MuscleMeat

Beginnende fitnesser

Maxovic

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Dag beste mensen!

Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Max, 19 jaar oud en ik heb veeeel te danken aan dit forum.

Twee jaar geleden kwam ik hier als dikkig ventje aan met de vraag voor advies. Ik woog toen der tijd 105 KG en wilde graag afvallen. Nu zo'n anderhalf jaar later weeg ik nog maar 75 KG. Een groot verschil right? Ik ben op het punt in m'n leven dat ik graag een beter figuur zou willen hebben. Het is niet dat het figuur slecht is, maar ik zie ruimte voor improvement. Ik ben behoorlijk small geworden sinds ik ben afgevallen, maar ik heb nog steeds wel een beetje zwembandjes, niet heel erg, maar een beetje en ik zou daar graag van af willen. Voor de rest heb ik wel dunne armen en ben ik gewoon niet gespierd. Wat raden jullie mij aan? Hoe zou ik kunnen trainen? Hoeveel dagen per week? Etc etc.

Alvast bedankt!

Allereerst knap dat je zo veel bent afgevallen, dat lukt zeker niet iedereen!
Het doet mij altijd goed om te horen dat er mensen zijn die denk wél te kunnen veranderen.

Nu wat betreft je vragen. Je verhaal is sowieso niet compleet qua informatie. Je verteld niet wat nu je precieze trainingsgeschiedenis is en je ervaring met krachttraining/bodybuilding. Echter weet ik zeker dat deze -vrij algemene - vragen die je nu stelt met betrekking tot trainingsintensiteit te beantwoorden zijn door het simpelweg lezen van de sticky's hier op het forum. Dus mijn advies is om je al trainende in te lezen over verschillende schema's. Spreekt een schema jou aan: dan probeer je hem. Praktijk ervaring kan je alleen maar op doen door dingen zelf uit te proberen, en ondertussen dus te blijven lezen ;)

Succes!

P.s. ik heb zelf een hele goede ervaring om te beginnen met het schema van Mark Rippetoe, genaamd 'Starting Strength'. Dit is een schema waarin je drie maal per week traint en je focust op het aanleren van de allerbelangrijkste oefeningen. En daarnaast ook je kracht flink kan zien groeien.

Terug
Naar boven