XXL Nutrition

Beginner met moeite

Pin me er vooral niet op vast, maar wat mij verteld is, is dat je pas echt resultaat gaat zien na 3 maanden. En dat je vooral de eerste maanden sterker wordt ipv optische groei. Maar nogmaals, ik ben zelf ook een beginner that's all I know :)

Ikzelf hoop eerlijk gezegd dat ik ook sneller optisch resultaat zal zien.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
-

Laatst bewerkt:
Je bent op 2 maanden 7 kg kwijtgeraakt, wat eigenlijk een beetje vlug is...

Dus hoe wil je dan in spiermassa een resultaat zien en tegelijkertijd afvallen?

Ofwel eet je op onderhoud, waardoor je véél trager zult afvallen, maar ook iets van spiermassa bij krijgt.
Ofwel focus je eerst op gewichtsverlies, droger worden, je vet kwijtspelen, en als je daar genoeg van hebt, dan kiezen om spiermassa bij te kweken.

-

Laatst bewerkt:
Ik kom er dus net achter hoe weinig ik er eigenlijk over weet terwijl ik dacht wel iets te weten. Ik wil me graag eerst focussen om gewichtsverlies. Maar niet zo erg dat mn spieren er onder gaan lijden. Heb je/Heeft u misschien een voorbeeld van een schema om extreem te focussen op gewichtsverlies?
je bent 15j ik heb amper verandering gezien tot ik bijna 17 was en toen ging het snel maar in het begin bijna een jaar zonder verandering zat natuurlijk ook wat aan te kloten met voeding,zorg vooral dat je je compounds gebruikt

-

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
Volg idd dat 5x5 schema een tijdje tot je het zat bent! Dit is in principe de basis.. Als je je interesse in fitness weet vast re houden zul je vanzelf lezen, kennis vergaren en zodoende steeds verder komen qua voeding en training... :)

-

Laatst bewerkt:
Oké, dan dacht ik wel erg positief. Ik probeer van 86kg naar ongeveer 70kg te komen in 6 maanden en natuurlijk ook wat gespierder worden. Is hier dan een schema van? Het liefst dan in het Nederlands. En ik wil graag weten of iemand hetzelfde al heeft gedaan wat ik nu ga proberen om wat informatie uit te wisselen!

Zoals iemand hier al postte. Je moet niet gaan verwachten dat je als je zo drastisch snel wilt afvallen je tegelijkertijd sterker zult worden of spieren aan gaan zetten. Op beginnersniveau is het mogelijk vet te verliezen en spieren te groeien, maar dat is minimaal (niet 16 kilo in 6 maanden verliezen + spieren aanzetten dus). Je moet het in stappen zien: Eerst focus op het een, dan focus op de ander. Spiermassa bouwen vs vet verliezen. Beiden vereisen een verschillend voedingschema in combinatie met een goed trainingsschema. Beiden opties tegelijk nastreven kan echter niet omdat je in een voedingsschema voor vetverlies onder onderhoud moet eten en in een voedingsschema voor meer spiermassa juist boven onderhoud. Maak een keuze wat je belangrijker vindt, doe dat eerst, en als je dat doel bereikt hebt kun je altijd nog overschakelen op het andere. Lees jezelf in en doe kennis op, post een voeding+trainingsschema hier en je krijgt advies.

Pin me er vooral niet op vast, maar wat mij verteld is, is dat je pas echt resultaat gaat zien na 3 maanden. En dat je vooral de eerste maanden sterker wordt ipv optische groei. Maar nogmaals, ik ben zelf ook een beginner that's all I know :)

Ikzelf hoop eerlijk gezegd dat ik ook sneller optisch resultaat zal zien.

Is afhankelijk van zoveel verschillende factoren zoals training, eten, vp, gewicht, lengte, lichaamstype/bouw, etc.. Je kunt het beter per 6 maanden bekijken of een foto log bij houden per jaar o.i.d.

Is afhankelijk van zoveel verschillende factoren zoals training, eten, vp, gewicht, lengte, lichaamstype/bouw, etc.. Je kunt het beter per 6 maanden bekijken of een foto log bij houden per jaar o.i.d.

beter per 4 weken, dan is er wel verschil en je moet ook bij kunnen sturen bijv. meer/minder eten,
meten is weten dus wegen, omtrekmaten bijhouden, krachtstats bijhouden etc.

-

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle informatie. Ik wil me dan eerst gaan focussen op het verliezen van vet. Ik heb echter geen flauw idee hoe je een trainings/voedingsschema moet maken wat gebaseerd is op vet verliezen. Is er iemand die dat voor mij kan doen/voorbeeld geven?

Er is nu al 3 maal aangegeven dat je het trainingsschema van de link hierboven kunt volgen.

gewoon doorzetten! het lukt je wel

Terug
Naar boven