MuscleMeat

Beginner voedsel vraagje

debeerislos

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m86
Massa
88kg
Ik begin net met kracht training en doe dot nu thuis met wat dumbbells. Vanaf maandag begin ik bij een gym met Rippetoe op aanraden van wat mensen hier. Men had het over clean bulk, dus ik ben net brave boodschapjes gaan doen. Kipfilet voor op brood, magere kwark het gebruikelijke. Nou moet I'm van 9 tot 9 werken vandaag en hier eten, Dan leek een Kip maaltijd salads me een goed idee qua eiwit. Er zijn er met iets mere eiwit maar ook meteen mere vet, en sommige met alles even eel maar mere verzadigd vet. Wat kan ik het best nemen voor clean bulk? En vraagje 2, moet ik tot maandag ook al 6 maaltijden per dag eten als ik alleen 4x per week thuis met dumbbells mm Armen en borst doe? Of wordt ik dan alleen een dikke pad? ik zit nu trouwens net boven de 20bf. Alvast bedankt! En sorry voor de rare opbouw, k*t iphone

• Topic Starter Topic Starter
Handig hoor, die automatische engelse spellingcontrole :) De grote vraag was dus: altijd meer eiwit kiezen al zit er wat meer vet in (verzadigd) als je gaat clean bulken?

Je hoeft niet per se slechte verzadigde vetten binnen te krijgen als je veel eiwitten wil.

Ik denk aan magere kwark, meestal iets van 9-10g eiwit per 100 gram, 0,1g vet, dus een bak van 500 gram geeft bijna 50 gram eiwit!

Magere kipfilet bevat ook veel eiwit, rond de 22g per 100g en bevat iets van 2g vet per 100g, is ook niks.

Tonijn in blik, op water bevat wel 27 gram eiwit per 100g en bevat meestal minder dan 1g vet per 100g !

Ontbijt zoals halfvolle melk met brinta is super gezond, veel granen, mineralen en vitamines en bevat samen per 100g ook iets van 10g eiwit.

Als je hier een keertje genoeg van hebt kan je ook altijd nog een pot whey proteine kopen, ik raad die van powersupplements.nl aan. 1 schep en wat water en je hebt zo 30 gram eiwitten binnen, zonder vet!

Hoop je hiermee geholpen te hebben!

Laatst bewerkt:
Kijk eerst eens naar je dagelijkse kcal behoefte en de daaraan gekoppelde E/K/V behoefte. Op basis van deze info kan ik niets zeggen over meer of minder eiwitten.

• Topic Starter Topic Starter
@ sauce: geweldig! Er is veel prima spul te eten dus. Ik zal vanavond na het werk de website eens bekijken. Bedankt!

@ paw: dit is dagje 1 en ben mischien wat te snel om boodschappen gegaan zonder dat eerst op te zoeken. Het plan was om dit vanavond na het werk te doen en een voedingsschemate maken. Thanks

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven