Fitness Seller

Beginnnen

jonjum

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ga morgen beginnen met fitnessen.
Hebben jullie advies hoe ik het moet aanpakken?

Ik ben zelf 180 cm 54 kg vind me zelf eigenlijk wel dun moet ik extra dingen nemen zoals shake’s

Wil gewoon alles trainen conditie, stevig en gespierd worden.

Hebben jullie enige ervaring van je eerste fitness dag?
Met wat moet ik als eerst beginnen?

Welkom op het forum en in de wondere wereld van 'fitness'.
Lees eerst maar eens goed rond over hoe je schema eruit zou moeten zien, wat je moet eten, wat je als supplementen kan nemen enz...
Er staat genoeg info verspreid over dit forum dus je gaat wel even zoet zijn.

Ik herinner me mijn eerste dag in de gym niet meer, maar ik weet wel dat ik ondertussen al die gasten die toen zo raar keken kan bankdrukken :-)

Welkom.

Wat je moet doen zijn niet echt regels voor. Als je voor het eerst naar de fitness ga laat je ook begeleiden daar. Niet op eigen houtje vanalles gaan doen.

Het belangrijkste is nu leren hoe je moet trainen en het goed uitvoeren van de oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
Dankje ;)

ben al aan het rond neuzen hier en daar...

en begin met elke dag wat litersssss volle melk binnen te slaan, youre severely underweight

melk, gewoon eten zeker.

ik denk dat deze jongen vrij jong is. Veel jongens zijn op jonge leeftijd mager.

ja ik drink al paar maanden volle melk elke dag

heb en gebruik nogsteeds shake voor gewichts toename maar ben nog steeds 54 kg :S

hoe oud ben je?

16-08-1990 ik ben 18

Post hier eens wat je allemaal eet op een dag en of je nog andere sporten doet.

Ja dan mag je wel zwaarder worden al. maar beginnen met trainen zal wellicht ook meehelpen. Goed eten en veel wil je aankomen, ook genoeg eiwitrijke producten. Post even wat je eet.

Hoi Jonjum,

Grappig genoeg komen mijn afmetingen en gewicht overeen met de jouwe. Ik weeg 56 en ben ook 1.80 lang en 20 jaar. Ik heb 5 jaar op martial arts gezeten maar kwam niet veel aan op gewicht. Ik at zelf alleen 's avonds wat ik overigens bijna al mijn hele leven deed tot kort eet ik 's ochtends, 's middags en 's avonds. Nu ben ik bijna klaar met mijn opleiding beveiliger dus vandaar dat ik wat kracht / spiermassa bij wil komen.

In de ochtend 2 boterhammen ( 4 plakkenbruinbrood) met kaas of kaas en smeerkaas en gewichtstoename shake 300 ml volle melk

Rond 10 uur zelfde

In de middag rond 13 uur 4 botterhammen ( 8 plakkenbruinbrood) met kaas of pindakaas/jam soms kaas en rauwkost salade

Rond 15 uur nog is 2 botterhammen( 4 plakkenbruinbrood) met jam

Tussen door nog koekjes cracker snoep.

Avond eten soep( 4 plakkenbruinbrood) rijst met groente soms met kip stukjes

Later in de avond crackers en koekjes en 300 ml( volle melk) gewichtstoename shake

Soms tussen door nog Turkse pizza of doner of croissants

Best aardig maar denk dat je beter even de stickies door kan lezen om een compleet schema te maken.
Als je dat gedaan heb dan kan je ook zien waar je te weinig eet en dat dan aanpassen.
En als je rookt dan moet je stoppen en je komt ook 10 kilo aan :D

In de ochtend 2 boterhammen ( 4 plakkenbruinbrood) met kaas of kaas en smeerkaas en gewichtstoename shake 300 ml volle melk

Rond 10 uur zelfde

In de middag rond 13 uur 4 botterhammen ( 8 plakkenbruinbrood) met kaas of pindakaas/jam soms kaas en rauwkost salade

Rond 15 uur nog is 2 botterhammen( 4 plakkenbruinbrood) met jam

Tussen door nog koekjes cracker snoep.

Avond eten soep( 4 plakkenbruinbrood) rijst met groente soms met kip stukjes

Later in de avond crackers en koekjes en 300 ml( volle melk) gewichtstoename shake

Soms tussen door nog Turkse pizza of doner of croissants

Ik zou die shakes lekker laten voor wat ze zijn. Je moet je voedingsschema even in een excel sheet zetten die dan voor je uitrekent hoeveel kcal het zijn. Je zult dat dan zien dat het heel wat lijkt maar dat het eigenlijk maar 1700 kcal zijn. Het voedingscentrum adviseert 2500 kcal per dag voor een man dus dan kan je zelf wel uitrekenen waarom je maar 54 kilo weegt.

neej ik rook niet....

hoe kan ik precie she aantal kcal berekenen

De eerste 3 dingen die je moet leren zijn
1 - techniek
2 - techniek
3 - techniek.
(en 4: eten)

Leer belangrijke oefeningen goed technisch uitvoeren voordat je er ook maar aan denkt om ze met (relatief) veel gewicht te gaan doen.

zoo eerste training zit er op ....

ben best wel moe zeg was wel vermoeiend..

moet ik na het trainen wat eten en drinken ?

ja, je zou de hele dag door moeten eten, kan geen kwaad met jouw gewicht

Terug
Naar boven