelende gezondheid

• Topic Starter Topic Starter
Zojuist bloed afgenomen! Was wel weer even een dingetje daar ik er totaal niet tegen kan. Waarschijnlijk ook de reden dat ik nooit een kuurtje of iets ben begonnen..

Ik zal jullie even op de hoogte houden zodra ik meer weet

Zo ver ik kan zien, is de hematologie goed, bezinking was ook goed. Echter in de chemie wat aandacht puntjes.

B1 = volgt nog
B6 = volgt nog
B12 = 206
D3 = 59
ijzer = 17

Wat ik hier zo uit begrijp is zoiezo mijn b12 te laag, vandaar dat ik dus altijd koude voeten heb... Vitamine d3 ook, en ik denk dat mijn ijzer wat laag is?

Uiteraard ga ik eerst dit bespreken met de huisarts, maar ik ben wel al even gaan kijken naar multivitamine. Nu heb ik die van powersupplements staan, echter bevat die geen ijzer, en qua b12 niet bijzonder hoog gedoseerd resp 100% dagelijkse behoefte. Tevens bevat deze 25mcg vitamine D3. Ik ga deze toch maar wel beginnen structueel dagelijks in te nemen, plus omega 3 en extra vit c.

bij je uitslag staan ook referentiewaarden, dan kun je zelf zien wat hoog of laag zit.
D3 mag best naar de 100 btw, dat word landelijk laag aangehouden

bij je uitslag staan ook referentiewaarden, dan kun je zelf zien wat hoog of laag zit.
D3 mag best naar de 100 btw, dat word landelijk laag aangehouden
Mijn B12 zou tussen de 400-800 moeten zitten en mijn D3 tussen de 75-150. Ik had mijn zus eens gebeld gezien die ook last van aar b12 had, echter neemt bij haar het lichaam geen b12 op dus gebruikt ze injecties. Als ik nu kijk naar mijn dieet, zitten er voldoende voedingsmiddelen tussen waar b12 in, dus ik ben bang dat ik mogelijk ook slecht tot niet b12 op neem. We gaan nu even voor een paar weken kijken of het beter gaat via supplementen. Ik ga 2000UI D3 met K2 slikken, B12 1000mcg via smelt tablet dus word al opgenomen in de mond. Vit C en omega's

Mijn B12 zou tussen de 400-800 moeten zitten en mijn D3 tussen de 75-150. Ik had mijn zus eens gebeld gezien die ook last van aar b12 had, echter neemt bij haar het lichaam geen b12 op dus gebruikt ze injecties. Als ik nu kijk naar mijn dieet, zitten er voldoende voedingsmiddelen tussen waar b12 in, dus ik ben bang dat ik mogelijk ook slecht tot niet b12 op neem. We gaan nu even voor een paar weken kijken of het beter gaat via supplementen. Ik ga 2000UI D3 met K2 slikken, B12 1000mcg via smelt tablet dus word al opgenomen in de mond. Vit C en omega's
methylcobalamine en adenosylcobalamine (ook wel dibencozide genoemd) word het beste door je lichaam opgenomen. Om boost te nemen kun je makkelijk 10 dagen 2000mcg nemen, en dan op 1000 als onderhouds-dosis

d3 heb ik van Myproteine de 62.5 mcg dagelijks als liquid caps

IMG_1663.jpeg

Reden: Pica
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven