MuscleMeat

Beginnende gyno?

• Topic Starter Topic Starter
Hey allen, bedankt voor alle behulpzame reacties! In de tussentijd is hij nog even langs de huisarts geweest om het te laten controleren voor de zekerheid.
De huisarts dacht zelf niet aan gyno, maar eerder aan ontstoken spierweefsel waardoor het knobbeltje is ontstaan.
Met name ook omdat er alleen een bobbeltje zat aan de linkerkant, niet rechts.

Nu alleen even per week aankijken of het niet erger / gevoelige wordt. Mocht het zo zijn dat het erger wordt, de nolvadex is iig onderweg dus die hebben we dan liggen just in case.

Je hoeft het niet aan beide kanten te hebben wil het gyno zijn... ik zou mij niet zo druk maken. Trekt wel weg zodra je stopt met kuren.

Zelf heb ik dan nog een vraag omtrent dit topic.. heb hier vaker ook wel het een en ander of gelezen, maarre..
@Big Cat heeft in het verleden wel eens benoemd dat anti E middelen een bepaalde impact op het lichaam kunnen hebben waardoor gyno in de toekomst nog sneller kan optreden.

Weet jij of dit correct is en of dit ook het geval kan zijn met aromasin? (Zal proberen later dat ene topic even op te zoeken, kon het nu niet zo snel vinden).

zoals je het nu beschrijft zou dit betekenen dat je gevoeliger zou worden voor oestrogeen na het nemen van nolva, aro of ari. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ken de studies hierover ook niet.

Als je de rebound bedoelt, dan kan je dit idd voorkomen met Aromasin.

Gyno kan ook aan 1 kant komen dus dat zegt niks, huisarts ook verteld over je kuren??

Ik zou gewoon starten met nolva kan nooit echt veel kwaad en je bent toch off nu of niet?

Als er klierweefsel zit zeker voor langere tijd gaat dit alleen nog weg dmv een operatie

Je hoeft het niet aan beide kanten te hebben wil het gyno zijn... ik zou mij niet zo druk maken. Trekt wel weg zodra je stopt met kuren.

Ja, die stelling dat het maar aan een kant zat vond ik ook wat wazig. Maar ja, wat je zegt: even aankijken en wellicht is het zo weer weg met de komende off periode.

Gyno kan ook aan 1 kant komen dus dat zegt niks, huisarts ook verteld over je kuren??

Ik zou gewoon starten met nolva kan nooit echt veel kwaad en je bent toch off nu of niet?

Als er klierweefsel zit zeker voor langere tijd gaat dit alleen nog weg dmv een operatie

Hij zet zelf nog 1 week sust door, daarna gaat hij officieel off.

zoals je het nu beschrijft zou dit betekenen dat je gevoeliger zou worden voor oestrogeen na het nemen van nolva, aro of ari. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ken de studies hierover ook niet.

Als je de rebound bedoelt, dan kan je dit idd voorkomen met Aromasin.

Bedoelde niet de rebound, heb het stuk gevonden dat ik bedoelde (van Big Cat):

Het is niet IN om nolvadex te gebruiken, en nolva, net zoals elk ander anti-e, dus ook aromatase blokkers hebben wel degelijk een negatieve invloed op spiergroei. Estrogeen is nu eenmaal heel anabool, weliswaar in combinatie met een androgeen.

Je hoeft zeker geen nolvadex te gebruiken tijdens de kuur, TENZIJ je problemen krijgt. En daar ligt nu net het voordeel van nolvadex, dat kun je gebruiken tot de problemen verdwijnen, iets langer, en dan weer stoppen, een aromatase blokker, zodra je die neemt, MOET je die nemen tot het einde van de kuur of je krijgt juist MEER gyno problemen. Zelfde met toekomstige kuren. Iemand die eenmaal een aromatase blokker gebruikt heeft is veel gevoeliger aan gyno in latere kuren ook. Vaak al gevoelig voor het equivalent van 250 a 500 mg per week test, terwijl iemand die ze nog nooit gebruikt heeft perfect 750 a 1000 mg per week kan nemen en geen last hebben.

Die stelling "iemand die eenmaal een aromatase blokker gebruikt heeft is veel gevoeliger aan gyno in latere kuren ook".

Nu zag ik dat dit wel al een topic was uit 2005.. Dus wellicht dat hier nu al meer duidelijkheid is of deze stelling wel / niet klopt?
@Galen misschien dat jij hier ooit nog iets over gelezen hebt in de literatuur?

Quote kwam uit dit topic:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/nolvadex-tamoxifen-tijdens-of-na-de-kuur.42862/#post-750238

Terug
Naar boven